Gisteren twee pc's geformatteerd en vervolgens weer opgetuigd. De hoofd pc funfgeert als router en zit dus direct op Internet aangesloten. (@Home-kabelmodem) Dan is via een hubje de tweede pc gelinkt die via de gedeelde verbinding op Internet moet gaan. Middels de optie thuisnetwerk alles gedaan zoals het moet en e.e.a. werkte ook feilloos. De halve middag probleemloos bezig geweest met alle updates voor XP/virusscanner te downloaden op beide pc's, tot het moment dat ik besloot om op allebei IE7 te installeren. De hoofpc werkt nog steeds zonder problemen, de tweede kan echter niet meer op Internet wat ik ook probeer. Wat wel vreemd is, is dat ik op de tweede verbinding telkens een totaal andere IP-range zie, die ook elke keer weer schijnt te veranderen en geregeld alleen maar nullen laat zien. Ik leg het verband zelf tussen IE7 en dit verhaal, dus dat eraf gooien is ook nog een optie, maar wellicht dat iemand hier een andere oplossing heeft?
kijk hier eens bij http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1032487
zit wel tussen wat jij zoekt
zit wel tussen wat jij zoekt
[ Voor 15% gewijzigd door sjongenelen op 21-02-2007 16:22 ]
you had me at EHLO
Ik ben eerlijk gezegd bang van niet omdat dit nogal specifiek is. Let wel, dit netwerkje heeft al meer dan een jaar probleemloos gedraaid en gisteren in eerste instantie ook tot het moment dat ik IE7 erop zette. Ik ben dus eerder bang dat het in IE7 zit, maar daar kan ik niks over vinden.....
Verwijderd
Kabeltjes verwisseld? Ander IP bereik (10.x.x.x - 172.??.x.x - 192.168.x.x) kan intern. Kruis-kabeltjes-blokjes?
[ Voor 204% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2016 15:58 ]
Welke adres heeft je hoofd pc voor sharing? Dit zou 192.168.0.1 moeten zijn. Je andere computer zou in diezelfde range moeten zitten met aan het eind een ander nummer. Als je 0.0.0.0 krijgt, betekend het dat je nog geen ip adres hebt, of je adres net hebt gereleased. Welke compleet andere range krijg je te zien? 169.254.x.x? Dat adres is voor als je geen adres krijgt. Probeer eens handmatig een adres te geven aan je tweede pc. Dit zou als volgt moeten zijn:
IP Adres: 192.168.0.4 (of ieder ander nummer tot 254)
Subnetmask: (wordt autmatisch ingevuld) 255.255.255.0
Default Gateway: 192.168.0.1 (ipadres van de hoofdcomputer)
Primaire DNS: 192.168.0.1 (ip van de hoofdcomputer)
Heb je nog een firewall draaien naast de standaard XP firewall? Houd dit misschien DHCP verkeer tegen? Controleer ook de event log van je hoofd pc.
IP Adres: 192.168.0.4 (of ieder ander nummer tot 254)
Subnetmask: (wordt autmatisch ingevuld) 255.255.255.0
Default Gateway: 192.168.0.1 (ipadres van de hoofdcomputer)
Primaire DNS: 192.168.0.1 (ip van de hoofdcomputer)
Heb je nog een firewall draaien naast de standaard XP firewall? Houd dit misschien DHCP verkeer tegen? Controleer ook de event log van je hoofd pc.
Commandline FTW
nee, in principe kan het niet aan IE7 liggen, eerder aan de firewall en antivirus die je erop hebt gezet en niet juist geconfigureerd.. beetje standaard wel hoor..Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 16:32:
Ik ben eerlijk gezegd bang van niet omdat dit nogal specifiek is. Let wel, dit netwerkje heeft al meer dan een jaar probleemloos gedraaid en gisteren in eerste instantie ook tot het moment dat ik IE7 erop zette. Ik ben dus eerder bang dat het in IE7 zit, maar daar kan ik niks over vinden.....
maar oké:
heb je een automatisch verkrijgbaar IP adres, ga dan naar start> uitvoeren> cmd [enter]
vulhier ipconfig [enter] in (bekijk wat er staat, en post het evt. hier)
om het ip adres te vernieuwen: ipconfig /release [enter] en dan ipconfig /renew [enter]
succes
you had me at EHLO
"nee, in principe kan het niet aan IE7 liggen, eerder aan de firewall en antivirus die je erop hebt gezet en niet juist geconfigureerd.. beetje standaard wel hoor.. "
Ja maar da's nou net de grap, daar had ik naturellement wel aan gedacht, maar het heeft de hele middag prima met al die toeters en bellen gedraaid tot ik IE7 installeerde. Ik dacht daarom dat er wellicht in IE7 iets zit wat ik niet weet. En daarom kom ik dan weer hier terecht he
Ja maar da's nou net de grap, daar had ik naturellement wel aan gedacht, maar het heeft de hele middag prima met al die toeters en bellen gedraaid tot ik IE7 installeerde. Ik dacht daarom dat er wellicht in IE7 iets zit wat ik niet weet. En daarom kom ik dan weer hier terecht he
Gebruik dan de volgende keer de edit knop als je iets wilt toevoegen aan je laatste bericht, dubbel posten is niet zo netjes. Hopelijk lukt het.
Commandline FTW
Ow, sorry, ben hier voor de eerste keer.
Nou, komt ie dan. Probleem opgelost, dank aan allen hierboven, alleen snappen doe ik het nog steeds niet en ik ben er ook niet zeker van wat nu de oplossing is geweest.
Bij thuiskomst klopten ineens de IP-ranges...(pc's hebben beide de hele dag aangestaan), ik kreeg nl. echt een totaal ander adres, iets met 235.xx of zo op die gast pc. Er was behoorlijk packet verkeer, maar nog steeds geen internet op de gast pc. Alles geprobeerd wat jullie hebben aangedragen inclusief het nogmaals checken van de instellingen van mijn firewalls (windows en mcafee), (gedeeltelijk hetzelfde als gisteren gedaan, maar ik denk ik probeer het gewoon nog eens) maar wederom geen succes. Vervolgens uiteindelijk alle adapters eruit gegooid op beide pc's en het netwerk opnieuw geconfigureerd. Alles leek prima in orde, toewijzen van IP etc. ging allemaal vlekkeloos, maar je raadt het al, géén internot op de gast pc. Uiteindelijk IE7 bij die pc eraf gehaald en toch nog eens de mcafee firewall gecheckt. Ik kreeg toen ineens de mogelijkheid (dat ging daarvoor niet) "een uitnodiging te sturen naar de andere pc om deel te nemen aan het netwerk", waarop alles werkte. Daarna toch weer IE7 erop en hetzelfde probleem. Nu er weer af en het werkt. Ik ben ervan overtuigd dat ik iets zal missen, maar voorlopig de gast pc toch maar even met de oude explorer. Als iemand nog een tip heeft hoor ik het graag, ik ga mcafee ook even berichten in elk geval.
Nogmaals bedankt in elk geval.
Nou, komt ie dan. Probleem opgelost, dank aan allen hierboven, alleen snappen doe ik het nog steeds niet en ik ben er ook niet zeker van wat nu de oplossing is geweest.
Bij thuiskomst klopten ineens de IP-ranges...(pc's hebben beide de hele dag aangestaan), ik kreeg nl. echt een totaal ander adres, iets met 235.xx of zo op die gast pc. Er was behoorlijk packet verkeer, maar nog steeds geen internet op de gast pc. Alles geprobeerd wat jullie hebben aangedragen inclusief het nogmaals checken van de instellingen van mijn firewalls (windows en mcafee), (gedeeltelijk hetzelfde als gisteren gedaan, maar ik denk ik probeer het gewoon nog eens) maar wederom geen succes. Vervolgens uiteindelijk alle adapters eruit gegooid op beide pc's en het netwerk opnieuw geconfigureerd. Alles leek prima in orde, toewijzen van IP etc. ging allemaal vlekkeloos, maar je raadt het al, géén internot op de gast pc. Uiteindelijk IE7 bij die pc eraf gehaald en toch nog eens de mcafee firewall gecheckt. Ik kreeg toen ineens de mogelijkheid (dat ging daarvoor niet) "een uitnodiging te sturen naar de andere pc om deel te nemen aan het netwerk", waarop alles werkte. Daarna toch weer IE7 erop en hetzelfde probleem. Nu er weer af en het werkt. Ik ben ervan overtuigd dat ik iets zal missen, maar voorlopig de gast pc toch maar even met de oude explorer. Als iemand nog een tip heeft hoor ik het graag, ik ga mcafee ook even berichten in elk geval.
Nogmaals bedankt in elk geval.
Heb je ook al een vast ip geprobeerd zoals ik al eerder aangaf. Bij mij werkt het zonder problemen, maar nou heb ik ook geen mcafee (vind ik samen met norton overbodige zooi hebben). Toch heel vreemd.
Een adres zoals 235.x.x.x is, als ik het me goed herinner, voor UPnP. Ik heb dit adres al eens eerder voorbij zien komen bij mijn firewall. Had het toen op google gezocht en kwam op UPnP uit. Dat vond ik vreemd omdat op mijn router dat uitstond. Maar goed, dat heb ik nu niet meer en het gaat meer over jouw probleem.
Misschien heeft McAfee een update hiervoor en is deze niet via auto update te verkrijgen, heb je daar al naar gekeken?
Een adres zoals 235.x.x.x is, als ik het me goed herinner, voor UPnP. Ik heb dit adres al eens eerder voorbij zien komen bij mijn firewall. Had het toen op google gezocht en kwam op UPnP uit. Dat vond ik vreemd omdat op mijn router dat uitstond. Maar goed, dat heb ik nu niet meer en het gaat meer over jouw probleem.
Misschien heeft McAfee een update hiervoor en is deze niet via auto update te verkrijgen, heb je daar al naar gekeken?
Commandline FTW
Had ik idd ook al geprobeerd en op jouw/jullie aangeven gisterenavond weer een keer, met deze pagina erbij
omdat ik er vanuit ging dat ik iets miste, maar ook daar was duidelijk dat er weliswaar verbinding was tussen de twee pc's, maar internet ho maar.... In mijn overtuiging moet het haast wel zo zijn dat de combi van Mcafee en IE7 iets veroorzaakt, alleen geen flauw idee wat, ik heb nl. gisteren na het schrijven van bovenstaand nog allerlei testjes gedaan wanneer het wel of niet werkte en het werkt ofwel met Mcafee uit en IE7 erop, of Mcafee aan en een oudere versie IE draaien. Al het andere levert geen enkel probleem op, tenminste geen die ik zelf niet kan verklaren. Ik heb in elk geval Mcafee een berichtje gestuurd, dus we zullen eens kijken waar zij mee komen. (als ze ergens mee komen that is
)
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 17:20 ]
Vervolg............. Kom ik gisteren thuis, geen internetverbinding op hoofdpc, dus logischerwijs ook niet op gast. Blijkt het ip adres van de verbinding op de hoofdpc ineens 84.xx etc. te zijn (provider naar ik aanneem, heb dat niet meer gecheckt). Opnieuw opstarten, alles weer ok. Hele avond internet gehad, maar vanochtend weer hetzelfde verhaal en na opstarten alles weer ok. Ik begrijp er echt niets meer van. Wie o wie wel??
Je hoofdpc krijgt dus steeds nieuwe ip-leases. Blijkbaar is ICS zo brak dat het daarmee niet goed omgaat. Koop gewoon een routertje van 35 euro joh.
Dat van die router heb ik eerder gehoord ja
Maar ik probeer te begrijpen waarom het altijd gewoon heeft gedraaid en nu ineens van die vage problemen geeft.
Pagina: 1