[Asus k8n-e deluxe] opstart probleem

Pagina: 1
Acties:

• koper137
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik heb wat problemen met opstarten nadat ik een verkeerde flash van mijn bios heb uitgevoerd. Alles liep normaal maar ik kreeg problemen na een poging windows xp sp2 te installeren. Daarna bios geflashed omdat mijn harddisk niet werd herkent door de xp sp2 cd. (dit was misschien niet zo slim...)

Het plan was om sp2 op een van de partities te zetten

Volgens mij heb ik ook het jumpertje onder de CMOS pinnetjes verwijderd, daarna weer teruggezet. Misschien niet juist.
de jumpertjes zien er zo uit:

x x x --> CMOS
x _ x x --> CHASSIS

Nu dus dit gedaan:

-CMOS Reset jumper
-BIOS resetten dmv ATX reset
-opstarten met bios diskette
-bovenstaande met of zonder geheugen, harddisk etc

Ik krijg nu geen beeld (videokaart heb ik ook verwisseld), HD lampje is de hele tijd aan, HD kraakt een beetje, fans draaien,maar geen piepjes niets. Ook niet na het verwijderen van geheugen of videokaart

Heeft iemand een idee? En hoe moet de jumper van CHASSIS staan?

specs

amd 64 3400
maxtor diamondmax 10 200gb(geen sata)
Asus k8n-e deluxe
kingston geheugen
ati 9500 128 mb
antec 350w voeding

[ Voor 3% gewijzigd door koper137 op 21-02-2007 17:27 ]

___________________________*

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Volgens mijn handleiding moet kan de jumper van chassis maar op 1 positie, die pin die wat appart staat is de 5V aansluiting, die mag je dus nie kort sluiten en hebben ze speciaal daarvoor wat verder gezet. (p2-29 van je handleiding)

Van die bios flash, tja, dat ga je natuurlijk niet verhelpen door een clear van je bios. Ik heb nu mijn kast niet open dus ik kan niet zien hoe dat ic is, maar het enige wat nog mogelijk is is een ander bios ic of een hot flash, maar dan moet je je bios ic er uit kunnen halen, voor de rest is je moederbord dood vrees ik.
Ik denk niet dat eruit solderen en terug in solderen een optie is :)

Misschien dat ze er in een winkel nog iets aan kunnen doen?