Toon posts:

Windows Vista Theme

Pagina: 1
Acties:
  • 4.955 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Omdat ik de skin van Windows Vista mooi vind, wilde ik hiervan een skin downloaden voor Windows XP. Zo gezegd zo gedaan, gedownload en geinstalleerd. Het betreft hier Vista Inspirat (zo heet de skin).
Nadat het programma klaar is, moet je de pc opnieuw opstarten.
Dus ik ook gedaan. Echter is nu heel m'n bureaublad weg, snelkoppelingen etc. ook. Alles is weg, ik kan alleen taakbeheer oproepen, om zo bijv. Firefox te openen om het forum te raadplegen.

Ik heb de pc in de veilige modus opgestart, maar dit mocht ook niet baten. Ook dan kan ik alleen iets doen via taakbeheer.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Mvg Pim

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Veilige modus + uninstall of system restore? :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• lullebakman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:37
Probeer explorer.exe op te starten met taakbeheer en deïnstalleer dan je skin.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus het probleem, ik kan de map waarin het programma staat niet vinden...
Ik heb heel de schijf doorzocht, maar het staat nergens tussen |:(

Weten jullie hoe ik bij configuratiescherm kom en hoe ik m'n bureaublad achtergrond kan veranderen?

Ik weet het, het is lastig omschreven, maar ik ben een n00b op dit gebied :+

Mvg

@ lullebakman: waar vind ik explorer.exe?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2007 15:43 ]

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:50

Smoonshine

Feyenoord!!

Ctrl+alt+del en dan op taakbeheer klikken. Hier kun je onder toepassingen "nieuwe taak" aanklikken en daar "explorer.exe" intoetsen.

[ Voor 7% gewijzigd door Smoonshine op 21-02-2007 15:45 ]

uhm...

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat heb ik net geprobeerd :) Maar het mag niet baten. Hij zegt dat explorer.exe geen 'valid Win32 application' is.

• Tjona100
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-07 12:59
ik heb deze skin ook gehad. je ken hem gewoon via software verwijderen. daar staat hij aangegeven als bricopack als het goed is zoals lullebakman zegt probeer explorer.exe op te starten en dan naar je configuratiescherm te gaan om hem daar te verwijderen.

Waarom download je niet gewoon de windows transformation op www.windowsxlive.net
dat is de echte vista look voor XP met geluiden sidebar etc.

die vista inspirat geef je die geluiden niet alleen de skin.

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe kom ik bij 'Software', want ik ben de gebruikelijke interface gewend. Zonder die interface heb ik geen idee hoe ik me moet verplaatsen binnen Windows.

Ik heb net die 'officiele' skin van windows geinstalleerd, maar weet iemand hoe ik die kan selecteren en hoe ik bij Software kom, om zo die oude skin te verwijderen?

Explorer.exe krijg ik niet geopend, omdat het geen geldige Win32 applicatie is.

Mvg Pim

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2007 16:02 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

F_J_K schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 15:37:
Veilige modus + uninstall of system restore? :Y)
?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kom ik daarbij dan?

De skin is nu btw verwijderd, alleen heb ik m'n desktop nog niet terug.

Bedankt voor de hulp dusver.

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07 17:57
Tjona100 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 15:48:
ik heb deze skin ook gehad. je ken hem gewoon via software verwijderen. daar staat hij aangegeven als bricopack als het goed is zoals lullebakman zegt probeer explorer.exe op te starten en dan naar je configuratiescherm te gaan om hem daar te verwijderen.

Waarom download je niet gewoon de windows transformation op www.windowsxlive.net
dat is de echte vista look voor XP met geluiden sidebar etc.

die vista inspirat geef je die geluiden niet alleen de skin.
cool daar ga ik naar kijken. even mn laptop pimpen.

Verwijderd

ik hep geen oplossing maar download de volgende keer vista transformation pack dat gebruik ik ook. het staat ook op meerdere pc's bij mij thuis. nooit problemen mee gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, op de een of andere manier heb ik System Restore uitgevoerd, en nu doet ie het weer goed.

Ik had alleen wel nog 3 vraagjes. Als ik System Restore doe, wist ie dan ook alles wat ik in de tussentijd geinstalleerd had?

Vraag nr. 2: Hoe selecteer ik de officiele skin van Windows Vista?

En vraag nr. 3: Mijn icoontje om snel alle vensters te sluiten en meteen naar de desktop te gaan is weg (die normaal rechts naast de start-knop zit). Waar ergens kan ik die vinden?

Heel erg bedankt voor de hulp.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2007 16:30 ]

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-07 08:51
1: Ja, als het goed is is dat weg, maar je kon ook kijken naar de veranderingen die weer worden omgedraait als je weer terug gaat naar een oudere.
Zo kon je zien wat je kwijt zo raken, overgens documenten en andere bestanden blijven wel gewoon staan.

2: Geen idee

3: Rechts klikken op je taakbalk -> Eigenschappen -> (tabje Taakbalk, ben je als het goed is al) -> Werkbalk snel starten weergeven aanvinken!
Tadaa! :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd, en zo krijg je idd de icoontjes terug. Maar ik zoek een bepaald icoontje wat ik een tijd terug per ongeluk verwijderd had. Deze moet ik toch ergens terug kunnen vinden op de harde schijf?

Verwijderd

Hmm, ik kan jammer genoeg die pack niet downloaden, je moet ingelogd zijn op zon forum, maar je kan niet meer registreren :(

• Tjona100
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-07 12:59
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 21:23:
Hmm, ik kan jammer genoeg die pack niet downloaden, je moet ingelogd zijn op zon forum, maar je kan niet meer registreren :(
http://www.windowsxlive.n...isual_Styles_Pack_6.0.zip

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

• Pruts0r
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-06 21:43
Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 16:37:
Ik heb het geprobeerd, en zo krijg je idd de icoontjes terug. Maar ik zoek een bepaald icoontje wat ik een tijd terug per ongeluk verwijderd had. Deze moet ik toch ergens terug kunnen vinden op de harde schijf?
Nee maar je kan het icoontje zelf aanmaken op de volgende manier.

1: Maak een nieuw tekstdocument (*.txt) aan op je desktop met de volgende regels code:
[Shell]
Command=2
IconFile=explorer.exe,3
[Taskbar]
Command=ToggleDesktop

2: hernoem dit bestand naar Show Desktop.scf

3: kopieer het bestand naar je Quick Launch menu (door het erheen te slepen terwijl je SHIFT hebt ingedrukt)

NB: mocht stap 2 niet lukken controleer dan even via Deze Computer - Extra - Mapopties - Weergaven of de instelling Extensie voor bekende bestandstypen verbergen uitgevinkt is.

On topic: bij een client van mij merkte ik vandaag dat hij na het installeren van de Vista Transformation Pack de geavanceerde instellingen van zijn wireless networks niet meer kon wijzigen - de knop "properties" deed simpelweg niets meer. Ik kan mij voorstellen dat dit in meer gevallen voor problemen kan zorgen.
Pagina: 1