SDH schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 18:21:
Het valt me erg op dat in het C&C3 topic ook veel gepraat word over de verhaallijn van de hele C&C-serie.
Kane zou ook opgedoken zijn in RA1, en Cabal (die op hol geslagen computer van NOD in Tiberian Sun) zou best nog wel eens iets zijn waar de aliens achter zitten.
Het lijkt me leuk om hier een algemeen discussietopics over te maken, zodat we in het C&C3 topic echt dingen kunnen bespreken over C&C3 zelf.
Ik heb zelf het verhaal van Tiberian Sun gemist in deze reeks. Kan iemand mij kort uitleggen hoe Kane weer tot leven is gekomen en hoe Cabal "onstaan" is?
Ik ben al een tijdje erg benieuwd naar de complete verhaallijn, van C&C1 langs RA1 naar TS. Tot nu toe loop ik eigenlijk al vast aan het einde van C&C1, en zie ik ook geen link met Kane en RA1.
Misschien iemand die hier een (samengevat) verhaal van kan maken zodat ik dit in de startpost kan zetten?
hoe Kane tot leven gekomen is word niet gezegt (in firestorm zie je klonen van hem aan het eind dus dat is een mogenlijkheid), noch gezien. in TS zelf weet je alleen dat Kane er gewoon inneens weer is en NOD weer verder runt waar het gebleven was

Cabal oorsprong is geloof ik niet bekend, maar hij was er als concurrent van EVA. in TS-firestorm lijkt er een draadje los te zijn gaan zitten om onbekende redenen word hij corrupt en begint voor zichzelf dingen te regelen.
eigenlijk is tiberian fire storm een soort ra2/ra2-yr.
in mijn ogen kunnen we vrij zeker stellen na het einde van tib firestorm dat het meesterbrein achter NOD voortaan cabal is gezien hij een groot aantal klonen van Kane heeft liggen in de kelder

aan Cabals units valt op te merken dat hij maar wat graag de interesses van Kane deelt met het expirimenteren met tiberian en technologie op mensen. ik neem aan dat hij die klonen van Kane aardig onder 'controle' heeft.
in mijn ogen "slechte" veranderingen in C&C3 zoals ik het tot nu toe gezien heb en er van maken kan (zoveel is het niet dus het is een aaname).
NOD: NOD lijkt omgeslagen te zijn van propaganda en wereld domminatie doormiddel van technologie en 'eenheid'. naar complete wereld dominatie doormiddel van brute kracht en alles vernietigen, in zowel C&C-tib dawn als tib sun is NOD constand bezig het volk te bedutten dat GDI de boosdoeners zijn met hun ion-cannon en zogenaamde 'domineren van gebieden'. tib dawn een propaganda filmpje van dat GDI zogenaamd een stad geraid heeft en in tib sun zelfs een misssie waar je GDI spullen moet overnemen en daarmee het volk aanvallen.
ook zie ik het technologie deel niet terug, ze hebben lasers gepakt en op een grote wandeledne broodrooster gedaan en verder wat andere aanpassingen aan units (uit de oude doos)

?
waar zijn de artils heen, de machtige bansee fighters, devils tounge? waar is de hele link van de technologie heen? complete basissen sealthed zou ik ook verwachten in filmpjes. maar dat gebouw lijkt ook te missen.
GDI: ehm mja wat kan ik zeggen,.. dit is de GDI wat ik zou verwachten tussen tiberian dawn en tiberian sun in,.. qua units en stijl. om te beginnen vind ik de nieuwe ioncannon buitengewoon lelijk en WTH qua grote? is dat ding ter vervanging van de maan ? of wilde de maan graag een broertje,... als hi jschiet blaas je de halve wereld er mee op (zo zag het er iig uit). qua units vind ik het helemaal vreemd, hoewel GDI niet zo technologie geil als NOD is hebben ze toch een aardige share high teched units. vooral op kracht, armor en range gebouwd, zo gingen we van mammoth tanks naar titans en hummers naar wolverine's, gebouwen zoals de nuke powerplant werden fusion plants en de ion cannon is in die 30 jaar niet verandert... maar nu inneens is GDI allemaal weer anders? van de oude stempel met tanks, oude gebouwen, gare not orca like heli's en van de ruimte weer naar aarde en de ion cannon ten groote van de maan laat nog wel drijven? (nou gaat TW van het NOD einde uit geloof ik, wat ook voor het eerst is in C&C.... en dus word GDI HQ in de ruimte gemold, ik neem aan de oude ion cannon ook. en blijkbaar heeft GDI in 10 jaar een nieuwe zo gemaakt, onopgemerkt al kun je hem vanuit je tuin zien...)
ik heb weinig hoop qua opvolging in he verhaal van C&C, iig van wat ik tot nu toe heb gezien. in de 30+ jaar van tiberian dawn naar tiberian sun lijkt nog niet een kwart gebeurd te zijn van de veranderingen die tib wars op tib sun heeft,... 10 jaar later...
ik ben nog wel benieuwd naar C&C3 maar ik verwacht er qua opvolger niet al te veel van, meer een leuke RTS.
op de link tussen ra1 en C&C. blijft een lastige, Kane is duidelijk aan het expirimenteren geweest met tijd. gezien bij ra1 install z'n quote "He who controls the past, commands the future - he who commands the future conquers the past."
vanuitgaande dat we NOD met aliens zien vechten neem ik aan dat NOD dus niets met de aliens te maken hebben maar puur hun techologie probeerde na te bootsen en over te nemen.
Kane weet aan het einde van ra1 al aardig wat er komen gaat in de toekomst, dus verklaard hoe NOD zo snel kan groeien en de meteoor die op aarde ingeslagen heeft en tibeiran gebracht heeft op aarde bezit.
offtopic:
in C&C-renegade is NOD btw ook bezig met propaganda in de prison camps en zwaar aan het expirimenteren met Tiberian.