breedbeeld resolutie

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Qris
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-07 11:37

Qris

Captain Obvious

Topicstarter
ik heb nu al vele topics gelezen over breedbeeld tv's in samenwerking met een pc signaal maar er is me nog steeds iets niet duidelijk. een breedbeeld heeft geen native resolutie omdat er niet gewerkt wordt met pixels maar met beeldlijnen. als ik echter een foto via mijn laptop (ati radeon 9600 mobility) op mijn tv (philips 28PW9611 breedbeeld) weergeef dan kan ik niet de hele foto zien. als ik de resolutie van mijn extended desktop hoger instel wordt er meer van de foto zichtbaar op de tv. hetzelfde geldt bijvoorbeeld ook voor windows explorer. wanneer de resolutie op 720x540 staat is het beeld te klein om het tv scherm te vullen. bij een resolutie van 960x540 valt een deel van de explorer buiten het beeld. het lijkt er dus op dat er toch een "perfecte" resolutie is waarbij het hele breedbeeld scherm gevuld wordt met beeld. ik zou het zelf wel willen proberen alleen is dit onbegonnen werk met powerstrip. je kunt namelijk niet zomaar een resolutie van 900x540 instellen omdat er allerlei andere instellingen mee samenhangen (front porch, sync width, back porch etc.). is er iemand die wellicht weet welke resolutie ik moet kiezen om een schermvullend beeld op mijn 28" breedbeeld CRT tv te krijgen?

alvast bedankt

Deze ruimte is te huur

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:04

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Denk dat het 848x480 moet worden..

vergeet niet dat een CRT tv geen normale resolutie heeft... Je zit met 576 beeldlijnen...

Met 16:9 zou je dan uitkomen op 1024x576

[ Voor 66% gewijzigd door MikeyMan op 21-02-2007 17:49 ]