Toon posts:

geen geluid meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb na het leeghalen van de computer en het opnieuw installeren van xp helemaal geen geluid meer. ik heb al een programma gedowload om te kijken welke geluidskaart ik heb, dit is de "creative sb0090 audigy player sound card". ook heb hiervoor geprobeerd de juiste programma's en drivers te installeren dit help echter ook niet.

als ik bij directx sound en muziek kijk zie echter dat de meeste dingen niet ondersteund worden heeft dit er mischien iets mee te maken???

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ja, want je moet eerst je drivers hebben geïnstalleerd eer DirectX goede info weergeeft. (wat betreft audio/video).
Heb je netjes op de Creative site gekeken, en drivers gedownload voor de SB Audigy, voor jouw OS?

Verwijderd

Topicstarter
jah heb op de site van creative geprobeerd de drivers te downloaden hierbij gaf die wel foutmeldingen!!
maar als ik het weer probeer doet deze het weer niet.
ik ga er van uit dat ik moet kiezen voor de gewone audigy en niet voor 2,4,ls,ls digital audio enz...
en wat bedoel je met os?

Verwijderd

Wat voor een fout meldingen?

OS = operation system :? ( Windows 2000, XP enz.)

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Vertel dan inderdaad wélke foutmeldingen je krijgt, we kunnen niet naar alles gissen he?
OS = Operating System - Besturingsysteem = in jouw geval Windows XP ;)

Als je een gewone Audigy hebt moet je inderdaad voor de Audigy drivers gaan, en niet voor die van de Aud. 2/4.

Verwijderd

Ah. Ik heb ook de SB0090.

Ik heb ook hetzelfde probleem, en Creative weigert support omdat het een OEM kaart zou zijn, en niet van hun afkomstig is. Bij mij is ook het geval dat de Firewire aansluiting niet meer wil werken (geel driehoekje met uitroep teken in Device Manager).

De enige manier hoe ik deze geinstalleerd krijg:

1) Drivers downloaden van de Creative Website
2) IPV starten, rechterknop op het installatie bestand en uitpakken naar een folder (winzip of winrar vereist)
3) Naar "Device Manager" en hier zul je een gele vraagteken moeten zien met "Multimedia Device", rechter muisknop en klik op "Update Driver".
4) No, not at this time (niet naar de windows update site)
5) Install from a specific location (Advanced)
6) Don't search, I will choose the driver to install
7) Have disk; ga naar de folder; Drivers/WLM en klik op OK
8) kies de Audigy 1 processor

Hij zal vragen of je zeker weet deze driver te installeren, klik op ja, en klaar is kees.

Ik gebruik zelf de Audigy 2 drivers met Audigy 2 software op deze kaart (Audigy 1). (ivm o.a. CMSS3D e.a. functies)

Succes met het installeren :)

Edit: Normaal proberen te installeren van de drivers geeft inderdaad een foutmelding, no matter what. Sommigen beweren dat je de officiele CD eerst moet installeren en daarna de updates te gebruiken, ik ben er nooit aan begonnen vanwege de Audigy 2 software die ik gebruik.

Overigens werkt auto-update ook niet, heeft altijd gewerkt bij mij, maar op een gegeven moment is dit ook opgehouden. Meer mensen hebben hier last van met deze kaart heb ik gemerkt, beetje crappy release als je het mij vraagt (was dan ook de eerste die uit was, had hem gekocht bij de introductie) :z

Maakt overigens niet zoveel uit of je de Audigy 2 drivers installeerd, gezien als je de drivers wilt kiezen voor deze kaart (stap 8) de audigy 1 processor er ook in staat.

Edit2: 8) ipv 8) (zelfde code) :z

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2007 19:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok ben nu bij stap 3 , maar waar vind ik de device manager? :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:34
Configuratiescherm » Systeem » Hardware » Apparaatbeheer

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
ik zie onder het gele vraagteken bij overige apparaten wel "usb controller" maar geen "multimedia device" :?

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 20:49:
ik zie onder het gele vraagteken bij overige apparaten wel "usb controller" maar geen "multimedia device" :?
En wat staat er dan bij audio en video app.?

Stop anders de kaart even in een ander PCI slot.

Verwijderd

Misschien staat deze al geinstalleerd onder geluid, beeld en spel controllers in het apparaat beheer (kan zijn dat het iets anders is in het nederlands.. doe het zelf met een engelse XP, vandaar). Wat zou betekenen dat *een* driver misschien al is geïnstalleerd, hetzij goed of slecht..

• Kayce
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01-2025
Bij mij is het net andersom.

Kreeg wanneer ik iTunes opstartte,al enkele weken het bericht dat mijn geluidskaart niet goed werkte.
Eerst dacht ik dat dit aan dat spul van Apple lag. Toen ook de laatste versie begon te mekkeren dat er iets niet goed werkte, opende ik apparatenbeheer toch maar eens.

Tot mijn verbazig stond de multimedia-audiocontroller als vraagteken weergegeven.
Heb de hele boel verwijderd (ook alle drivers) opnieuw opgestart en steeds blijft dat vraagteken terugkomen. Ook na het handmatig bijwerken gebeurt er helemaal niets (heb de laatste correcte drivers). Er wordt gewoon doodleuk verteld dat er geen juiste drivers gevonden zijn voor dat ene onderdeel.

Iemand een oplossing wellicht?
Pagina: 1