REQ: Foto van de fotograaf van lage resolutie beter maken...

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:03
Hallo,

Wij zijn naar de fotograaf geweest voor een foto reportage

Uiteraard heeft de fotograaf ons geen cdtje gegeven met de fotos in hoge kwaliteit

Wel heeft hij ons een aantal .bmp bezord van een pagina waar meerdere thumbnails opstaan.

Nu deze thumbnails vond ik persoonlijk nog van goede kwaliteit.
Ik heb nu even met photoshop 1 foto uit deze bmp geknipt en geupload....

http://nofate.dommel.be/foto.jpg

Is er een simpele techniek om toch deze foto scherper te kunnen maken zodat ik deze op onze photo printer kan laten printen??

Ben zelf een noob op gebied van photoshop, dus eventueel is een korte handleiding wel interessant als deze techniek bestaat...

Bedankt

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 16:49

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Dat is echt niet op een mooie manier te doen.
Kan je niet gewoon aan de fotograaf vragen om nabestellingen ?

Verwijderd

NoFate schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 18:59:
Hallo,

Wij zijn naar de fotograaf geweest voor een foto reportage

Uiteraard heeft de fotograaf ons geen cdtje gegeven met de fotos in hoge kwaliteit

Wel heeft hij ons een aantal .bmp bezord van een pagina waar meerdere thumbnails opstaan.

Nu deze thumbnails vond ik persoonlijk nog van goede kwaliteit.
Ik heb nu even met photoshop 1 foto uit deze bmp geknipt en geupload....

http://nofate.dommel.be/foto.jpg

Is er een simpele techniek om toch deze foto scherper te kunnen maken zodat ik deze op onze photo printer kan laten printen??

Ben zelf een noob op gebied van photoshop, dus eventueel is een korte handleiding wel interessant als deze techniek bestaat...

Bedankt
Nee, ik denk dat 10 bij 15 al er niet meer uitziet.

Waarom koop je de foto's niet bij de fotograaf of laat je het door hem afdrukken?

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:32
Ik ben het helemaal met Dabombe eens. Op het moment dat je selectiefoto's gaat afdrukken steel je in feite het intellectueel eigendom van de fotograaf. De beste man leeft waarschijnlijk van het maken van foto's, en anders heeft hij forse investeringen moeten doen om een dergelijke foto te maken. Die investeringen rekent hij weer door in zijn werk, er vanuitgaande dat hij bij een opdracht een x aantal foto's verkoopt.

Ik vind het moreel onverantwoord om foto's te gaan upscalen (buiten het feit dat het eigenlijk niet mogelijk is, printreso moet 4x zo hoog zijn als screenreso voor eenzelfde grootte). Wees een vent, ga naar de fotograag en koop die foto.

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:03
Mja , wij hebben al een deel fotos gekocht he, ook op groot formaat

Maar we zouden graag de rest van de fotos op normaal formaat uitprinten

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Dat is simpelweg niet mogelijk. En daarbij lijkt het me een copyright schending als het wel mogelijk zou zijn. Hij heeft niet voor niets het volledige formaat meegeven.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:54

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Kwalitatief gaat het niet lukken, maar een auteursrechtschending is het ook niet. Je mag van beeldmateriaal een kopie voor eigen gebruik maken, dat het een printje is doet daar niks aan af.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

het is, zoals CRiSiS terecht opmerkt, niet mogelijk.
De reden voor het meegeven van die kleine foto's is idd een copyright kwestie. Je zult dus gewoon het origineel aan moeten schaffen bij de fotograaf. Da's behalve legaal ook gewoon netjes om te doen.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.