Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Zelf geen ervaring met Zweden (en Zweden
PS. Gefeliciteerd en veel succes
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Wat pensioen betreft zit het wel OK. Ik heb het allemaal wat doorgelezen en je betaalt een soort pensioenopbouw bij de overheid (a la AOW), en daarnaast heb ik een premievrij pensioen, waar m'n toekomstige werkgever 22% van m'n bruto inkomen ingooit. De toekomstplannen heb ik nog niet vastomlijnd voor ogen, dat is ook nog een discussie met m'n vriendin.
Anoniem: 43565
In Nederland krijg je voor elk jaar dat je in het buitenland zit 2% minder AOW.
Anoniem: 43565
Dat moeders geacht worden thuis te blijven bij het kind totdat deze 2 jaar oud is.Hillie schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 14:29:
Dat AOW-verhaal is me bekend, maar zoals gezegd bouw ik daar ook pensioenrechten op. Hoe bedoel je dat van die kinderen? Dat haar pensioengerechtigde leeftijd dan 2 jaar hoger komt te liggen? Overigens zijn we niet van plan aan de kinderen te gaan, dus dat scheelt alweer.
Onzin... Ik ken iemand die naar buitenland gegaan is en zijn huis hier voor dik geld verhuurt heeft (gemeubileerd). Zeg 1200 per maand.. Ja, daar moet hij inkomstenbelasting over betalen (huurinkomsten) dus dat zijn die 10tallen procenten, maar hij hield er nog goed aan over hoor. Zeer goed.CubicQ schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 16:08:
Volgens mij is het ook verstandig om je huis verkocht te hebben voordat je naar Zweden gaat... Iemand bij Ericsson die een aanbod kreeg om naar Zweden te gaan toen Ericsson @ Enschede gesloten werd vertelde dat ie anders veeeel (tientallen procenten) belastig kon gaan betalen. Het precieze weet ik er niet van, maar het lijkt me wel iets om even uit te zoeken...
Maar ja, moet je hier wel iemand hebben die een oogje in het zeil kan houden en bereidt is om kleine klusjes op te knappen.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Twee dingen die toch wel van wezenlijk belang zijn:Cyberpope schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 22:04:
[...]
Onzin... Ik ken iemand die naar buitenland gegaan is en zijn huis hier voor dik geld verhuurt heeft (gemeubileerd). Zeg 1200 per maand.. Ja, daar moet hij inkomstenbelasting over betalen (huurinkomsten) dus dat zijn die 10tallen procenten, maar hij hield er nog goed aan over hoor. Zeer goed.
- Op het moment dat je emigreert heb je te maken met de belastingregels in het buitenland: dus welk buitenland is wel redelijk van belang. De belastingaanslag ging dus ook over de belasting in Zweden
- Die belasting was een belasting over de verkoop van het huis. Nou weet ik niet wat Hillie van plan is met z'n woning, maar de kans zit er wel in dat hij die zal verkopen, dan is dit wel even een puntje.
Kleine Google-zoektocht levert op: wanneer je in Zweden belastingplichtig bent betaal je 30% belasting over de winst bij verkoop van je woning. Dat klinkt al meteen een stuk beter (en logischer...) dan 30% van de waarde
Wat die AOW betreft, ik zal ook dat eens uitzoeken. Bedankt voor de SVB-tip kamstra! Misschien loont het totaal niet, aangezien ik in Zweden ook pensioensgebeuren op ga bouwen.