Toon posts:

Asus EN7300GS werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen week een nieuwe PC gekocht met de volgende specs:

- Asus P5GZ-MX
- Asus EN7300GS
- 2x 1GB DDR2 667 Transcend
- 250GB WD SATA schijf
- Intel 3,2GHz Dual Core
- Microsoft Windows XP Professional incl. SP2

Gegevens moederbord:
http://www.asus.com/produ...48&model=1374&modelmenu=1

Gegevens videokaart:
http://nl.asus.com/produc...66&model=1033&modelmenu=1

Probleem:
Het probleem is dat de PC geen games draait. Als voorbeeld neem ik Call of Duty 2. Wanneer ik deze speel op de laagste resolutie en kwaliteit dan hapert het beeld vreselijk! Zelfs in het menu waar je team en wapen moet kiezen is het enorm traag. In het hoofdmenu draait het normaal. Ook bij games zoals NFS Carbon is het menu al enorm traag. Ik klik op pijltje naar rechts. Wacht 1 sec. en dan gaat het beeld haperend 1 menu selectie verder.

Op GOT had ik al problemen met een EN7600GS gevonden. Hier was, waarschijnlijk, de oplossing om de Anisotropische filter op 8x of 16x te zetten. Ik moet zeggen dat het beter werd maar nog zeker geen goed eindresultaat geeft.

Gedaan:
De computer heb ik al op verschillende manieren geïnstalleerd. Nieuwe installatie, helemaal up-to-date (Windows) nieuwste drivers van Asus. Geen resultaat. Nieuwe installatie, helemaal up-to-date (Windows) en drivers van CD geïnstalleerd. Nieuwe installatie, helemaal up-to-date Asus moederbord driver en Nvidia video drivers. Ook nieuwe installatie geen Windows updates en dan alles hetzelfde.
Ik heb chipset als eerst geïnstalleerd, daarna videokaart. Nog niks. On-board videokaart uitgeschakeld of niet geïnstalleerd. Ook geprobeerd om die te installeren met nieuwste drivers maar alles geen resultaat.

Iemand een idee of ingeving van wat ik ben vergeten of wat ik teveel heb gedaan?

Alvast bedankt.

Verwijderd

tja, de 7300is ook geen snelheidsmonster, en al helemaal de GS variant niet. Dus ik ben persoonlijk niet verrast.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Denk idd. ook dat het ding gewoon te langzaam is. Hoewel je menu's niet langzaam zouden mogen gaan. Met alle settings op laag ook? Zo ja: Dan ligt het aan je videokaart.

offtopic:
Toen ik nog een 6600GT had dacht ik dat die wel snel genoeg was voor Carbon 8)7 Alles op hoog maar het ging niet helemaal soepel. Zal wel aan het spel liggen dacht ik zo. Echter ging alles iets te langzaam waardoor ik meer kon doen dan in een normaal spel met normale videokaart waardoor ik zo dicht door de bochten kon enz als maar kon waardoor ik heel veel baanrecords kreeg :P Kan dus ook voordelen hebben

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-07 18:11

icecoolsniper

never run from a sniper!

Probeer eens een wat ouder spel?

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dat de game als bagger loopt, ligt puur aan je VGA kaart, dit is één van de traagste kaarten die je kunt halen, en een spel als CoD2 is best veeleisend.

Dat je menu's ook sloppy lopen is wél vreemd.

• Mitt3nz
  • Laatst online: 01-07 21:58
Ik ben zelf ook een "trotse" eigenaar van een 7300GS videokaart, en deze symptomen komen me bekend voor ;) Deze kaart is inderdaad absoluut niet geschikt om fatsoenlijk mee te kunnen gamen.

Verwijderd

Topicstarter
Okay, hmmz. Duidelijk dus dat de kaart bagger is.
Maar wanneer ik alles helemaal op low zet draait het nog niet lekker.
Ik bedoel, mijn oude PC had een GeForce Ti4200 met 128MB en die draait Call of Duty 2 op 1024 wel lekker. Deze kaart (PCIe trouwens!!) draait het gewoon NIET. Hier is helemaal NIET op te game. Ik mag toch wel betere prestaties verwachten van deze kaart dan mijn GeForce 4?????

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 22:16:
Okay, hmmz. Duidelijk dus dat de kaart bagger is.
Maar wanneer ik alles helemaal op low zet draait het nog niet lekker.
Ik bedoel, mijn oude PC had een GeForce Ti4200 met 128MB en die draait Call of Duty 2 op 1024 wel lekker. Deze kaart (PCIe trouwens!!) draait het gewoon NIET. Hier is helemaal NIET op te game. Ik mag toch wel betere prestaties verwachten van deze kaart dan mijn GeForce 4?????
Nope, ik denk dat je GF4 een stuk sneller is dan een 7300. AGP of PCIe maakt niet zo veel uit, dus daar moet je al helemaal niet op letten. Geheugen trouwens ook niet, op langzamere kaarten.

Verwijderd

Topicstarter
Wow okay. Ik had toch wel verwacht dat zo'n kaart beter zou zijn dan een GeForce 4.

Sorry maar dan weet ik de oorzaak. Even videokaart ruilen.... :)

Bedankt.

• Mitt3nz
  • Laatst online: 01-07 21:58
Mijn oude GF4 Ti 4400 trekt inderdaad in sommige spellen de 7300GS eruit.. dit komt puur door de 64 bit geheugenbus van de 7300 GS.
Pagina: 1