Toon posts:

Computer valt uit na aansluiten externe hdd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een externe hdd gekocht, een Toshiba 500gig die werkt via UBS2.
Helaas werkt deze niet zodra ik 'm aanzet, maar gaat windows onderuit met een blauwscherm
en herstart m'n computer. In de winkel hebben ze de externe hdd getest op 2 willekeurige
systemen en dat gaf in beide gevallen geen problemen. Toch lukt het mij niet om 'm
te gebruiken op m'n eigen pc, en ik zit met een dillema omdat ik 'm echt hard nodig heb
voor een grote backup.

Ik gebruik Windows XP inc. SP2 en alle updates geinstalleerd. Ik heb normaal gesproken
nooit problemen met USB. Wacom tablet, digitale camera en Ipod werken allemaal zonder
problemen.

Ook heb ik alle poorten geprobeerd op m'n pc maar elke keer hetzelfde blauwe scherm.
Ik heb een Asus A8N-Sli Premium moederbord, 2 gig geheugen ...

Wie kan mij helpen ...

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:31
Heb je verschillende poorten geprobeerd, en heb je de hdd met stroom aangesloten. Probeer anders eerst usb kabel erin te stoppen en dan de hdd aan te zetten, als dit mogelijk is. Lijkt wel kortsluiting of iets met de hdd zelf, aangezien je andere aparaten wel goed werken.

Edit, sorry las niet goed.

Probeer hem anders alleen aan te sluiten zonder andere aparatuur.

[ Voor 16% gewijzigd door rafler op 21-02-2007 16:54 ]

• cojones81
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:40
Ik denk dat ie een conflikt heeft met een andere USB device..... Misschien je Wacom tablet eens uninstallen voor de zekerheid? Of Ipod driver (is dat nodig? geen ervaring mee)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb alle USB apparaten eruit gehaald en de driver van m'n wacom ge-uninstalled
en de hdd aangezet maar helaas nog steeds hetzelfde probleem.

Zodra ik 'm aanzet, hoor ik de schijf gaan draaien, rechts onderin de windows balk
komt het icoontje dat er een "USB-apparaat voor Massaopslag" is gevonden in beeld
en dan het blauwe scherm met de reboot erachteraan.

:?

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:27

FlyEragon

Alien Monkeys

Probeer het eens met een USB hub, dit heeft een keer geholpen toen mijn usb modem ook vaag deed.

Verwijderd

en wat staat er op dat blauwscherm.

als hij uit zijn eigen herstart, kun je dat eve afzetten in de system properties.

Verwijderd

Topicstarter
Een USB hup ... die heb ik helaas niet. Misschien dat het via m'n beeldscherm werkt, dat is in principe ook een soort van hup toch? Ga ik nu proberen.

---

Werkt ook niet helaas. :/

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2007 17:30 ]

• cojones81
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:40
Waarschijnlijk nog troep in je registry staan dan.... Probeer eens een porgramma te downloaden die je registry nakijkt en repareert (regedit ofzo??)

Eventueel kan je zelf in je registry snuffen of daar nog sleutels staan van oude bekende apparaten, die dan ook deleten

Verwijderd

Topicstarter
Regedit ken ik niet, maar ik zal eens proberen. Heb ondertussen wel windows opgestart
in veilige modus, maar dat hielp ook niet. |:(

Verwijderd

Topicstarter
Goed, regedit begrijp ik niets van maar heb ondertussen wel de oorzaak van het probleem gevonden.
De BIJGELEVERDE USB kabel ...!! In de winkel hebben ze waarschijnlijk ook een eigen kabeltje gebruikt om 'm te testen, want nu ik m'n oude printerkabel gebruik werkt het dus wel.

Iedereen bedankt voor het meedenken, ik ga lekker aan de backup.
8)
Pagina: 1