Toon posts:

Hoe zet ik bij winXP poort 587 open???

Pagina: 1
Acties:
  • 1.259 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zet ik bij winXP 'smtp-poort 587 open???

Hoi hoi,

Ik probeer voor mijn moeder smtp-poort 587 open te zetten, omdat sinds jan 07 poort 25 geblokkeerd wordt (heel fijn!) en ze nu geen elektronisch aangiften meer kan doen bij de belasting... ik ben al twee dagen bezig... maar ik weet mijn weg alleen maar te vinden in Apple systemen... ik kom er echt niet uit kan iemand me verder helpen...

Gegevens:
Win XP servicepack 2
Wireless LAN (via Realtek RTL8180 modem) bij HETNET.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
volgens mij zet winxp standaard geen poorten dicht... Anders in de configuratie van de winxp firewall een poort toevoegen.

Verwijderd

alle uitgaande poorten zet xp nooit dicht hoor. dit kan volgens mij niet eens met de XP firewall.

je probleem ligt dus ergens anders

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Je zegt dat je een LAN hebt, maar niet wat voor Router je hebt. Het RTL8180 is je Wireless netwerkkaart die in de pc zit.

Het probleem moet je zoeken in je wireless router, waar je de port moet forwarden. :)

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-11 16:19

Elwood Blues

87167191

Porten forwarden voor je elektronische belastingaangifte?? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Je draait geen server hoor, da's echt kul. Voor zover ik weet staat de poort bij mijn ISP ook dicht, en ik kon probleemloos mijn aangifte doen. Ik denk dus dat je probleem ergens anders zit. Wat krijg je voor foutmelding?

Verwijderd

waarschijnlijk gaat het gewoon over poort 80, en dan nog, uitgaand verkeer hoef je toch niet te natten |:( |:(

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-11 16:19

Elwood Blues

87167191

Dat bedoelde ik inderdaad.. Het aangifteprogramma geeft zelf overigens aan dat proxies en firewalls uitgeschakeld moeten worden als je tegen problemen bij de verzending aanloopt. Verder worden er allerlei problemen (en oplossingen!) beschreven, waaronder problemen met Norton Internet Security. Dus als je wil dat we je nog verder helpen met het vinden van een oplossing is nadere informatie wel handig, anders kunnen wij verder ook niks :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 14:11:
alle uitgaande poorten zet xp nooit dicht hoor. dit kan volgens mij niet eens met de XP firewall.

je probleem ligt dus ergens anders
Bij Hetnet ja.
Jk_W schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 14:15:
Het probleem moet je zoeken in je wireless router, waar je de port moet forwarden. :)
nope, bij je ISP.
Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 17:01:
waarschijnlijk gaat het gewoon over poort 80, en dan nog, uitgaand verkeer hoef je toch niet te natten |:( |:(
gaat niet over 80.
Electronische aangifte voor zakelijke gebruikers heeft de belastingdienst een fout in zitten.
Die submit je dan naar een belastingdienst server op de SMTP poort, alleen heeft Hetnet en Planet die sinds kort uitgefilterd.

Je kan dus alleen maar naar KPN servers submitten op port 25.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Belastingdienst meldt problemen met server

12-02-2007

De Belastingdienst verklaart dat sommige klanten problemen hebben met het versturen van berichten naar de 'SMTP-server'. Deze server is bekend onder de naam smtp.bapi.belastingdienst.nl. Dit is het koppelvlak voor kleine berichten (BAPI).

Volgens de fiscus worden de problemen veroorzaakt doordat enkele grote Internet Service Providers hebben besloten om netwerkverkeer over poort 25 (de SMTP poort) te blokkeren, met uitzondering van verkeer naar hun eigen SMTP-servers. Dit is al eerder voorgekomen, maar omdat het enkele grote ISP's betreft, is de kans groter dat belastingplichtigen hiermee te maken krijgen.

Oplossing
De standaard oplossing is het gebruik van een alternatieve poort voor SMTP berichtenverkeer met de mailserver van de Belastingdienst. Dit kan op twee manieren:

* Poort 465 voor SMTP berichtenverkeer over SSL.
Dit vereist meestal een aanpassing in de programmatuur, en is geen snelle workaround (tenzij het schakelen tussen SMTP en SMTP over SSL al is voorzien in uw applicatie).
* Poort 587 voor SMTP submission berichtenverkeer.
Dit vereist meestal uitsluitend een aanpassing van een configuratie parameter. In BAPI hoeft uitsluitend het adres van de SMTP-server gewijzigd te worden (van "smtp.bapi.belastingdienst.nl" in "smtp.bapi.belastingdienst.nl:587").

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Pagina: 1