Intel moederbord flasht niet

Pagina: 1
Acties:

• Kebabkever
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-05-2024
Na tweakers en internet afgestruint te hebben wou ik even het volgende probleem voorleggen

Ik ben bezig met een geautomatiseerd image systeem op mijn werkplek.
Dit werkt allemaal fijn, ware het niet dat het alleen met een ps2 keyboard werkt.

Ik werk met ghost 8.0 en de pc's zijn standaard uitgerust met een usb toetsenbord. Ik had op tweakers een mogelijke oplossing gevonden voor dit probleem. Dit was het updaten van de bios.

Het gaat om het volgende moederbord:

Intel D945GCZ.

De bios die hier op stond was een oude, dus ik heb een nieuwe versie gedownload een proggie wat onder windows te installeren was rebooten en hij flasht. Zo gezegd in windows installatie gestart reboot en dan krijg ik de volgende flash error

Error:

Prepare image for Lan:........ (done)
Prepare image for recovery............. ( done )
Prepare image for main firmare................... ( failed) 1792 bytes overflow

Een oudere versie dan de al geinstalleerde bios versie gedaan en usb werkt onder ghost (EN hij flasht) maar de nieuwe versie van de bios van deze maand doet het niet.

Iemand een idee hoe dit op te lossen? Of ( waar het probleem om draait ) usb toetsenbord onder ghost te laten werken?

Hoop dat jullie een oplossing weten :)

Gegroet

Live by the drop

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Staat er in de bios niet ergens een optie USB Keyboard of USB Legacy support ? Normaal gesproken zouden USB keyboard's dan gewoon onder dos moeten werken.

• Kebabkever
ow die info was ik dus vergeten, ja dat was 1 van de eerste dingen waar ik naar gekeken had. Maar dat staat gewoon enabled!

Live by the drop

• Kebabkever
niemand een idee?

Live by the drop

Verwijderd

ook niet gehoord van een edit-knop??? want kicken mag namelijk niet binnen 24 uur