Toon posts:

Formulier in Word versturen

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben bezig met het opzetten van een enquete in Word.
Ik heb hem eigenlijk al helemaal af, inclusief selectie vakjes etc.
Ik exporteer het bestand namelijk naar een webbestand, zodat het op internet kan worden ingevuld.

Nu wil ik graag een knop onderaan het formulier, waarmee ik het formulier kan versturen, zodat het naar mij verstuurd kan worden.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg??

Alvast hartelijk dank!

Mini-modbreak door F_J_K: ik ben zo vrij geweest de vraag weer terug te zetten, zodat anderen er van kunnen leren :)

[ Voor 185% gewijzigd door F_J_K op 21-02-2007 16:41 ]

• Ciqniz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-09-2023

Ciqniz

On the move...

Je moet een link of knop hebben. Indien je geen serverside scriptingtalen tot je beschikking hebt op je server (zoals PHP en ASP) zul je een Form-tag aan moeten maken boven aan de source in het HTML gegeneerd door Word.

code:
1
2
3
<form action="mailto:jouwmailadres@jouwprovider.nl">
<!--je word-document//-->
</form>

En dan afsluiten met </form> dus.

Daarnaast hoort dit topic denk ik niet hier maar in PRG misschien. Of in websites. Plus is het makkelijk te vinden op google met wat zoektermen hier en daar

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Of het in OFF hoort: dat is inderdaad even de vraag, gaat het nu om automatisering van Word of staat het al op een webserver? En als Word, wat heeft die website er mee te maken? Hoe dan ook; hoe upload je momenteel van Word naar web? Ik snap het geloof ik niet helemaal :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:31

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

F_J_K schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 14:13:
offtopic:
Of het in OFF hoort: dat is inderdaad even de vraag, gaat het nu om automatisering van Word of staat het al op een webserver? En als Word, wat heeft die website er mee te maken? Hoe dan ook; hoe upload je momenteel van Word naar web? Ik snap het geloof ik niet helemaal :P
offtopic:
Volgens mij bewaart ze het document als HTML en zet deze daarna op een webserver

Annnedekorte, zou je wat meer info kunnen geven hoe je het Word (welke versie?) op de webserver plaats (welke server) en hoe je je de documenten denk te krijgen.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik maak het formulier in microsoft office word 2003, en sla het dan inderdaad op als html document. Ik maak en bewerk de enquete dus in word en niet met allerlei codes
Zodra hij klaar is, wil ik het als bijlage over de mail versturen naar de medewerkers voor wie het bedoeld is. Zij kunnen het dan invullen, en naar ik hoop, onderaan het documentje op verstuur te klikken en dan het dan automatisch weer naar mijn email wordt verzonden.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:31

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 14:20:
Hoi,

Ik maak het formulier in microsoft office word 2003, en sla het dan inderdaad op als html document. Ik maak en bewerk de enquete dus in word en niet met allerlei codes
Zodra hij klaar is, wil ik het als bijlage over de mail versturen naar de medewerkers voor wie het bedoeld is. Zij kunnen het dan invullen, en naar ik hoop, onderaan het documentje op verstuur te klikken en dan het dan automatisch weer naar mijn email wordt verzonden.
Simpel: dat kan niet.

In je HTML wordt de data die zij aanvinken niet opgeslagen.
Dat kan wel in je word-document, ik zou het document niet als HTML opslaan en gewoon het word-document sturen en iedereen daar de data in op laten slaan en deze handmatig terug naar je laten sturen.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Dat gaat 'em inderdaad niet worden. Ga of volledig voor Word (en VBA), of doe het netjes in HTML en laat Word met rust. Word is een tekstverwerker, geen HTML-editor. Ga dan naar bijv. InfoPath kijken als je graag Office gebruikt..

Hoe een formulier in Word te maken en hoe een Word doc te mailen staat redelijk goed uitgelegd in de hulp. Hoe een webform te maken staat nog uitgebreider op het web (desgewenst incl. grote dure web intake systemen :+ ).

[ Voor 32% gewijzigd door F_J_K op 21-02-2007 14:40 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Okee.. hier kan ik al weer veel verder mee.
Als ik zou gaan voor InfoPath, kan ik dan ook ervoor kiezen om er een webformulier van kan maken en kan ik het dan wel makkelijk laten versturen?

Alvast heel erg bedankt!
Anne

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 13:55:
Mijn vraag is inmiddels beantwoord.
Het is niet de bedoeling om de vraag dan weg te halen. Anderen die deze post vinden hebben er dan niet zo veel meer aan..

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

InfoPath 2003? Die kent alleen formulieren voor de (Windows) InfoPath client... (Sorry, ik las over het 2003 heen :X )
Je bent er bij versie 2003 dus alleen als iedereen InfoPath heeft (incl licentie).

Wil je nu een Windows programma waar mensen invullen, of wil je een webformulier? Als Windows, werkt puur Word best. Als web, wil je een "echt" webformulier en niet iets in Word maken of een webform uploaden. Dan kan je ook gewoon gebruik maken van een database om de antwoorden in te zetten.

Als Word kunnen we hier verder, maar moet je dus wel een echt Word form maken...

offtopic:
Trouwens nog welkom op GoT :Y)

Steeds groeten is in het echt netjes maar hier niet echt nodig en bij replies zelfs ongewenst (want kost ruimte). Immers is er al de gebruikersnaam en eventueel ook de signature. En ik ben zo vrij geweest om je startpost terug te zetten. Immers is een topic op GoT er niet alleen voor de vragensteller maar ook alle andere bezoekers. En heb je je antwoord nog niet : P

Pagina: 1