Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lichtsluis aan PC koppelen (PNP transistor->RS232)

Pagina: 1
Acties:

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik wil graag een lichtsluis als deze aan een PC koppelen om zo te registreren wanneer er iets voorbij komt. Alle sluizen die ik kan vinden hebben een simpele transistor (PNP/NPN) geschakelde uitgang of een relais uitgang, er is niets dat direct op een PC kan worden aangesloten.

Nou wil ik die signalen makkelijk op de PC binnenkrijgen, bijvoorbeeld via de seriële poort: Een 1 bij een verandering van laag naar hoog en een 0 bij een verandering van hoog naar laag is al genoeg.

Ik zoek dus eigenlijk een kant en klare oplossing hiervoor, deze heb ik alleen nog niet kunnen vinden. Weet iemand een simpele manier om het signaal van die lichtsluis een PC in te krijgen? Of moet ik met microcontrollers aan de slag.

• Buffy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

Buffy

Fire bad, Tree pretty

Je kan met een relais de status lijnen van de seriele port doorverbinden. Vanuit een programma kan je dan de interupts afvangen en de status lijnen uitlezen. Er zijn 4 input status lijnen dus je kan 16 lichtsluizen aansluiten.

Meer info: [How-to] Winamp poort control

That which doesn't kill us, makes us stranger - Trevor (AEon FLux)
When a finger points at the moon, the imbecile looks at the finger (Chinese Proverb)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ow.. dat is makkelijker dan ik dacht dan :) Ik dacht dat dat alleen met parallele poorten zo werkte.. en die zijn nogal aan het uitsterven. Ik ga eens kijken of ik zoiets in FreeBSD uitgelezen krijg.. tnx :)