Ervaringen met 65" Plasma?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hoi,

Ik ben mijn spaarvarkentje aan het vullen en hoop in de loop van dit jaar een 65" plasma aan te schaffen. Dit zal wel een 1080p toestel moeten worden,
bijvoorbeeld de aangekondigde philips 63PFP7422D (ok, 63 inch) of de panasonic TH-65PX600.
Ik weet dat het groot is, maar DVD en HD materiaal zien er goed uit, ook op 4,5 meter afstand. Dit heb ik kunnen zien in diverse electronicawinkels.
Mijn enige angst is dat ik geen "normale" tv-uitzendingen kan kijken omdat dit er niet uitziet. Mijn vraag is dan ook of hier mensen ervaringen hebben met dit soort formaat scherm in een woonkamer-situatie? Wat raden jullie me aan? Ziet normale TV (uiteraard wel digitaal via @home) er nog een beetje uit? Gaan voor de bioscoopervaring of toch maar een maatje kleiner om ook fatsoenlijk voetbal te kunnen kijken?

[ Voor 0% gewijzigd door Apache4u op 21-02-2007 15:56 . Reden: spelfout ]

Dat betekent, stam + t .

Verwijderd

Ik heb een tijdje terug bij de B&O dealer een 65" Beovision 4 gezien en ik moet zeggen dat dat echt lomp groot is 8) Had voor de lol een demootje gevraagt en ik moet zeggen dat het beeld er met dvd super uitzag. Het tv beeld was overens ook goed te doen op 3 meter afstand

bv4

Afbeeldingslocatie: http://www.cnet.com.au/cnet/i/r/2005/hometheatre/tvs/22052646/sc001.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2007 16:33 ]

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Er zijn genoeg mensen die 80"+ kijken met een projector. Ikzelf heb dit ook gedaan met een 800x600 projector. Naast DVD was ook (digitale) TV was hier prima op te kijken. Nu zou het nog beter zijn aangezien de kwaliteit van UPC digital wel is verbeterd.
Als je het er voor over hebt is het wel erg gaaf, zo'n 65"er. Eigenlijk is dat pas een tv waarop HD tot z'n recht komt.

[ Voor 19% gewijzigd door FaceDown op 21-02-2007 16:46 ]

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

FaceDown schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 16:45:
Er zijn genoeg mensen die 80"+ kijken met een projector. Ikzelf heb dit ook gedaan met een 800x600 projector. Naast DVD was ook (digitale) TV was hier prima op te kijken. Nu zou het nog beter zijn aangezien de kwaliteit van UPC digital wel is verbeterd.
Als je het er voor over hebt is het wel erg gaaf, zo'n 65"er. Eigenlijk is dat pas een tv waarop HD tot z'n recht komt.
Ik denk dat die vergelijking niet echt op gaat. Je verwacht een heel ander beeld van een projector dan van een plasma televisie. niet echt te vergelijken. Het beeld wat jij prima zou vinden op je projector zou voor bij een plasma tot enorme frustraties leiden.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 16:51:
[...]

Ik denk dat die vergelijking niet echt op gaat. Je verwacht een heel ander beeld van een projector dan van een plasma televisie. niet echt te vergelijken. Het beeld wat jij prima zou vinden op je projector zou voor bij een plasma tot enorme frustraties leiden.
Ja, maar dan praat je over het verplicht verduisteren om een beetje fatsoenlijke zwartwaardes te krijgen en wat minder mogelijkheden met kleurweergave en dergelijke. In dit topic ligt de focus op het formaat in combinatie met het bronmateriaal.

Apache4u: Een vriend van me heeft een 100" scherm (projector, 720p) en daar kijken we heel soms een opgenomen TV programma op. Dat is dan gedownload (meestal een rip van digitale TV) of opgenomen met een windowsmediacenter pc van analoge kabel. Het eerste ziet er simpelweg helemaal goed uit, het 2e is iets minder, maar goed aan te zien. Ik denk dat dat vooral komt, omdat een PC erg netjes kan 'scalen' en een mooi 720p plaatje aan de projector geeft.

Als dat scherm dat ook goed kan, is er geen probleem. Wat let je om even een demonstratie met kabelTV te gaan kijken?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-02 13:02

pinodambini

Dr. Z. Vago

Wij hebben thuis het 65" model van Panasonic staan, normale tv (kabel) ziet er niet uit, satteliet televisie ziet er wel goed uit. Geen enkel probleem met kijken.
HD content ziet er SUPER uit, Panasonic is een echte aanrader!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
JvS schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 17:18:
[...]

Wat let je om even een demonstratie met kabelTV te gaan kijken?
Niks let me dat te doen, maar ik dacht, laat ik eerst hier eens informeren. Aangezien hier niemand me wat wil verkopen zijn de meningen wat objectief genoeg om er ook wat van te leren ;) . Daarnaast hebben ze niet in iedere winkel een digitale tv aansluiting voor de tv's, en analoog in een electronicazaak is meestal ook splitter na splitter.

@iedereen : Bedankt voor alle input!

Dat betekent, stam + t .

Pagina: 1