FX 5200XT -->22'' widescreen

Pagina: 1
Acties:
  • 497 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik had even een vraagje wat betreft mijn videokaart, ik wil graag een nieuw TFT scherm aanschaffen, namelijk een 22'' widescreen met een resolutie van max 1680*1050.

Nu is mijn vraag kan mijn videokaart(NVIDIA GeForce FX 5200XT) deze resolutie wel aan?? ik heb al gegoogled naar een max resolutie maar kon niets vinden. Heb op het moment er een 19'' aan hangen en die werkt zonder problemen!!

Alvast bedankt!!!!

Friso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Jahoor. Als de monitor driver of de nvidia driver de resolutie niet bevat, kun je em gewoon custom aanmaken via het nvidia control panel :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zowat iedere kaart kan zo'n resolutie wel aan, daar hoef je je niet ongerust over te maken.
Mocht blijken dat de resolutie er echter niet tussen staat, kun je roelio's tip gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:15

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Jullie vergeten voor het gemak even dat goedkope en oude TMDS transmitters zo'n resolutie misschien niet kunnen uitsturen over DVI. Is er op de NVIDIA site helemaal niets te vinden over de maximale resolutie over DVI?

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Vraag me af of 'n FX5200 DVI heeft?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt perfect, maar verwacht niet teveel niets van games op die resolutie ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2007 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

imho bestaat een fx5200 xt niet
mijn fx5200 heeft idd wel dvi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat heeft die DVI ermee te maken? Zo'n resolutie gaat perfect op d-sub hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

--MeAngry-- schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 16:38:
Jullie vergeten voor het gemak even dat goedkope en oude TMDS transmitters zo'n resolutie misschien niet kunnen uitsturen over DVI. Is er op de NVIDIA site helemaal niets te vinden over de maximale resolutie over DVI?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 16:40:
Werkt perfect, maar verwacht niet teveel van games op die resolutie ;)
Verwacht er maar helemaal niks van is beter gezegd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:15

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 16:49:
En wat heeft die DVI ermee te maken? Zo'n resolutie gaat perfect op d-sub hoor...
Ja, maar daar koop je zo'n scherm toch niet voor, pure geldverspilling. Op zo'n resolutie is het verschil echt duidelijk zichtbaar.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 18:52
Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 16:49:
Mwoah, daar dacht mijn oude Radeon 7000-kaart toch echt anders over. 1600x1200 stond te trillen als een rietje op d-sub. Op DVI stond het beeld als een huis.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt voor jullie reacties, ik heb drie aansluitingen aan me videokaart
de gewone vga
s video
en een gele aansluiting (av out staat er bij)

games speel ik eigenlijk niet zoveel, maar krijg binnenkort ook nieuwe pc, maar het scherm wil ik alvast hebben, dus als het niet kan hoeft hij niet meteen op maximale resolutie..

Nogmaals bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Anders & MeAngry: ik heb hier ook een 22" @ 1680 * 1050 staat, aangesloten via d-sub op een GMA950. Het beeld is perfect, beter dan mijn oude CRT via d-sub! Dat d-sub hier te min voor is is gewoon een fabeltje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 19:39
Heeft meer te maken met je RAMDAC. Die is nu vrijwel altijd 400MHz dus kun je makkelijk reso's halen van 2048 x 1536 op 85Hz ofzo. Dus jouw 1680x1050 moet ook zeker lukken ;)

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dutchman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:54
Drie jaar later dan de topicstarter heb ik dezelfde vraag. IVM crashen van laptop een oude desktop aan het upgraden. Ik game niet. Ik gebruik de computer vooral voor surfen en af en toe een kort filmpje.

De videokaart (ook een FX 5200) wil ik aansluiten op een nog te kopen 22" widescreen. De max resolutie die ik kan selecteren is 1600x1024 en 1600x1200

Het scherm dat ik wil kopen heeft een resolutie van 1920x1080 (Full HD 1080p). Zal dit correct werken aangezien de resoluties niet overeenkomen?

----------------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Gezien het antwoord al gegeven is verbaasd het me, dat als je dezelfde vraag hebt, je dan ook niet het topic doorleest....
Exorcist schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 16:37:
Zowat iedere kaart kan zo'n resolutie wel aan, daar hoef je je niet ongerust over te maken.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-08 20:37
kalizec schreef op donderdag 01 april 2010 @ 21:22:
Gezien het antwoord al gegeven is verbaasd het me, dat als je dezelfde vraag hebt, je dan ook niet het topic doorleest....

[...]

[...]

[...]
Zolang je maar de VGA uitgang gebruikt. De DVI uitgang op de FX5200 is nogal beperkt in maximale resolutie. En dat kan ik je ook garanderen ;) (Toch op mijn XFX kaart)
Op VGA kan je btw inderdaad wel enorm hoog gaan. Full HD moet zeker lukken.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dutchman
Ok, Thanks, dus VGA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
En de allerlaatste drivers onder XP. Windows 7 met Aero laggt wel een beetje als je hoge resoluties gebruikt, XP is daar beter voor aan te raden.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-08 20:37
Windows Vista zonder aero ging ook vlot hoor. Ik heb 1.5 jaar op 1680*1050 gewerkt insm een FX5200 en nooit miserie gehad, enkel het gamen zal tegenvallen ;)
Maar als je beperkt tot oudere XP games werkt dat nog zelf op die kaart.
Ja het is raar, elke generatie zijn GPU's stukken sneller/Beter/krachtiger... maar er is een reden waarom Intel IGP's zo populair zijn. Eigenlijk heb je voor vele toepassingen, ja zelf vele games, echt geen krachtige grafische kaart meer nodig (wel over je ego heel geraken en aanvaarden dat je de grafische settings naar beneden moet zetten ;p)

De FX series wordt weliswaar niet meer langer gesupport worden in de laatste drivers, maar das niet echt een probleem, er werd al langere tijd geen verbeteringen meer aangebracht in de drivers voor die kaarten. Gewoon de recentste driver nemen die ze nog officieel ondersteunen als je XP gebruikt. Voor Win7 en Vista gewoon de laatste Vista driver gebruiken die hem officieel supportte dat gaf bij mijn geen enkel probleem, buiten natuurlijk het feit dat je dus aero waarschijnlijk zult willen disablen.

Het toont in mijn inziens ook aan hoe "inefficient" aero is. Een beetje meer effecten en vormgeving die zoveel meer van je grafische kaart vereist, tzou toch niet mogen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tja, omgekeerd: zelfs een entry-level GPU van de laatste drie jaar kan er prima mee overweg, en als je geen games of ander 3D werk doet zit die hardware verder helemaal niets te doen. Waarom niet inzetten voor wat eye-candy?

Overigens zet ik dat soort ongein zo snel mogelijk uit, maar dat is een kwestie van persoonlijke voorkeur (ik wil een kale desktop die enkel en alleen dingen doet als ik het rechtstreeks aanstuur, en dan nog het minimale wat nodig is om de gevraagde handeling uit te voeren, geen fading, sliding, scrolling of ergere dingen (OS X stuiterende iconen ofzo :X )

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dutchman
Scherm aangeschaft. Werkt allemaal goed! Thanks!

Pagina: 1