[Vista] Windows mail exporteert niet naar Exchange

Pagina: 1
Acties:

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021
Zoals de topic-titel al aangeeft, ik heb een mail-account binnen mail waar redelijk wat mail inzit. Nu gaat de persoon waar dit account van is terug naar Windows XP.

Gelukkig zit er een mooie export-wizard in Windows Mail ingebouwd, die naar Mail kan exporteren, maar ook naar Exchange (en dus outlook). Mooi niet dus!

1. Wanneer ik binnen Mail klik op File, export, Messages krijg ik keurig de wizard te zien, en exporteren naar Windows Mail gaat prima. Wanneer ik echter op voor Microsoft Exchange kies en op Next druk, krijg ik de volgende melding:

2. "This will export messages from Windows Mail to Microsoft Outlook or Microsoft Exchange" Prima! Dat is precies wat ik wil dus ik klik op OK om vervolgens weer aan te komen bij stap 1. Lekker verwarrend.

Mbv Google vind ik alleen maar mensen die hun Outlook Express Accountje willen over zetten naar Windows Mail in plaats van andersom, en via de GoT search vind ik 1 persoon die hetzelfde probleem heeft, maar hier wordt ook geen antwoord op gevonden. Ik maak gebruik van Vista Business.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• domi235
Niemand :( ?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
exporteren kan alleen naar outlook 2000/xp/2003 en niet naar outlook express..

klein detail :P je moet dus outlook geinstalleerd hebben en een profile ingesteld hebben

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Heb je een Outlook met Exchange draaien op die PC ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2007 22:31 ]

• domi235
Nee, het is gewoon een stand-alone client die zijn mail uit een pop-box van @home trekt. Waarom maken ze die crap niet gewoon backwards compatible :(
Zwelgje schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 22:30:
exporteren kan alleen naar outlook 2000/xp/2003 en niet naar outlook express..

klein detail :P je moet dus outlook geinstalleerd hebben en een profile ingesteld hebben
Ah, zit daar de fout, wel mooi dat je daar dan even een melding van krijgt ofzo..

[ Voor 55% gewijzigd door domi235 op 07-03-2007 09:09 ]

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-03 23:09
Het werkt best maar zoals Zwelgje zegt moet je Outlook even installeren zodat de mail daarheen kan.

[ Voor 0% gewijzigd door Pacjack op 07-03-2007 09:10 . Reden: Ok, spuit 2 ]

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• domi235
Ja dat snap ik, maar:

1. Ik krijg geen melding ofzo dat ik outlook moet installeren, hij knalt gewoon terug naar het begin van de wizard.

2. Ik vind het onlogisch dat je vanuit de nieuwste Windows Mail (Wat de opvolger is van outlook epxress) alleen naar Outlook xp / 2003 kunt exporteren, en niet terug naar express.

[ Voor 6% gewijzigd door domi235 op 07-03-2007 09:21 ]

Pagina: 1