Andere pc gekregen dan besteld

Pagina: 1
Acties:

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Voor een kennis heb ik een pc uitgezocht bij een bekende Pc-zaak.

De bestelde pc was een Acer Aspire T180 met de volgende specs:

• AMD Athlon™ 64 X2 Processor 3800+
• Legitieme Windows® XP Media Center
• 1 GB Geheugen
• 320 GB Harddisk
• NVIDIA GeForce Go 7300SE tot 512 MB (gedeeld geheugen? :? )
• Dual Layer DVD± ReWriter
• *Gratis upgrade naar Windows Vista™ Home Premium

Ten opzichte van het bestelde systeem kreeg ik dit:

• AMD Athlon™ 64 X2 Processor 4200+ (op de doos stond 4000+ 8)7 )
• Legitieme Windows® vista
• 1 GB Geheugen
• 250 GB Harddisk
• NVIDIA GeForce 6100 met 256 mb gedeeld geheugen
• Dual Layer DVD± ReWriter

Dus een betere proc, minder schijfruimte ( maar dit is niet erg want dit word toch niet gebruikt). en een andere videokaart welke mij minder lijkt maar of zal dit veel schelen?

Ik heb de pc alleen aangesloten om te kijken wat erin zit, verder niks. Wat zal ik ermee doen? Het bedrag wat betaald is is gewoon hetzelfde als de bestelde pc.

hondennamen.info Openscheermes.nl

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Bij ons in de winkel hebben we ook de T180 van Acer. Is er in minstens 3 uitvoeringen, en als de verkoper dus niet goed op de doos kijkt kun je zomaar een andere mee krijgen dan die je wilt. Beetje verwarrend, die naamgeving van Acer...

Als de bekende winkel toevallig Paradigit is, dan weet ik dat ze er niet moeilijk over gedaan wordt als je hem inpakt en terugbrengt.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 01:08

job

Ik vind het sowieso al apart om een pc te leveren met een videochip van al meer dan een jaar oud.
Of een 6100 langzamer is dan een 7300SE is wel op te zoeken, ik ga het eens proberen.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Tja, je hebt als je hem houdt natuurlijk wel het risico dat als er iets mis is en je ermee terug gaat die verkoper zoiets zegt van 'Ja, je hebt een hele andere PC gekocht dan die je nu brengt, kijk mar op de bon. Die valt dus mooi niet onder de garantie.
Ik zou even contact opnemen met de winkel om te kijken of je hem misschien gewoon kan houden of dat je toch de juiste PC krijgt.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• kaiiestan
Kurkentrekker schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 16:13:
Bij ons in de winkel hebben we ook de T180 van Acer. Is er in minstens 3 uitvoeringen, en als de verkoper dus niet goed op de doos kijkt kun je zomaar een andere mee krijgen dan die je wilt. Beetje verwarrend, die naamgeving van Acer...

Als de bekende winkel toevallig Paradigit is, dan weet ik dat ze er niet moeilijk over gedaan wordt als je hem inpakt en terugbrengt.
Yup het is dus paradigit, en ik snap ook dat het verwarrend is maar ja als de videokaart weinig uitmaakt, er worden toch geen spellen gespeeld ofzo...

Verwijderd

kaiiestan schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 16:18:
[...]

Yup het is dus paradigit, en ik snap ook dat het verwarrend is maar ja als de videokaart weinig uitmaakt, er worden toch geen spellen gespeeld ofzo...
6100 is volgens mij de zwakste videokaart op de markt (ati, nvidia)
Maargoed als je echt niet gemaed hou hem dan vanwege de snellere processor.
Misschien dat je wel een probleem hebt met garantie.

Verwijderd

Videokaart zou ik helemaal niet naar kijken alemaal onboard dus zullen toch niet zo hard loopen en uiteindelijk gooi je er toch een andere in.
Wat ken erop PCI-E of AGP (heel belangrijk)
De chipset die er op het moederboard zit.
Aantal geheugen banken die je bij kunt plaatsen.
Hoeveel cache de CPU heeft 2x1mb of 2x512
Vista lijkt mij ook lekkerder en xp heb je toch wel leggen ergens.
Garantie heb je bij ACER 2 jaar bij de winkel 1 jaar.
Dus dat zal ook nix uitmaken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2007 16:26 ]

• Kurkentrekker
  • Niet online
Schande aan de persoon die hem jou verkocht heeft, er is in ieder geval ruim aandacht aan besteed om de verkopers op de hoogte te stellen dat er twee modellen zijn. Gewoon even teruggaan, wordt niet moeilijk over gedaan (althans, filiaal waar ik werk niet)...

ps; opmerkingen over de keuze van de TS doen er toch helemaal niet toe? Al had er een Voodoo 2 in gezeten, hij wil weten hoe nu te handelen omdat hij een verkeerde PC heeft meegekregen.
offtopic:
Bovendien zit die GF6100 gewoon onboard dus kun je er altijd zelf een kaartje bijprikken als je wilt gaan gamen...

[ Voor 27% gewijzigd door Kurkentrekker op 21-02-2007 16:26 ]

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:25
Zou hem houden en indien nodig als er gegamed gaat worden een goede videokaart erin prikken.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Als ik even op de dealer site kijk staan er deze twee systemen:
Acer t180 x2-3800/1g/320/gf7300/mce/dvd±
Acer t180 x2-4000+/1gb/250gb/wifi/vis.hp

Ik vind het dan ook maar vreemd dat er een 4200+ in zit bij jou. Kan je zien of de doos al eens open is gemaakt? Is de garantie sticker nog intact? Moest je bij het opstarten de normale procedure doorlopen (computernaam, username e.d.)?

Wat ik verder zie is dat de inkoopprijs van het systeem met de 4000+ een €50 hoger ligt dan de door jou bestelde PC. Het zou dus aardig zijn om terug te gaan en gewoon de goede weer mee te nemen (met misschien een kleine korting ;)

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:03
Klopt sinds kort heeft acer 2 verschillende t-180`s beetje vaag maar waar.

• kaiiestan
fsfikke schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 16:46:
Als ik even op de dealer site kijk staan er deze twee systemen:
Acer t180 x2-3800/1g/320/gf7300/mce/dvd±
Acer t180 x2-4000+/1gb/250gb/wifi/vis.hp

Ik vind het dan ook maar vreemd dat er een 4200+ in zit bij jou. Kan je zien of de doos al eens open is gemaakt? Is de garantie sticker nog intact? Moest je bij het opstarten de normale procedure doorlopen (computernaam, username e.d.)?

Wat ik verder zie is dat de inkoopprijs van het systeem met de 4000+ een €50 hoger ligt dan de door jou bestelde PC. Het zou dus aardig zijn om terug te gaan en gewoon de goede weer mee te nemen (met misschien een kleine korting ;)
Ok bedankt voor de info, het lijkt als of ik die 2e heb maar dan echt met een 4200+ (dit zegt windows en cpu-z 8)7 ) verder het zelfde als die 2e

Systeem of doos zijn alle twee niet open geweest.

Wat vinden jullie over het verschil van de videokaarten? Is dit verwaarloosbaar voor Vista en Office/internet werk?

[ Voor 5% gewijzigd door kaiiestan op 21-02-2007 16:57 ]

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-01 21:50

Flappiewappie

Hier nog meer

ik zou terug gaan naar desbetrefende winkel en een 7300se in je huidige computer eisen, omdat je pas na een dag er achter kwam en toen alles al geinstalleerd en geconfigureerd had.

best of both worlds ;)

Hier staat wat

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ja, je staat nu echt in je recht om dingen te gaan eisen. Hoe durven ze je een slechtere computer mee te geven dan je hebt betaald!
Of.. Wacht eens even...

Je kan gewoon verder gaan met je huidige computer, daar doe je juridisch gezien niets fout mee.
Maar als je van plan bent om nog vaker naar die winkel te gaan is het misschien handiger om gewoon eerlijk te zijn en niet te proberen om ze te naaien.

Misschien is het nodig om te vertellen, maar de marges op die dingen is sinds januari 2007 minder geworden dan 200%. Ik vind het nogal een blijk van weinig fatsoen om op deze manier die winkel te flessen. Je moet eens bedenken wat voorn reacties je zou krijgen als het andersom was geweest :/

[ Voor 26% gewijzigd door fsfikke op 21-02-2007 18:04 ]

• labtech
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-04-2019
Kurkentrekker schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 16:24:
[...]

Schande aan de persoon die hem jou verkocht heeft, er is in ieder geval ruim aandacht aan besteed om de verkopers op de hoogte te stellen dat er twee modellen zijn. Gewoon even teruggaan, wordt niet moeilijk over gedaan (althans, filiaal waar ik werk niet)...

ps; opmerkingen over de keuze van de TS doen er toch helemaal niet toe? Al had er een Voodoo 2 in gezeten, hij wil weten hoe nu te handelen omdat hij een verkeerde PC heeft meegekregen.
offtopic:
Bovendien zit die GF6100 gewoon onboard dus kun je er altijd zelf een kaartje bijprikken als je wilt gaan gamen...
U maakt nooit fouten ?

wat een onzin om maar direct schande uit te spreken..waar mensen werken worden fouten gemaakt. Als die fouten niet worden opgelost, dan heb je reden om schande te roepen, eerder niet

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Een 6100 vind ik maar 'n brakke kaart, kun je niet eens HD materiaal mee afspelen!
Zodoende zou ik teruggaan naar de winkel, uitleggen qua hoe of wat en proberen ervoor te zorgen dat je de computer houdt en (tegen 'n kleine meerprijs) er 'n betere videokaart in laat zetten :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• kaiiestan
jongens, jongens, geen ruzie maken, ik wil van jullie gewoon weten of ik er goed aan doe om terug te gaan naar de PC-shop en de pc laat omruilen

• CLB
  • Niet online

CLB

Als je er alleen op gaat internetten, moet je 'm houden!
Wil je filmpjes kijken, en af en toe een spelletje gaan spelen: omruilen :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:39
Wat ik ook belangerijk vind,
wat staat er op de doos zelf waar de laptop in verpakt zat?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:43

Haan

dotnetter

Bedenk wel dat de 4200+ die TS nu heeft wel een stuk beter is dan de 3800+ die hij zou krijgen. En die 7300se/go was toch al net zo brak als een 6100, alleen is ie wat nieuwer ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• CLB
  • Niet online

CLB

The_Greater schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 17:57:
8)7

• mad-dog
  • Laatst online: 15:35
Ik zou het lekker zo houden. Beide grafische chipsets zijn niet in staat fatsoenlijk 3D weer te geven, een losse videokaart is daarvoor sowieso een vereiste. TS geeft al aan de 70GB minder niet te missen, dus daar hoeven we niet eens over te beginnen.
Vista wordt erbij geleverd, dus wat wil je nog meer ?

• kaiiestan
The_Greater schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 17:57:
PC dus, geen laptop :P maar daar stond op dat deze het duurdere model was met 4000+ maar er zit dus een 4200+ in

• Theuno
  • Laatst online: 26-01 23:27

Theuno

Da Devil Crew

Om problemen in de toekomst te voorkomen zou ik netjes terug gaan. Stel je hebt de pech dat er over een half jaar iets mis mee is scheelt het je dan misschien een hoop ellende.
De fatsoenlijke garantie op een produkt van zo'n waarde lijkt me meer waard als dat beetje extra processing power.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-01 13:41

Moortn

Hallo

kaiiestan schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 18:01:
[...]

PC dus, geen laptop :P maar daar stond op dat deze het duurdere model was met 4000+ maar er zit dus een 4200+ in
Verwarring onstaat ws door de GeForce GO 7300

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik lees dat de PC van paradigit komt. Heb hele goede ervaringen met die jongens, zee zijn groot geworden aan hun service. Er is niks mis met meer leveren dan de klant voor betaald heeft - wat in jouw geval op 1 onderdeel na ook gebeurd is. Als je hun servicedienst belt met de mededeling dat ze de verkeerde grootte HDD hebben uitgeleverd, zullen ze dat zo voor je fixen. gewoon je poot stijf houden. Die Vista zullen ze dan nog even opnieuw moeten installeren voor je. Zal dan wel een home premium worden, maar volgens mij zat daar ook MCE in.
De jongens van de servicedesk hebben verkooptraining en klanttevredenheidstrainingen gehad, dus ze zullen je vrijwel altijd gelijk geven. Gewoon eisen dat ze de grotere HDD leveren en dan doen ze dat.

Heb zo destijds een veel mooiere 21" CRT overgehouden die bijna 100 euro duurder was dan degene die ik had besteld, omdat zij leverproblemen hadden.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:39
Totzover een zinnige quote ;)
Het eerste wat mij opkomt als ik Acer denk zijn laptops :>

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

The Eagle schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 18:04:
Ik lees dat de PC van paradigit komt. Heb hele goede ervaringen met die jongens, zee zijn groot geworden aan hun service. Er is niks mis met meer leveren dan de klant voor betaald heeft - wat in jouw geval op 1 onderdeel na ook gebeurd is. Als je hun servicedienst belt met de mededeling dat ze de verkeerde grootte HDD hebben uitgeleverd, zullen ze dat zo voor je fixen. gewoon je poot stijf houden. Die Vista zullen ze dan nog even opnieuw moeten installeren voor je. Zal dan wel een home premium worden, maar volgens mij zat daar ook MCE in.
De jongens van de servicedesk hebben verkooptraining en klanttevredenheidstrainingen gehad, dus ze zullen je vrijwel altijd gelijk geven. Gewoon eisen dat ze de grotere HDD leveren en dan doen ze dat.

Heb zo destijds een veel mooiere 21" CRT overgehouden die bijna 100 euro duurder was dan degene die ik had besteld, omdat zij leverproblemen hadden.
Ej kijk, een winkel met een goede service, laten we daar eens even flink misbruik van gaan maken d:)b

Ik denk sowieso dat ze wel merken dat ze de verkeerde hebben geleverd als jij aankomt met het verhaal dat de HD te klein is. Die Acer dingen schroeven ze niet zelf in elkaar. Dan krijg je waarschijnlijk gewoon de goede met misschien een data transfer.

offtopic:
Atlas :w

[ Voor 10% gewijzigd door fsfikke op 21-02-2007 18:09 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

The Eagle schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 18:04:

Dat doen ze niet bij Acer's, aangezien het kant en klare systemen zijn ;)

TS: Gewoon even bellen met de winkel, en probleem uitleggen. Dan kom je er wel uit :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
De rest zegt teruggaan, misschien iets minder drastisch is gewoon eens kijken hoe veel die andere versie kost. Als hij meer kost, kan je eventueel voor de garantie nog contact opnemen en vragen wat zij voorstellen te doen (wisselen, houden (eventueel met bijbetalen), en kost hij minder, dan gewoon ook contact opnemen naar hun voorstel (terugdoen, of hen laten terugbetalen).

Zelf heb ik ook dezelfde ervaring met mijn notebook: een T7200 C2D-besteld, kreeg ik een T7400 (preproductiemodel, weliswaar, maar draait als een tiet). Ach ja, als ik ooit problemen ermee heb, kan ik steeds doen alsof mijn neus bloedt, want op dat moment verkochten ze niet eens een T7400.

• Kurkentrekker
  • Niet online
labtech schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 17:52:
[...]

U maakt nooit fouten ?

wat een onzin om maar direct schande uit te spreken..waar mensen werken worden fouten gemaakt. Als die fouten niet worden opgelost, dan heb je reden om schande te roepen, eerder niet
Natuurlijk maak ik ook fouten. Mijn 'schande!' mag dan ook best met een vleugje sarcasme gelezen worden. Een smiley was op zich wel op zijn plaats daar.

Voor de TS:
Beide systemen hebben dezelfde prijs. De winkel 'naaien' is er dus niet bij. Je kunt twee dingen doen nu:
-Besluiten om dit systeem te houden. Check wel of dit ook het systeem is wat op je factuur staat. Je hebt dan geen problemen met de garantie. In het filiaal waar ik werk scannen we die dingen bij de kassa, dus dan klopt de factuur in 99% van de gevallen. Als een medewerker met de hand een T180 heeft ingetikt heb je kans dat je het verkeerde systeem op je factuur hebt staan. In dat geval even terug naar de winkel om een juiste factuur te laten maken en het verhaal uitleggen. Wordt niet moeilijk over gedaan.
-Je wilt toch het systeem waar je voor kwam, dus inpakken en omruilen. 14 Dagen omruilpolicy, dus niemand zal er moeilijk over doen als je ook nog even uitlegt dat je de verkeerde hebt meegekregen.

• kaiiestan
Heb het even na gekeken, maar de goede pc staat op de bon. alleen heb ik dus wel een iets snellere proc 4200+ ipv 4000+ maar ja verder klopt alles. Denk dat ik deze pc dus toch maar hou

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-01 23:12
Ik heb gisteren bij Dynabyte exact dezelfde PC gehaald, specificaties komen overeen met wat er op de doos staat alleen zit er inderdaad een 4200+ in inplaats van 4000+
Daarnaast een Hitachi harddisk die behoorlijk reuteld. Verder is de PC behoorlijk stil.

De grafische kaart slurpt standaard 256 MB van het RAM dus blijft er maar 767 MB over voor Windows Vista, beetje weinig (ook te merken aan het swappen). Dus eerste dat ik vandaag doe is er 1GB bijsteken. Kan namelijk ook nergens vinden (ook niet in het BIOS) hoe je die 256 terugzet naar 128 MB (Ik game toch nooit)

Opvallende luxe aan de PC vind ik dat er WLAN en LAN bijzit......

Van de T180 bestaan zeer veel configuraties ik heb er zeker een stuk of 7 voorbij zien komen en de nieuwste heeft een Thurion processor.

Don't rely on their truth alone

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-01 23:12
Raar....
Ik heb al een paar merken DDR2 geprobeerd..... (Corsair, WhiteLake en "whitelabel") maar geen van allen werd geaccepteerd door de PC. Of ik nu 512 bankjes of 1GB er in stopte. Apart of in combinatie met de originele, in andere sleuven.... niets helpt. Iemand al geprobeerd en gelukt ?

Don't rely on their truth alone

Pagina: 1