Zoekfuntie in Access formulier maken

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• john2
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12 17:00
Ik ben bezig om een zoekformulier te maken voor een database van mijn werk. Er moet onder andere aangegeven kunnen worden wat er gezocht moet worden, of het exacte woord of een deel ervan gezocht moet worden, etc. Verder moet het ook mogelijk zijn om op meerdere zoekcriteria tegelijk te zoeken, bijvoorbeeld: op artikelnummer, omschrijving en opmerking.

Hier heb ik een afbeelding van het formulier:
Afbeeldingslocatie: http://www.xapshop.nl/files/5/9/7/485869FAD481.jpg

Als ik in het veld omschrijving of opmerking naar een deel van het woord of zin zoek, dan wordt er niks gevonden. alleen wanneer ik de volledige zin intyp dan vind die dat.

Deze programma code staat achter de velden Artikelnummer, Omschrijving en Opmerking. Deze code wil ik dus zo hebben dat als ik in één van deze velden op een gedeelte van een woord of zin zoek dat ik dan de zoekresultaten krijg. Artikelnummer is hier de primaire sleutel.

AMD Phenom II x4 955, 2x4096MB DDR3 1600, SSD: PNY 240GB, NVidia GTX 550, X-Fi Elite Pro, Coolermaster M620, 24" Samsung, Onkyo TX-NR626, Synology DS214Play NAS

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-12 16:53
En wat is de vraag nu precies ?
Zowiezo horen Access specifieke problemen eerder thuis in Officesuites en -software

https://fgheysels.github.io/

• john2
De vraag is wat voor code ik het beste kan gebruiken om dit voor elkaar te krijgen. Ik heb de volgende code al geprobeerd, maar met deze kreeg ik het niet voor elkaar om er voor te zorgen dat ik in de velden Omschrijving of Opmerking op enkele trefwoorden kon zoeken;

Option Compare Database

Private Sub Keuzelijst_met_invoervak16_AfterUpdate()
' De record zoeken die overeenkomt met het besturingselement
Dim rs As Object

Set rs = Me.Recordset.Clone
rs.FindFirst "[ArtikelNummer] = '" & Me![Keuzelijst met invoervak16] & "'"
If Not rs.EOF Then Me.Bookmark = rs.Bookmark
End Sub

Private Sub Keuzelijst_met_invoervak22_AfterUpdate()
Dim rs As Object

rs.FindFirst "[Omschrijving] = '" & Me![Keuzelijst met invoervak22] & "'"
End Sub

Private Sub Keuzelijst_met_invoervak24_AfterUpdate()
Dim rs As Object

rs.FindFirst "[Opmerkingen] = '" & Me![Keuzelijst met invoervak24] & "'"
End Sub

AMD Phenom II x4 955, 2x4096MB DDR3 1600, SSD: PNY 240GB, NVidia GTX 550, X-Fi Elite Pro, Coolermaster M620, 24" Samsung, Onkyo TX-NR626, Synology DS214Play NAS

• Compusmurf
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-08-2024
Je kunt dit doen door een filter toe te passen. Ik heb het even nagekeken wat de code is.

code:
1
2
    Me.Filter = strConditie
    Me.FilterOn = True

Hierbij is strConditie een variabele waarin de conditie zit, bijvoorbeeld van het invoerveld.

Je kunt dit doen bij onchange van het zoekveld maar ook dmv een button doen.

http://Compusmurf.xs4all.nl

• john2
Zorgt dit filter er voor dat ik op gedeelte van een naam kan zoeken i.p.v. dat ik deze volledig in moet typen? Waar moet ik deze tussen plaatsen? Ik heb nog niet zo veel ervaring met programmeren in VB.

• Compusmurf
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-08-2024
john2 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 14:01:
Zorgt dit filter er voor dat ik op gedeelte van een naam kan zoeken i.p.v. dat ik deze volledig in moet typen? Waar moet ik deze tussen plaatsen? Ik heb nog niet zo veel ervaring met programmeren in VB.
Ja, daar zorgt dit voor. Je kunt het beste eerst plaatsen op een button.

http://Compusmurf.xs4all.nl

Pagina: 1