[XP&VISTA] Problemen beveiliging WEP en WPA icm bepaalde OS.

Pagina: 1
Acties:
  • 459 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-02 23:37
Hallo,
Ik probeer al geruime tijd verbinding te krijgen via mijn draadloze router: Asus WL520G.
Net heb ik een firmware upgrade uitgevoert maar het lukt nog steeds niet.

Als ik een WPA beveiliging heb dan:
- Windows XP wel, verbinding maken + Internet.
- Windows Vista niet, probleem is onbekend.

Wanneer ik WEP beveiliging heb dan:
- Windows XP niet, probleem is radiostoring.
- Windows Vista wel, verbinding maken + Internet.

Ik heb twee computers namelijk Lenny-Intel en Lenny-Amd.
- Lenny-Intel heeft een dualboot XP&Vista. Staat op dezelfde verdieping als de router.
- Lenny-AMD heeft XP erop staan. Staat een verdieping hoger.

Als ik XP gebruik op Lenny-Intel dan kan ik wel gewoon verbinding maken.

Wie kan mij helpen? hartelijk dank.

• ImmortalSoul
* ImmortalSoul hick, euh kick.

• ImmortalSoul
Tweede kick, staat deze overigens wel in het goede forum?

• ImmortalSoul
Kan iemand mij helpen ?

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

probleem is radiostoring
misschien een ander kanaal proberen?

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• ImmortalSoul
MTWZZ schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:16:
[...]
misschien een ander kanaal proberen?
Ik had van te voren al 2 kanalen geprobeert, nu heb ik 2 andere geprobeerd. Maar nog steeds niks.

• ImmortalSoul
ImmortalSoul schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:43:
[...]

Ik had van te voren al 2 kanalen geprobeert, nu heb ik 2 andere geprobeerd. Maar nog steeds niks.
Sorry, maar kan niemand even helpen? Er loopt een kabel recht door onze huiskamer heen en ik wil die graag weg hebben, zonder dat de andere computer geen internet heeft.

• ImmortalSoul
* ImmortalSoul kicked

• ImmortalSoul
* ImmortalSoul kicked topic alweer omhoog

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

ImmortalSoul schreef op zondag 04 maart 2007 @ 19:43:
[...]

Sorry, maar kan niemand even helpen? Er loopt een kabel recht door onze huiskamer heen en ik wil die graag weg hebben, zonder dat de andere computer geen internet heeft.
Of je werkt die kabel netjes weg?
Ben je ook van het gezeik af.

Als het een beetje mogelijk is, leg ik waar ik kom om internet te installeren voor desktops een draadje, werkt nog altijd wel zo fijn.
Dus laat dat draadje fijn liggen, of nee, werkt het fijn weg dan is het niet lelijk, het is goedkoper en kost je (uiteindelijk, maar dat zien mensen nooit) minder moeite dan wireless.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• ImmortalSoul
Anti-XP schreef op zondag 11 maart 2007 @ 00:10:
[...]

Of je werkt die kabel netjes weg?
Ben je ook van het gezeik af.

Als het een beetje mogelijk is, leg ik waar ik kom om internet te installeren voor desktops een draadje, werkt nog altijd wel zo fijn.
Dus laat dat draadje fijn liggen, of nee, werkt het fijn weg dan is het niet lelijk, het is goedkoper en kost je (uiteindelijk, maar dat zien mensen nooit) minder moeite dan wireless.
Die kabel is onmogelijk weg te werken, ik heb het al op talloze manieren bekeken en het is niet mogelijk.
Ik waardeer het dat er eindelijk wordt gepost maar ik ben hier om mijn wireless probleem op te lossen en helaas heb ik niet veel aan je antwoord.

[ Voor 3% gewijzigd door ImmortalSoul op 11-03-2007 21:19 ]

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
je zegt bij het verbinden via vista is probleem onbekend.... Krijg je geen error/foutmelding met eventuele gegevens/foutcodes??

• ImmortalSoul
Aloys schreef op zondag 11 maart 2007 @ 21:22:
je zegt bij het verbinden via vista is probleem onbekend.... Krijg je geen error/foutmelding met eventuele gegevens/foutcodes??
Nee, kan geen verbinding maken:
Windows cannot connect to "vanDijk_Netwerk":
- Diagnose the problem.
- Connect to a different network.

En wanneer ik diagnose the problem kies:
Wireless association failed due to an unknown reason.
- Try connecting to "vanDijk_Netwerk" again.
- View available wireless networks

[ Voor 3% gewijzigd door ImmortalSoul op 12-03-2007 08:30 ]

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:34
En waarom internet je niet gewoon zonder beveiliging? Als je op een plek woont waar weinig reizigers komen (dat is ongeveer de enige groep die je internet zou willen aftappen), kan je volgens mij best zonder beveiliging internetten. Doe ik ook al jaren (of zeg ik nu iets heel doms? :D).

• ImmortalSoul
Mr.Qips schreef op maandag 12 maart 2007 @ 08:22:
En waarom internet je niet gewoon zonder beveiliging? Als je op een plek woont waar weinig reizigers komen (dat is ongeveer de enige groep die je internet zou willen aftappen), kan je volgens mij best zonder beveiliging internetten. Doe ik ook al jaren (of zeg ik nu iets heel doms? :D).
Dat is al een van de dingen die ik ook heb overwegen, maar dat wil ik liever niet. In mijn omgeving zitten ongeveer 6 draadloze netwerken.
En het is enorm makkelijk om data/wachtwoorden uit een draadloos netwerk te halen, ik kan het zelfs bijna.

Het risico zou moeten te verwaarlozen zijn ja (i.c.m. macfilters), maar ik heb het liever niet.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Ach, je kunt best onbeveiligd internetten, in dat geval is SSH of VPN met encryptie een oplossing.
Maar wat voor wlan adapters heb je?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• ImmortalSoul
Anti-XP schreef op maandag 12 maart 2007 @ 08:59:
Ach, je kunt best onbeveiligd internetten, in dat geval is SSH of VPN met encryptie een oplossing.
In mijn vistacomputer heb ik een onboard wireless lan van de Asus P5W DH Deluxe (Onder XP doet hij het wel). In mijn XP computer heb ik een Asus WL138G v2.

• ImmortalSoul
Update: (Mijn) Vista kan ook niet een onbeveiligd netwerk joinen, en mijn computer boven ook niet.
Zie hierboven.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Als je geen beveiliging kunt gebruiken kun je die toch uitzetten en een MAC filter in je AP aanzetten.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• ImmortalSoul
max schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 21:18:
Als je geen beveiliging kunt gebruiken kun je die toch uitzetten en een MAC filter in je AP aanzetten.
Ja, dat heb ik hierboven ook al vermeldt. Maar helaas kan ik een onbeveiligd netwerk ook niet joinen.
Pagina: 1