Toon posts:

[X360 / PC] Shadowrun

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 174762

Topicstarter
http://www.microsoft.com/games/pc/shadowrun/Banner_shadowrun.jpg
Intro
Welkom op dit shadowrun topic. Ik zag dat nog niemand een topic voor deze game gemaakt had en heb deze belangrijke taak dus maar op me genomen. Dit is mijn eerste game-topic dus ben voorzichtig met de kritiek (sorry, feedback natuurlijk ;) )

Ik ben erg benieuwd naar deze game omdat ik veel vrienden heb die online Xbox360 games spelen. Jammerlijk ben ik een PC-gamer in hart en nieren en zal dus nooit echt leuk met hen kunnen spelen (controllers zijn helaas niet voor mij weggelegd :o ) Echter: met de komst van dit soort cross-platform games is er misschien toch nog een toekomst! Shadowrun lijkt me daarbij een zeer origineel en fris idee.

Op dit moment is nog niet alles bekend over de game. Bij nieuws zal ik de SP aanpassen en zal het topic blijven updaten.

Alle op- en aanmerkingen op de SP zijn uiteraard welkom!

Inhoudsopgave
Wat is Shadowrun?
Het verhaal
Magic
Tech
Essence
Rassen
Wapens
Gameplay
Gametypes
Shadowrun Universum

Controller vs. muis?

Extra info
Release dates
Demo release
Links
Requirements
Split-screen
Gameservers

Screenshots

Wat is Shadowrun?
Shadowrun is een cross-platform online FPS. Het is speciaal gemaakt om Xbox360 en PC -spelers het tegen elkaar op te laten nemen. De servers zullen dus worden bevolkt door een mix van console en pc -spelers. Shadowrun is, ondanks de nogal standaard wapens, geen alledaagse online shooter. Door de toevoeging van 'Magic', 'Tech' en verschillende rassen zal het spel aanzienlijk anders spelen dan de standaard shooters. Meer over Magic, Tech en rassen hieronder:

Volgens de website:
Shadowrun™ is a team-based FPS for both Xbox 360™ and Windows Vista™, set in a world where ancient magic blends with modern weapons and advanced technology to form a revolution in multiplayer FPS gaming. Purchase new weapons and abilities each round in an extraordinary arms race to increase your options and open up new tactics for your team. Gather your team from four different magical races, each with their own strengths and weaknesses. And fight for control of a magical artifact that can shape the course of the world.
[bron: http://shadowrun.com/ (exacte tekst na update website niet meer aanwezig)]

Het verhaal
In 2012 komen de magische krachten van de mens na 5000 weer tot leven. Door de terugkomst van deze magische krachten nemen sommige mensen de oude vorm van hun voorouders weer aan: die van elf, troll of dwarf. Sommigen blijven echter gewoon mens (er waren vroeger ook mensen). Nu strijdt de corporatie 'RNA Global' tegen de sekte 'The Lineage' om de nieuw verkregen magie. De sekte wil de magische krachten behouden terwijl de corporatie de krachten wil kapitaliseren.

Magic
Magics zijn magische krachten die iedere speler iedere ronde kan kopen (zoals de wapens bij Counter Strike). De volgende magics zijn op dit moment bekend:

Resurrect
Met resurrect kan een speler een 'gevallen' teammaat 'reviven'. Een kill wil dus niet altijd zeggen dat de persoon ook blijft liggen. Zolang het lichaam van een speler niet kapotgeschoten is kan iedere teamgenoot met resurrect de gevallen speler weer tot leven wekken. Wanneer de 'reviver' zelf neer gaat zal de 'revived' echter langszaam doodbloeden.

Tree of Life
Een speler met de 'Tree of Life' Magic kan overal in de map een boom planten welke alle omringende spelers 'healt'. Erg handig tijdens het defenden van een objective.

Teleport
Met teleport kan een speler zichzelf door muren, een vloer, het plafond of gewoon de lucht in teleporten. Bij het gebruiken van teleport zal de speler in de richting waarin hij zich voortbeweegt (dus niet kijkt) teleporten. Erg handig voor bijvoorbeeld verrassingsaanvallen of snel dekking zoeken.

Summon
De 'Summon' magie laat een Minion (soort van demon) verschijnen welke vijanden kan aanvallen of een plek (of jezelf) kan verdedigen.

Gust
Met 'Gust' kan een speler een tegenstander met behulp van windkracht van afstand een duw geven om hem bijvoorbeeld op afstand te houden of van een gebouw af te gooien. Daarnaast kan Gust gebruikt worden om valschade te voorkomen.

Strangle
De 'strangle' magie laat een (vrij groot) aantal magische kristallen uit de grond verschijnen. Deze kristallen doen 'damage' aan tegenstanders die erin lopen. Handig om bijvoorbeeld bepaalde gebieden / routes af te sluiten.

Smoke
Met de 'smoke' magie wordt de speler omhuld door een laag rook. De speler kan nu nergens door geraakt worden, behalve de 'gust' magie.

Tech
'Tech' zijn technologische hoogstandjes die iedere speler elke nieuwe ronde kan aanschaffen. De nu bekende 'techs' zijn:

Enhanced Vision
Met 'enhanced Vision' kan een speler door muren heen kijken en precies zien waar, en hoe ver vriend en vijand van hem vandaan zijn. In combinatie met bijvoorbeeld teleport een erg sterk wapen om verrassingsaanvallen mee uit te voeren.

Glider
Een 'glider' is een apparaat wat lijkt op een paar vleugels. Met de 'glider' kan een speler meters door de lucht zweven zonder al te snel te dalen. In combinatie met teleport kan een speler grote afstanden door de lucht afleggen om bijvoorbeeld achter een aantal tegenstanders te landen.

Smartlink
Met 'smartlink' neemt de 'accuracy' van de wapens enorm toe, daarbij wordt het onmogelijk om teamgenoten te raken.

Wired Reflexes
Met 'wired reflexes' beweegt de speler sneller op alle vlakken. Hij rent sneller, reload sneller en springt hoger. Hiernaast zorgen Wired Reflexes ervoor dat de katana gebruikt wordt voor het afweren van schoten.

Antimagic Generator
De 'AntiMagic Generator' is een apparaat wat ervoor zorgt dat iedere vorm van magie in zijn directe omgeving onschadelijk wordt gemaakt. Spelers die in het veld van de Antimagic Generator komen verliezen al hun essence en minions, magische kristallen en trees of life gaan in rook op. Erg handig voor bijvoorbeeld het verdedigen van 'the artifact'.

Essence
Het gebruik van tech en magic kost zogenaamde 'essence'. Iedere speler heeft een bepaalde hoeveelheid essence welke zichzelf steeds blijft aanvullen (totdat de essence weer vol is uiteraard) Hoeveel essence een speler heeft en hoe snel deze essence aanvult is helemaal afhankelijk van het ras dat hij speelt. Daarnaast kosten sommige magics en techs meer essence dan andere.

Rassen
In Shadowrun kan worden gekozen tussen 4 verschillende rassen met ieder een aantal voor- en nadelen:
Human
Humans are the balanced, jack-of-all-trades race. They are versatile and can fill a number of different roles. They:
  • Start with bonus money, allowing them to get a jump start on the other races.
  • Have the lowest essence penalties for using tech of any race.
  • Have the third highest essence, after the Dwarf and the Elf.
  • Have the second highest health, after the Troll.
Elf
Elves are well suited to hit and run tactics, getting in quickly, getting away, and living to fight some more. They:
  • Slowly regenerate health over time if they are not being damaged. This ability is powered by the player's essence while healing.
  • Are the fastest race, though they are slowed more than the others by carrying heavy weapons.
  • Have the second highest essence, after the Dwarf.
  • Have the least health of all the races.
Troll
Trolls are the assault troops, large and slow moving, but hard to kill. They:
  • Harden when hit, reducing the amount of damage that they take, but slowing their movement. If a troll is trading bullets with a non-troll, the non-troll is likely going to lose. Hardening takes essence and will wear off over time if the troll runs out of essence or stops being damaged.
  • Are the slowest race, but are not slowed at all by carrying heavy weapons.
  • Have the same essence as humans but pay a higher essence cost for tech.
  • Have the most health of any race.
Dwarf
Dwarves are small and have the innate ability of absorbing essence from their surroundings, allowing them to bypass magical defenses and frustrate enemies by draining their essence. They:
  • Absorb essence from magic in the environment, destroying trees of life, minions, and strangle vines while replenishing their own essence.
  • Absorb essence from players, though this ability works on enemies at a farther distance than on allies. To drain essence from an ally, you need to be standing almost on top of them.
  • Have the most essence of any race, but it regenerates extremely slowly on its own. Absorbing essence will help to keep their essence bar full.
  • Have the third highest health, after the Troll and the Human.
[bron: http://forums.shadowrun.com/forums/thread/15569.aspx]

Wapens
De wapens in shadowrun zijn voor game begrippen weinig vernieuwend. De volgende wapens zijn op dit moment al bekend: pistol, smg, rifle, shotgun, katana, minigun, sniper rifle, rocket launcher en grenades.
Het enige echt verrassende wapen is de katana, een vlijmscherp samurai zwaard in een modern jasje. In combinatie met de teleport magie bij uitstek geschikt voor 'rug-ridderen' ;)

Gameplay
Shadowrun lijkt qua opzet een beetje op counter strike. Iedere ronde krijgen de spelers de kans om tech, magie en wapens te kopen. Wanneer een speler neergaat zal hij dus moeten wachten tot de volgende ronde weer begint (behalve als iemand hem met magie revived). De gekochte magie en tech blijven de hele match beschikbaar, verloren wapens (door voornamelijk 'deaths') moet je echter opnieuw kopen. Iedere speler kan 2 wapens tegelijk dragen, ongeacht de grootte van de wapens. De optelsom van het gewicht van beide wapens bepaald hoe snel een speler zich kan voortbewegen. Sommige rassen hebben hierbij meer last van het dragen van zware wapens dan andere.
Qua gameplay speelt de game zeer anders dan andere shooters: door de magic, tech en verschillende rassen zal de game (zogezegd) voor een FPS zeer verfrissend en nieuw aanvoelen.

Gametypes
Op dit moment zijn er 3 gametypes bekend:

Raid
In Raid moet het ene team een bepaald 'artifact' beschermen en het andere team het 'artifact' stelen en naar een exitpoint brengen. Een artifact is te vergelijken met de meer bekende vlag.

Extraction
Extraction komt op hetzelfde neer als Raid, alleen hier moeten beide teams proberen het 'artifact' (of vlag) te stelen en terug te brengen naar hun eigen exitpoint.

Attrition
Attrition is een basic team-deathmatch gametype, zonder objectives o.i.d. Beide teams proberen iedere ronde het gehele andere team te 'killen'.

Shadowrun Universum
Dit is niet de eerste Shadowrun game. Er zijn al verscheidene RPG titels verschenen op ik meen de SNES. Zoals het een RPG betaamt is er een zeer uitgebreid universum bedacht met gekke wezens, groeperingen etc. Voor meer info over het shadowrun universum en verhaal zie de shadowrun website (link onderaan deze pagina)

Controller vs. muis?
Ik 'hoor' velen al denken: 'Met een controller kun je toch nooit zo snel schieten als met een muis? Dat is oneerlijk!'.
Gelukkig hebben de makers van shadowrun hier rekening mee gehouden. Er is erg veel aandacht besteed aan het 'balancen' van het spel voor zowel PC als X360. De console spelers krijgen bijvoorbeeld een bepaalde mate van auto-aim (zoals in de halo games) en de pc spelers zullen last hebben van verminderde / slechte 'accuracy' tijdens het bewegen van de muis. Een pc speler moet dus stilstaan en zijn muis stilhouden alvorens hij gericht kan schieten.

Bij het optimaliseren van de balans tussen X360 en pc hebben zelfs (quasi) professionele Counter Strike en Battlefield spelers meegewerkt. De game voelde hen schijnbaar direct vertrouwd aan. FPS fans hoeven dan ook niet bang te zijn voor vervelende 'handicaps' om het voor X360 spelers eerlijker te maken.

Extra info
Hier nog wat extra info over de game:

Release Dates
- US: 29 mei
- EU: 1 juni

Demo release
- Xbox 360: 6 juni
- PC: Onbekend

Links
- Shadowrun website
- Games for Windows website
- PC.IGN.com shadowrun gamepage (met previews, filmpjes e.d.)
- Gametrailers.com shadowrun gamepage (met veel filmpjes)

Requirements
De volgende zaken zijn nodig om Shadowrun te kunnen spelen:

PC
Om Shadowrun op de pc te kunnen spelen is Windows Vista tezamen met een 'Games for Windows: Live' account nodig. Met dit account krijg je met je Vista pc toegang tot de Xbox Live servers, dit stelt je in staat om samen met Xbox360 spelers de toekomstige cross-platform games te spelen. Het account komt net als op de X360 in een Silver en een Gold variant. De Silver editie is gratis en hiermee kan enkel tegen pc-spelers gespeeld worden. Ideaal voor mensen die niet zo nodig tegen de consolers hoeven te spelen. Voor de Gold versie moet ongeveer 50 euro per jaar worden betaald. Hiermee kun je dan tegen X360 eigenaren spelen en achievements unlocken. De Live accounts zijn trouwens precies hetzelfde als op de X360, je kan dus je Xbox account ook op je Vista pc gebruiken en andersom.

Xbox 360
Om shadowrun op de Xbox 360 te kunnen spelen is een Xbox Live Gold account nodig (net als voor iedere online X360 game)

Split-Screen
Voor de X360 zal er in de eerste versie geen split-screen mogelijkheid aanwezig zijn. De mogelijkheid bestaat dat deze functionaliteit in een latere update nog wordt toegevoegd. Voor de eerste versie was er echter geen tijd meer om de split-screen functie echt goed te implementeren.

Gameservers
Shadowrun zal zowel cliënt hosted servers (listen servers) als dedicated servers ondersteunen. Iedere PC of X360 speler kan dus zelf een game hosten, of een game laten hosten. Xbox 360 spelers kunnen echter niet zelf een dedicated server opzetten, dit is alleen mogelijk voor PC spelers. Xbox 360 spelers kunnen de dedicated servers ook alleen joinen door een PC 'friend' op een dedicated server te joinen.

Screenshots
http://shadowrun.com/NR/rdonlyres/AAC919FF-C807-43DD-A93E-EBD174AB5958/0/Newshots2Thumb.jpg http://shadowrun.com/NR/rdonlyres/BEFE7B0F-285B-4DF8-8501-565EE05AE8EB/0/Newshots5Thumb.jpg http://shadowrun.com/NR/rdonlyres/3FB7842D-4411-42C4-A1C2-87F0A5404114/0/Newshots1Thumb.jpg

http://shadowrun.com/NR/rdonlyres/1A150F81-9FC1-4B20-83CE-4A2BF48C45D9/0/X06Shots_1Thumb.jpg http://shadowrun.com/NR/rdonlyres/6E806D74-99B1-4BB8-BDBE-92874CAE26EF/0/Newshots6Thumb.jpg http://shadowrun.com/NR/rdonlyres/E578A985-D9C7-43A1-92B0-5F37A2BE52D1/0/X06Shots_5Thumb.jpg

http://shadowrun.com/NR/rdonlyres/244117A0-10A4-4A6F-9FBD-718F6CAB9382/0/Screenshot6_th.gif http://shadowrun.com/NR/rdonlyres/C0D9029D-DE57-4C16-A620-6F18C3B49B38/0/Screenshotx1_th.gif http://shadowrun.com/NR/rdonlyres/9A904D08-229C-4651-835A-D6921DCF6202/0/Screenshotx3_th.gif
[bron afbeeldingen: http://shadowrun.com/gameinfo/images/screenshots.htm]

[Voor 88% gewijzigd door Anoniem: 174762 op 18-05-2007 12:19]

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
ok klinkt goed, mensen met een xbox360 krijgen er dus een gratis aimbot bij. lijkt me een leuk multiplayer spel als je zelf niet hoeft te mikken :). verder lijkt het me geen bijzondere game, maar kan er naast zitten.

SW-0040-8191-9064

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Is dit een evolutie van de game "Shadowrun" op de Sega Megadrive ofzo? Klinkt wel goed iig :)

Hey, pssssst! Wanna buy some stuf? | Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda CBR600F '97 | Honda Magna V30 '85

Topicstarter
offtopic:
Zo, dat ziet er iets beter uit dan standaard headers :9
McKaamos schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 18:06:
Is dit een evolutie van de game "Shadowrun" op de Sega Megadrive ofzo? Klinkt wel goed iig :)
Inderdaad, daar stamt het vanaf. Alleen is het nu dus geen RPG meer maar een FPS :)

Topicstarter
Subtiel schopje :w

Kijken er dan zo weinig mensen uit naar deze game? Het is de eerste cross-platform game! Ik kan eerlijk gezegd niet wachten tot ik het tegen mijn console game-broeders op kan nemen :)

Maar: wat is jullie eerste reactie? Wat zou roet in het eten kunnen gooien? Waarom lijkt dit je wel, of juist niet leuk? Vind je de Magic en Tech echt zo verfrissend of lijkt het je helemaal niets?

offtopic:
Hoe bevalt mijn eerste SP? Moet er nog info bij? Wat kan er beter? Op- en aanmerkingen zijn zeer welkom!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
* anandus was behoorlijk teleurgesteld toen ik erachter kwam dat het een shooter werd in plaats van een RPG.

De RPG op de SNES was namelijk een geweldig goede RPG, en de Blade Runner-achtige setting samen met de combinatie van 'gewone' wapens en magie creëerde een heel erg leuk sfeertje.

Maar het is nu dus een FPS geworden. Jammer (maar dat is vooral omdat ik geen FPS kan spelen).

Overigens ben ik zeer benieuwd of de XBox-bezitters niet teveel benadeeld worden, maar dat merken ze snel genoeg :P

Topicstarter
Ik snap dat RPG liefhebbers niet heel blij zijn met de FPS switch. Voor mij als FPS speler is het echter alleen maar voordelig ;)

Het valt inderdaad nog te bezien of pc spelers geen voordeel hebben. Zelf denk ik dat het wel goed opgelost zal worden. De ontwikkelaars geven volgens mij in ieder interview o.i.d. aan dat balance tussen de platformen één van de belangrijkste focus was.
Daarnaast wordt het volgens mij geen game als Counter Strike waarbij aim en reactievermogen de meest voorname rol spelen. Het goed gebruik maken van je magic en tech, teamplay, het kiezen van de juiste 'fights' en slim spel worden volgens mij net zo veel, zo niet meer beloond dan goede reflexen.

Topicstarter
offtopic:
SP nog wat uitgebreid met al bekende magie en gametypes.

Op IGN staat een nieuw hands-on artikel over shadowrun! (klik hier)
Hierbij zijn een aantal nieuwe ingame filmpjes verschenen welke er zeer goed uitzien. Volgens het artikel is de game zo goed als af en is men nu nog voornamelijk bezig met bug-testen. Wie weet kunnen we over niet al te lange tijd wel een demo verwachten :P

Anoniem: 210169

Anoniem: 174762 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 14:48:
Het is de eerste cross-platform game! Ik kan eerlijk gezegd niet wachten tot ik het tegen mijn console game-broeders op kan nemen :)
Need for Speed Underground 1 was ook al cross-platform. PS2 kon spelen tegen PC online.

Jammergenoeg want op PC zitten meer cheaters :(

Topicstarter
Anoniem: 210169 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 19:43:
[...]
Need for Speed Underground 1 was ook al cross-platform. PS2 kon spelen tegen PC online.
oh, dat wist ik niet... my bad :)
De eerste cross-platform game voor X360 <> PC dan :*)
Anoniem: 210169 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 19:43:
Jammergenoeg want op PC zitten meer cheaters :(
Ik vind het wel een beetje kort door de bocht om te zeggen: 'ik vind cross-platform niks omdat pc-gaming cheaters met zich meebrengt' (dit maak ik tenminste op uit je reactie).

Het is natuurlijk aan de developers om te zorgen dat cheaten (ongeacht het platform) zo moeilijk mogelijk wordt gemaakt. Daarbij moeten er voldoende tools beschikbaar zijn om cheaters voorgoed te kunnen bannen van de game (zoals master banlists, mogelijkheden voor server admins tot het bannen van spelers etc.)

Ikzelf vind het cheaten bij pc-games zelfs nog wel meevallen. Bij de multiplayer games die ik intensief heb gespeeld (Call of Duty, Counter Strike Source, R6: Raven Shield, Day of Defeat Source) heb ik er nooit echt last van gehad. Uiteraard ben ik er bij elke game sporadisch wel eens tegenaan gelopen. Echter werden deze mensen snel genoeg van de servers gekicked / gebanned / verjaagd. Zolang er maar voldoende maatregelen bestaan om het tegen te gaan is er mijns inziens niets aan de hand.

Uiteraard moet je zelf ook nadenken op welke servers je gaat spelen, gekraakte servers zijn bijvoorbeeld niet echt aan te raden :P

Andere inzichten m.b.t. cross-platform gaming en cheaten zijn uiteraard welkom!

offtopic:
Edit: Mijn dank aan de mod voor de titel-fix. Ik was de spatie vergeten en baalde er al een beetje van :*)
Edit 2: Meer Tech, Magics, wapens en rassen toegevoegd aan SP.

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 174762 op 27-02-2007 11:43]

Topicstarter
Even een korte update:

In het volgende 1up podcast interview met 'studio head' Mitch Gitelman van Fasa studios zal shadowrun dedicated servers ondersteunen.

Ik was zelf gezien het cross-platform gebeuren nogal bang gebonden te zijn aan speler hosted games zoals in Gears of War. In het interview wordt echter (niet echt officieel) aangekaart dat dedicated servers wel ondersteund zullen worden voor pc spelers. Uiteraard zullen ook Xbox360 spelers de dedicated servers kunnen joinen.

Ik neem dit nog niet op in de SP omdat het volgens mij nog niet echt officieel is bevestigd.

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-07 14:53
Dit spel is 'n no-go voor mij als het zo doorgaat.
Om Shadowrun op de pc te kunnen spelen is Windows Vista tezamen met een Windows Live Anywhere account nodig. Met dit account krijg je met je Vista pc toegang tot de Xbox Live servers, dit stelt je in staat om samen met Xbox360 spelers de toekomstige cross-platform games te spelen. Voor dit account moet echter wel een maandelijks bedrag betaald worden.
Moet ik eerst overstappen op Vista terwijl dat voor mij niets moois brengt en dan ook nog eens elke maand dokken om online te kunnen spelen terwijl dat met elke andere FPS gratis kan.
Dan maar niet tegen 360 spelers spelen ...

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-08 15:59
Inderdaad, lijkt mij wel wat, qua game (het idee en het verhaal is goed). Ze moeten echter nog even bewijzen dat ze inderdaad de meerwaarde kunnen bieden om niet een 13-in-een-dozijn shooter te worden. Bedankt om dit spel onder de aandacht te brengen, ga het wel wat meer volgen.

Vista-tie-ins zijn natuurlijk "anathema", no-go, out-of-the question, GTFO.

Maar laat ons hopen dat het niet zo ver komt.
EDIT: goede startpost BTW

[Voor 3% gewijzigd door DexterBelgium op 01-03-2007 14:50]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Topicstarter
SH4D3H schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 14:32:
Dit spel is 'n no-go voor mij als het zo doorgaat.

[...]

Moet ik eerst overstappen op Vista terwijl dat voor mij niets moois brengt en dan ook nog eens elke maand dokken om online te kunnen spelen terwijl dat met elke andere FPS gratis kan.
Dan maar niet tegen 360 spelers spelen ...
Ik vind het wel vrij logisch dat Vista noodzakelijk is om een game als Shadowrun te kunnen spelen. Het is het paradepaardje van Windows Live en het cross-platform gebeuren. Windows Live is Vista only, en de games die hiervoor ontwikkeld worden dus ook.

Over de kosten: hier is eigenlijk nog weinig over bekend. Windows Live is er nog niet, zoals het er nu voor staat zul je om gebruik te kunnen maken van Windows Live een bedrag moeten betalen wat ongeveer gelijk zal liggen met een Xbox Live Gold account (iets van 50,- per jaar) Maar wie weet: misschien blijkt het uiteindelijk toch gratis te worden.
DexterBelgium schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 14:49:
Inderdaad, lijkt mij wel wat, qua game (het idee en het verhaal is goed). Ze moeten echter nog even bewijzen dat ze inderdaad de meerwaarde kunnen bieden om niet een 13-in-een-dozijn shooter te worden. Bedankt om dit spel onder de aandacht te brengen, ga het wel wat meer volgen.

Vista-tie-ins zijn natuurlijk "anathema", no-go, out-of-the question, GTFO.

Maar laat ons hopen dat het niet zo ver komt.
EDIT: goede startpost BTW
Ik raad je aan de filmpjes op gametrailers.com eens te bekijken en eventueel nog iets erover te lezen. Ikzelf denk dat de game zeker qua gameplay vrij uniek zal worden. Het gebruik, en het combineren van alle techs en magics heb ik in ieder geval nog nooit op een dergelijke manier gezien, zeker niet in een FPS. Vernieuwing zal volgens mij het probleem dan ook niet zijn. Ik denk dat vooral het balancen van controller <> muis en de game niet te 'console-achtig' aan laten voelen erg belangrijk zal zijn (voor mij als pc-gamer dan)

Op de website staan erg veel artikelen van de developers over het maken van de game. Gameplay en controller balance is de belangrijkste insteek voor de game en juist daarom heb ik er wel vertrouwen in.

Er is overigens een nieuwe trailer uit, bekijk hem hier in 'HD' (gametrailers.com)

offtopic:
Bedankt voor je compliment over de SP, ik heb mijn best gedaan :)

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Grappig heb ooit eens tien jaar geleden Shadowrun RPG ge-gamemastered. Was altijd wel een leuke wereld om in te spelen (beetje voor dobbelwerk). Jammer in elk geval dat het een shooter wordt inplaats van een RPG zoals vampire bloodlines.

|{ brrr }] |

Topicstarter
Update:
De game zal geen split-screen ondersteunen voor de X360. Deze functionaliteit hebben ze onder de tijdsdruk laten vallen omdat het te veel tijd kostte om het echt goed te implementeren. Er werd wel aangegeven dat split-screen ondersteuning eventueel in een latere update nog toegevoegd wordt. Of dit ook gedaan zal worden mogen de dev's echter nog niet verklappen.

Daarnaast nog een vraagje om de conversatie op gang te krijgen (heb het topic natuurlijk niet voor niets gemaakt :) )

In het laatste hands-on artikel van IGN (verschenen op 23-02-2007) werd de gespeelde (near final)build van Shadowrun erg enthousiast onthaald (de pc en X360 versie). Als laatste werd echter opgemerkt dat nog moest blijken of de game zijn charme zal behouden, er zijn immers maar 3 game-modes en het ontbreekt aan een singleplayer.

Dus denken jullie dat de game lang leuk zal blijven?

Ik denk dat wanneer de gameplay op beide platformen echt goed is en er een goede balans wordt gevonden voor de controls van X360 <> PC dat de game zeker lang leuk kan blijven. De argumenten van de hands-on schrijver lijken me niet echt sterk: titels als BF2 of Counter-Strike hebben beiden bijvoorbeeld weinig game-modes en beide geen singleplayer. Toch blijven deze games erg lang leuk door enkel en alleen de gameplay, en misschien een creatieve community.

Dit is misschien een punt wat 'roet' in het eten kan gooien: door het cross-platform gebeuren heb ik nog weinig gehoord of gelezen over mod- en map-tools o.i.d. Het is natuurlijk te hopen dat er voor de game wel custom maps en mods gemaakt kunnen worden en dat deze ook gespeeld kunnen worden door X360 eigenaren.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-08 17:50

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Het klinkt allemaal leuk, maar nou vraag ik me af zullen er mensen zijn die puur om een (nieuw) spel te spelen Vista gaan installeren en het risico te lopen dat 'al' hun oude spellen niet (goed) werken, of bepaalde hardware functies moeten missen (denk aan EAX). En het feit dat er gewoon een hoop drivers nog niet 100% zijn.
En over dat 'Windows Live-any-where' wat al eerder wordt gezegt 'waarom betalen voor iets dat gratis kan voor weinig (geen?) meerwaarde'
Moet ook zeggen dat het spel grafisch nogal wat laat liggen, na net een aantal ingame filmpjes gekeken te hebben vooral op schaduw gebied, kijk waar spelers lopen er een 'dikke' schaduw op de grond te zien is maar het object wat er naast staat niet, wel meer trouwens maar puur als voorbeeld.

En wat als er geen intresse meer is en de servers verdwijnen, misschien overdreven maar stel dat?
Waar ik geen info over kon vinden is dat er een eventuele 'host game' optie in komt zodat spelers zelf een server kunnen hosten voor alleen vrienden? Of komt er een 'create room' optie?

Het valt zoiezo op dat veel spellen meer de 'mmo' kant opgaan, met het hosten van eigen servers.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX2080, 32GB DDR4 3000, 1TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 8TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Topicstarter
Klopt, er zullen denk ik niet heel veel mensen zijn die speciaal voor deze game vista aanschaffen. Aan de andere zijn er toch al best wat mensen die vista draaien hoor, en dat lijkt me alleen maar toe te nemen. Je hebt denk ik wel gelijk dat het 'vista-only' in eerste instantie zal zorgen voor mindere verkoopcijfers op de pc. Het is te hopen dat men de game dan later nog oppakt.

Het is trouwens wel erg 'zwart kijken' wanneer je zegt dat (bijna) al je oude games het niet meer zullen doen en dat er bijna geen drivers beschikbaar zijn voor vista. Over het algemeen heb ik toch veel positieve reacties gehoord over vista... Natuurlijk zijn er bepaalde drivers die nog niet optimaal zijn (met name grafische kaarten en creative geluidskaarten geloof ik). Voor de rest werken veel drivers wel naar behoren. Ik ben in ieder geval nog steeds van plan om over niet al te lange tijd op vista over te stappen :) (nu weet ik toevallig dat Counter Strike Source gewoon werkt op vista en dit is voor mij op gamegebied het belangrijkste)

De game onderseunt trouwens dedicated en hosted servers. pc en X360 spelers kunnen dus ook zelf een game hosten. Ikzelf ben als pc gamer echter nogal gewend aan dedicated servers die de hele dag draaien. Dit geeft mijns inziens toch iets meer mogelijkheden om een community / vaste spelersgroep te starten. Mijn probleem met hosted games is dat je vaak met onbekenden speelt (naast misschien een aantal 'friends' die je in je game 'invite')

Uiteraard heb je dit ook wel met dedicated servers, maar hier heb je toch vaker te maken met een vaste groep spelers die de server regelmatig bezoeken. Ik was dan ook erg blij te horen dat de game beide ondersteunt :*)

Over de graphics: de game heeft zich nooit echt gericht op grafische vernieuwing. De (cross-platform)gameplay staat hierbij toch het meest centraal. Zou dus misschien best kunnen dat bepaalde dingen als schaduwen e.d. niet super mooi zijn (als in Crysis o.i.d.). Mij maakt dit weinig uit, anderen misschien wel. Het enige waar de dev's op grafisch gebied nogal blij mee zijn is de lighting. Hiervoor hebben ze schijnbaar wel mooie en nieuwe technieken voor ontwikkelt / gebruikt. Ik denk in ieder geval dat het qua graphics wel met zijn tijd mee gaat, misschien niet het mooiste van het mooiste, maar toch zeker niet verouderd of 'lelijk'.

Topicstarter
offtopic:
SP Update:
- Meer info over 'Games for Windows Live' toegevoegd
- Ontbreken split-screen info toegevoegd
- Listen- en dedicated-server ondersteuning toegevoegd

Laat de door het FP artikel geïnteresseerd geraakte tweakers maar komen ;)

Topicstarter
Er is een nieuw IGN blog verschenen over de special effects in Shadowrun:
Special Effects: Going Fast is Simple

Er wordt ingegaan op het voor Shadowrun ontwikkeld special effects system: High Capacity Particle System (HCPS of "hiccups").

Zo te zien is er dus toch meer aandacht gegaan naar de graphics dan gedacht: we zullen zien hoe het eruit zal gaan zien!

Volgens de 'rumors' zal Shadowrun trouwens begin juni launchen. Dit is echter nog niet officieel door Fasa bevestigd (al stond dit wel weer in een Microsoft artikel over Games for Windows Live)

Topicstarter
Weer even een update:

Het staat vast dat er een demo aan zit te komen. Wanneer precies blijft nog een raadsel, maar waarschijnlijk niet heel lang voor de release (begin juni)

De beta-testers zijn sinds kort vrij om te praten over alles wat ze tijdens het testen hebben gezien. Hierom hebben een paar mensen hun games opgenomen om aan ons te laten zien:
- Beta gameplay movie 1 (50 min, niet zo'n goede qualiteit)
- Beta gameplay movie 2 (15 min, vrij goede qualiteit)

Als laatste is er een nieuw interview op www.gametrailers.com verschenen van de GDC waarin uitgebreid wordt uitgelegd hoe de game werkt, welke rassen er zijn etc. Hierin is ook erg veel (leuke) gameplay te zien. Mijns inziens leuker dan de movies van de beta-testers doordat de footage is nabewerkt waardoor je iets spannendere momenten te zien krijgt. Erg goede movie, must-see voor alle (potentieel) geïnteresseerden :)
- De gametrailers shadowrun gamepage (het is de 'GDC 07 Mythos and Skills Interview (HD)' movie)

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
kheb me er even kort in verdiept en sorry dat ik het zeg maar khad nog liever een goeie remake van het orgineel gezien
Shadowrun heb ik uren gespeelt op de SNES was echt 1 van mijn favo games daarop
alleen het plot wat ze hier nu bij doen trekt me niet zo ik kan ook niet heel veel elementen terugvinden die in het orgineel zaten kijk maar naar de spells die je kan casten

als er echt een demo komt zal ik hem wel proberen maar dit is denk ik geen titel waar ik 60 eurie voor neer leg

Topicstarter
Dit hoor je veel over de game: teleurgestelde Shadowrun RPG of PnP spelers die liever een RPG o.i.d. hadden gezien.

Volgens mij heeft de game ook heel weinig met de oude Shadowrun van doen (al heb ik totaal geen verstand van de oude games). Het is enkel gebruikt als reden voor het bestaan van tech, magic en verschillende rassen. De game is volgens mij ook niet echt gemaakt met het oog op oude Shadowrun RPG of PnP liefhebbers, maar meer op FPS spelers die graag eens iets anders willen.

Anyway, bekijk de game niet als verkrachting van de oude Shadowrun, maar meer als stand alone game. Als je niet van online FPS games houdt zul je deze game helemaal niets vinden, ook al was je nog zo'n fan van de oude games.

Ik als FPS liefhebber zie echter veel potentie in de game. Verfrissing door tech, magic en rassen en een (goede) introductie van cross-platform games. Daarnaast zorgt het 'multiplayer only' voor een enorme nadruk op gameplay, balance en 'online fun'. Alle ingrediënten voor een toffe multiplayer game :)

• minipolopikoler
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-06-2019
Ik heb Shadowrun voor de snes wel minstens 10 keer gehuurd bij de lokale videotheek vroeger. Geen idee waarom trouwens want ik vond het altijd bere moeilijk en ik liep altijd vast. Op de 1 of andere manier bleef het me wel atijd intrigeren.

Tijdje terug nog een gespeeld op een emulator met een walktrough ernaast, maar zelfs dan vond ik het nog super moeilijk en kwam ik ook nog niets eens zo ver.

Krijg nu wel gelijk zin om het weer eens te proberen :)

De nieuwe versie lijkt me niet zo geweldig eerlijk gezegd. Mocht er een demo komen probeer ik hem misschien wel even.

Topicstarter
Waarom lijkt de nieuwe Shadowrun game julie niks als ik vragen mag?

Is (online) FPS niet echt je genre, of is het echt de game zelf? Misschien de stijl of het cross-platform o.i.d.?

Het enige waar ik nog een beetje bang voor ben is dat het echt een console-game wordt waardoor hij op de PC een beetje traag / sluggish aanvoelt (zoals de PC versie van Halo schijnbaar deed) Online PC games zijn over het algemeen toch een stukje sneller dan de console games... De tijd zal het leren :)

Topicstarter
Toch maar weer even een update, misschien dat er inmiddels al wat geïnteresseerden zijn :)

IGN Bog: Quick and Dirty
Leuk stukje over het uitproberen van nieuwe ideeën, oftwel 'prototyping'.

Bungie interview
Een interview met de FASA dev's afgenomen door de mensen van Bungie. De 2 studios werken nogal eens samen en wisselen talent e.d. regelmatig uit.

Topicstarter
Shadowrun is gisteren 'gold' gegaan (Bron) :*)

De definitieve release dates:
- US: 29 mei
- EU: 1 juni

Hier nog een paar filmpjes die in mijn ogen een goed beeld geven van de gameplay. Ze zijn geen van beide van echt goede kwaliteit, de 2e wel iets beter dan de 1e. Toch zijn het leuke videos om een beeld te krijgen van de game.
- Beta testers vs. the devs
- ShadowrunTrollv2

Als laatste wat extra info over de pc-versie van de game:
FAQ: Shadowrun Vista and Games for Windows LIVE

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Demo release is ook bekend. 6 juni, na de Halo 3 Beta.
bron

Erg jammer dat de demo pas na de release van de game is.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
ViNcE schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 09:29:
Demo release is ook bekend. 6 juni, na de Halo 3 Beta.
bron

Erg jammer dat de demo pas na de release van de game is.
Thnx, ik heb het meteen even in de SP gezet :)

Ik vind het zelf wel jammer dat er nog helemaal niets over een PC demo bekend is... Ik hoop in ieder geval wel dat deze nog gaat komen! Maar zolang ik nog geen Vista heb is er natuurlijk geen haast bij ;)

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 174762 op 18-05-2007 12:25]

Anoniem: 216382

Gister de game gehaald, hele nacht gespeeld, damn wat ben ik moe

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Anoniem: 216382 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 08:14:
Gister de game gehaald, hele nacht gespeeld, damn wat ben ik moe
Heb hem net opgehaald. Kan vanavond pas spelen. Misschien wel tegen de developers, die hebben een speciale shadowrun event...
Ben erg benieuwd. Vind het alleen vreemd dat er zo weinig animo is voor dit spel hier.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:48
kheb hem ook! ben benieuwd naar de intresse naar deze game idd. Ach als er maar genoeg potjes te spelen zijn :)

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:23
Leuk, met een joypad het opnemen tegen muis en toetsenbord. :/

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
SCIxX schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 18:50:
Leuk, met een joypad het opnemen tegen muis en toetsenbord. :/
Wat dus helemaal niet uitmaakt :+

Ik hoop hem volgende week binnen te hebben :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 33272

Lijkt me best een leuke game. Maar ik hoop stiekem dat hij echt KEIHARD flopt, ben echt geen fan van dat verplicht "Games for Vista" dingetje. En beperkte functionaliteit als je geen abo koopt is ook erg matig :/ (je kunt bv niet je friends inviten tot een game). Jammer maar helaas dit ga ik toch echt niet doen, en ik hoop dat ze dat merken in de verkopen en dit soort flauwe dingetjes niet meer proberen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mobygo76
Wat vinden jullie momenteel de beste magic en tech? Het viel me op dat Strangle en de Tree of Life wel erg dominant aanwezig zijn. Ik ben er zelf nog niet helemaal uit wat te kiezen. Ik zit te denken aan Resurrect, Teleport en de Glider(afhankelijk van de map)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 12:30
PWM schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 20:12:
[...]

Wat dus helemaal niet uitmaakt :+
Niet uitmaakt? Hebben de 360 dan een ander voordeel in de trend 500% extra hp dan de pc gamers?

Iemand al op de pc tegen de x360 gamers gespeelt? Lijkt me persoonlijk behoorlijk lachwekend, en easy... :)

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 218106

evilpin0 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 10:56:
[...]

Iemand al op de pc tegen de x360 gamers gespeelt? Lijkt me persoonlijk behoorlijk lachwekend, en easy... :)
Heb jij het spel op de PC? Ben nog niet echt een geweldige PC-gamer tegengekomen, pakte ze nog allemaal _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

ViNcE schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 13:45:
[...]

Ben erg benieuwd. Vind het alleen vreemd dat er zo weinig animo is voor dit spel hier.
Ik snap het ook niet op andere forums is er meer animo, het wordt waarschijnlijk een WCG/MLG spel...

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 160970

Komen de tunes van de oude RPG terug?
Die waren namelijk ge-wel-dig sfeervol.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Geweldig spel echt waar, ben dr verslaafd aan :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• evilpin0
Anoniem: 218106 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:49:
[...]

Heb jij het spel op de PC? Ben nog niet echt een geweldige PC-gamer tegengekomen, pakte ze nog allemaal _/-\o_
Nee, heb ook geen vista en zal nooit van me leven maandelijks gaan betalen voor live services op de pc... is in elk spel gratis nl :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

evilpin0 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 13:26:
[...]

Nee, heb ook geen vista en zal nooit van me leven maandelijks gaan betalen voor live services op de pc... is in elk spel gratis nl :)
Het kost geen geld om tegen andere mensen te spelen, alleen om tegen 360 spelers te spelen. En als je al een Xbox live gold account hebt kun je die gewoon gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• evilpin0
Me gold account heb ik helaas moeten opzeggen, verbannen he... O-)
Lijkt me wel fun voor een keertje tegen xbox mensen te spelen vanaf me pctje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Ik moet hem zelf nog spelen maar ben erg benieuwd naar de demo. Als het goed is komt deze morgen!

Heb zelf sinds kort een X360. Wel grappig, in de SP staat nog: "controllers zijn helaas niet voor mij weggelegd" en nu heb ik er toch zelf één :)

Hij komt overigens toch wel op een slecht tijdstip hoor... voor mij gaat Forza 2 echt voor. Neemt niet weg dat ik Shadowrun zeer waarschijnlijk ook nog eens ga halen. Maar eerst nog even de demo checken!

Paar vraagjes voor degene die de game al hebben: Is het teleporten en gliden zo tof als het lijkt of raak je er snel aan gewend? Wat zijn je grootste frustraties tot nu toe? 'Voelt' de gameplay door de magie en tech echt vernieuwend aan? etc. Impressies zijn zeer gewenst!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mobygo76
Ik heb het nu een uurtje of 4 gespeeld en zelf vind ik het vooral erg moeilijk :P. Ik ben sowieso altijd meer van de respawngames en aangezien dat nu niet het geval is zit ik vaak te wachten(ben niet afwachtend genoeg en ga meestal vol in de aanval) en overleef ik de ronde dus niet. Wel zijn de tech en magic tools gaaf. Je bent bijvoorbeeld bijna nergens meer veilig vanwege de teleport en een vijand doden en vervolgens vergeten echt te killen om vervolgens gerevived mij alsnog te killen overkomt me regelmatig. Wel is het een gaaf spel, maar ik ben ook een beetje bang dat de replaywaarde minimaal is. De ervarig qua gameplay is voor mij wel uniek in elk geval.

[Voor 9% gewijzigd door mobygo76 op 05-06-2007 16:09]

Anoniem: 174762 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 14:51:
Paar vraagjes voor degene die de game al hebben: Is het teleporten en gliden zo tof als het lijkt of raak je er snel aan gewend? Wat zijn je grootste frustraties tot nu toe? 'Voelt' de gameplay door de magie en tech echt vernieuwend aan? etc. Impressies zijn zeer gewenst!
1) Teleporten is heel vet, vooral als iemand achter je aanzit en je bent bijna dood, en dan een goede teleport actie maakt;)
2) Frustaties; Een trol met een mini gun (is een heel miterieur), is opzich niet zo erg..:o
3) De gameplay is best wel 'geweldig'.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-07 17:43

Balachmar

The truth is out there

OK, ik moet eerlijk zeggen dat mijn interesse voor dit spel vandaag gewekt is door ene FP op tweakers.net.
Maar ik kan die demo niet vinden op de shadowrun.com site.
Want ik vraag me af, of ik dit als Guild Wars speler ook interssant ga vinden. Het heeft toch wel een beetje weg van de PVP actie in GW. Dus als iemand weet waar ik die demo voor de pc kan halen, zou ik graag een linkje zien hier...

File Widget: File informatie op je homescreen (scan mijn avatar) Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03:38

Nitai

Feels good man

Jammer genoeg ben ik de Shadowrun demo nog niet tegen gekomen op m'n Xbox360. Weet iemand of de releasedate verschoven is van de demo? Het spel is al wel te koop :?

Vinnu#2173 | Thats all folks!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Het spel krijgt trouwens niet echt...flaterende cijfers. Het scheen gewoon nogal ...saai en oonorgineel te zijn? Maar iemand ervaring nu hoe het eigelijk speelt?

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0Henk 'm!

Postius schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 14:44:
Het spel krijgt trouwens niet echt...flaterende cijfers. Het scheen gewoon nogal ...saai en oonorgineel te zijn? Maar iemand ervaring nu hoe het eigelijk speelt?
Iedereen die het speelt, blijft het spelen..(zegt genoeg?)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Anoniem: 218106 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 15:42:
[...]

Iedereen die het speelt, blijft het spelen..(zegt genoeg?)
In Nederland niet, we zijn allemaal krenten we willen toch wel ons geld eruit gespeeld hebben :+

File Widget: File informatie op je homescreen (scan mijn avatar) Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nitai schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 14:37:
Jammer genoeg ben ik de Shadowrun demo nog niet tegen gekomen op m'n Xbox360. Weet iemand of de releasedate verschoven is van de demo? Het spel is al wel te koop :?
Vanochtend stond ie er bij mij gewoon op?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Darx-Jordi
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-05 15:35
Postius schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 14:44:
www.insidegamer.nl , videorecensie, ze zijn door het dolle heen een 8,5

Acties:
  • 0Henk 'm!

Is het zeker waard hoor:O, Beste game op de 360 tot nu..

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:54
Ik ben zeer benieuwd naar de besturing op een PC. Als het echt zo is dat aimen 'belemmerd' wordt op een PC dan lijkt me dat behoorlijk irritant :P

Ik ben toch malle pietje niet!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Darx-Jordi schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 21:29:
[...]

www.insidegamer.nl , videorecensie, ze zijn door het dolle heen een 8,5
Het is wel geestig. Dit spel haalt allerlei cijfers, van vieren tot negens, en alles wat er tussen zit :)

Het spel combineert een aantal verschillende speelelementen met elkaar. Dat is nieuw, en het ligt mensen, of het ligt ze niet.

Je leest dan ook de volgende 2 reacties:

Helemaal Geweldig

of

Helemaal ruk

Een tussenstap schijnt er niet te zijn. Toch maar eens naar kijken, als mijn 360 terug is van vakantie.

• Mordeth
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Mordeth

jaja tis wat

Ik zoek al weer een tijdje een spel die m'n aandacht langer dan een aantal weken kan vasthouden. En tot nu toe lijkt dit spel me wel wat. Is dit een beetje snelle gameplay (a la quake 3)? En hoe zit het met de grootte van de mappen? Iemand die deze vragen voor me kan beantwoorden? :P.

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-08 17:57

Ebayzo

hij/hem

Zojuist besteld, ben erg benieuwd. Speel nu veel WoW, maar wil hier eigenlijk een beetje vanaf ^^ dus zoek een spel dat me net zoveel kan boeien. Want je kan van WoW zeggen wat je wil, maar het houdt je wel uren bezig.

Hopen dat dit net zo leuk is, want console gamen is toch lekkerder!

Default blanke hetero

Anoniem: 51661

Hmm.. leuk idee, crossplatform multiplayer maar net als hiervoor genoemd hoop ik ook dat het gigantisch flopt.

Wat een klote-move van microsoft zeg,Vista vereisen voor bepaalde games en hier nog een jaarbetaling aan hangen ook!
De winXP gebruiker wordt hiermee nogal onderuit gehaald. Ik wil b.v. geen Vista gebruiken omdat het mijn performance omlaag haalt, overigens is ook de ondersteuning nog lang niet overal 100% in orde (lees: oudere creative producten ed).
Daarnaast kan ik me goed voorstellen dat een marktsegment zegt dat ze geen geld aan Vista uit willen geven omdat windows XP nog ruim voldoet.

Alles in overweging genomen mag microsoft natuurlijk beperkingen opleggen waar zij willen, niemand is verplicht gebruik te maken van die Vista game service, maar het huidige 'gezeik' in acht genomen dat games te duur zijn wordt hiermee mijn insziens alleen maar erger. Er is minder publiek voor zon Vista spel en er moet nog meer betaald worden (abonnement + evt. Vista).

Ik hoop dat deze service flopt zodat microsoft inziet dat het onzin is deze Vista only te houden. Naar mijn idee een belachelijk marketingtrucje om de Vista verkoop te boosten, de consument is wederom de dupe.

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-08 17:57

Ebayzo

hij/hem

Waarom geen Vista eisen? Ik hoor ook niemand klagen als een spel de nieuwste Pixelshader ondersteuning nodig heeft of wat dan ook? Maar als Microsoft het doet is het plots allemaal onzin. Als je de nieuwste games wilt spelen heeft daar altijd een prijskaartje aan gehangen qua hardware, waarom zou dat niet met software kunnen?

Ik vind het best, voldoe je niet aan de eisen, dan kan je niet spelen punt.

Default blanke hetero

Anoniem: 51661

Wat een onzin...

Het gaat hier om een client-platform waaronder je de games speelt, niet om een 1 of ander uitgekookt stukje code wat de game-ervaring verbetert. Hardwarevereisten daarintegen, bewerkstelligen dit wel en zelfs is hier vaak de optie met minder toch te kunnen spelen dmv instellingen aanpassen.

Nee, Vista als vereiste voor een game stellen staat gelijk aan zo veel mogelijk geld voor Mr. Gates dmv Vista verkoop boosten...
Waarschijnlijk heeft Fasastudio er ook een mooi bedragje voor gekregen, ze zouden anders wel gek zijn om de game Vista-only te maken.

Alleen het feit al dat ze het genre van RPG naar het breder toegankelijke FPS hebben verschoven icm Vista only moet al genoeg zijn om de gemiddelde gamer de ogen te openen lijkt mij :S

:') @ haters die de game nog nooit gespeeld hebben. Series. PC online kost geen geld behalve tegen 360 spelers

• evilpin0
Anoniem: 216382 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 15:18:
:') @ haters die de game nog nooit gespeeld hebben. Series. PC online kost geen geld behalve tegen 360 spelers
8)7 haters?
Mensen die niet eerst voor 150 euro vista willen aanschaffen kunnen dit niet spelen. Je kan alleen online dus zonder vista kost het je gewoon een dikke 150 euri om online te spelen.

VIsta ziet er leuk uit maar doet wat xp ook doet, precies wat Geert zegt het wordt gewoon door je strot geduwt. F4ck vista en crossplatorm imo |:(

Achja, spel zou wel leuk zijn maar ik speel nog altijd liever online spellen die 100% voor de pc gemaakt zijn. Toch ben ik wel benieuwd naar de crossplatfrom maar dat is alleen omdat ik voor de fun wel eens op me pc tegen een xboxen wil spelen. Console mensen lijken me lopen schietschijven voor de getrainde fps spelers :)

[Voor 22% gewijzigd door evilpin0 op 14-06-2007 15:28]

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nitai schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 14:37:
Die kon ik vandeweek wel downloaden :? Oh wait, late reaktie...

[Voor 3% gewijzigd door pagani op 14-06-2007 15:29]

Je HOEFT het toch ook niet te spelen? Jeeeeeeezus :D

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-08 09:25

Grozno

acts without consequence!

Maar als je dat wel wil is €150,- best een hoge drempel natuurlijk ;)

Advocatus ineptias | Free Speech Online

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:49

Nutral

gamer/hardware freak

hoe bedoel je 150 euro ? je kunt ook een goede vista premium voor 80 euro kopen, het blijft een os die je 5 jaar gebruikt (denk ik) en 80 euro voor een os is weinig als je het vergelijkt dat je wel 50 euro betaald per game. ik heb shadowrun voor de xbox geprobeerd maar ik speel het liever voor de pc, maar ik wil wel een demo proberen, hoe speelt het op de pc vergeleken met de xbox 360 ?

Zijn er NL vista spelers? Ik heb er al een paar maar als je er een paar kent post ze hier..:
Of zeer goede 360 spelers, ben bezig met een clan;)

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

We wachten nog steeds op een pc demo...

Anoniem: 192831

Ik kom ook niet veel Vista spelers tegen, best zonde... Wel een heel vet spel. Heb het de afgelopen week veel gespeeld met mn clan (easy company) maar daar komt nu een pauze in aangezien we ons voorbereiden op de Gears of War WCG kwalificaties aankomende zondag... Maar heb al echt zin om lekker te gaan warren :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Tja, ik ga dit spel gewoon echt niet ongezien kopen. Al helemaal omdat mijn computer niet volledig aan de systeem eisen voldoet. Toch verwacht ik eigenlijk dat hij het wel zal doen, maar ik ga daar niet op gokken voor 50 euro. En daar kom bij dat ik nog niet zeker weet of ik de gameplay leuk vind.

• ffb
  • Laatst online: 25-03-2021
Ik vind het een behoorlijk vet spel. Even een opmerking over de controllers (ik speel op de pc), ik heb een xbox360 controller voor windows gekocht, echt ideal, de meeste nieuwe spellen voor windows (games for windows) ondersteunen deze controller volledig (BIoshock ook bv.). Hij was dus wel 49,95 maar daarmee ben je wel verlost van je muis en heb je dus ook geen nadeel wat betreft cross platform spelen t.o.v. de xbox mensen. Het valt me alleen wel tegen 7 euro per maand te moeten betalen om tegen xbox spelers te mogen spelen. Weet ook niet zo goed of ik dit moet doen, anderen hier ervaring mee?

Verder is het spel echt ontzettend mooi. Wat betreft gameplay is het zeker leuk en ben ik er nog niet op uitgekeken. Teleporten e.d. is gaaf, maar je moet wel goed kijken waar je teleport, omhoog teleporten heb ik nog moeite mee. Ook het gliden (Tech) is gaaf, maar gaat wel langzaam en vaak haal je de de hoogtes niet die je wilt.

Ik ben nog vrij nieuw met het spel, maar tot zover vind ik het zeker vet. Nadeel zit hem dus wat mij betreft nog in Microsoft Live abonnement (PC servers zijn trouwens wel gratis schijnt).

• ffb
  • Laatst online: 25-03-2021
Anoniem: 218106 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 21:49:
Zijn er NL vista spelers? Ik heb er al een paar maar als je er een paar kent post ze hier..:
Of zeer goede 360 spelers, ben bezig met een clan;)
Ik speel trouwens onder Vista...

• Postius
Even lekker BUMPEN!

Ik heb het spel zelf laatst gekocht voor 30 euro, nog mensen hier die het wel is spelen? Ik vind het wel grappig, beetje counterstriken met magie enzo. Al moet ik zeggen dat ik over het algemeen meer voor de techs ga als actieve powers(met Ress en Tree wel beschikbaar maar niet aangewezen direkt) aangezien ik knallen leuk vind :P .
Al bij al vind ik het een leuk spel, niet te veel gedoe. Gewoon leuke powers relaxt schieten goede levels over het algemeen!

• Postius
Sorry Mods maar even voor de laatste keer:
Ik zoek wat shadowrun game buddies om een keer in goed teamverband te spelen maar iedereen hier heeft shadow run al afgedankt?

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee