[2003 server, XP Pro client] Profiel van 180MB *

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
Dit is even een snelle vraag omdat ik niet weet waar anders toe te keren.

Wanneer ik inlog op het domein worden mijn persoonlijke instellingen geladen, het profiel dat op de Domain Controller staat wordt op mijn systeem gekopieerd. De client staat via internet in verbinding. Nu duurt dit bijna een uur! Ik heb gekeken, en het profiel bestaat uit allemaal Windows bestanden zoals Mijn Documenten en Bureaublad. Het is 180MB groot en wordt dus steeds naar mijn client gekopieerd.

Is het normaal dat al deze bestanden op de server staan en naar mij toe worden gekopieerd? Ik heb het idee dat het profiel uit 1 of 2 bestanden moet bestaan, maar het is een 1 op 1 kopie met wat ik op mijn computer heb staan. Lijkt wel een backup.

Ik kan het veranderen, dus ik ben benieuwd of dit zo hoort.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ja omdat als je daarna op een andere pc inlogt je ook je spullen hebt.
daarvoor wordt eea gesynced, alleen zou dit afaik niet 'alles' moeten zijn.

is dit btw niet meer het windows gedeelte?

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
Waar zou ik toch kunnen zien/aanpassen wat er gesynced moet worden... Het is alsof zijn persoonlijke netwerkmap in het profiel staat, maar dit is bij andere gebruikers ook het geval :S

• carpcatcher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:39
alles wat in je document&settings map staat onder je gebruikersnaam zal naar de server gesynced worden.
echter 180MB en dan 1 uur :s
(ik heb gebruikers welke 4~5 GB)

traag netwerk? trage server?
wellicht is dit een vraag aan je systeembeheerder.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

180 mb in uur is niet best, kopieer die bestanden eens over het netwerk en kijk of het dan ook een uur duurt.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
Oh ik was het helemaal vergeten te zeggen. De verbinding naar de DC loopt over internet, dus het duurt allemaal heel lang. Maar het is dus normaal in een intern netwerk om profielen van 180MB te onvangen tijdens het inloggen?!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als je zoveel in je profiel hebt: ja. "Natuurlijk". Misschien wil je overigens dan juistde huidige opzet van je netwerk aanpassen ipv. een paar MB uit je profiel zien te halen.

Welke Windows? 95? NT? :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Dat ligt er aan wat iemand in zijn profiel opslaat, maar een profiel van 180 MB is niet ongebruikelijk.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:02

lier

MikroTik nerd

Wat is normaal...?

Lokale profiel hier (op het werk) is nog geen 30MB. Hangt sterk af van een aantal instellingen. Misschien handig om de gebruiker uit te leggen wat de consequenties zijn voor het opslaan van bestanden in het profiel. Daar is denk ik wel wat winst te halen...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:14

Qwerty-273

Meukposter

Je houdt je profielen het makkelijkste klein door je "my documents" en je "desktop" te redirecten naar een share op de fileserver. Dus buiten je profiel om, zodat je inderdaad geen grote berg met data moet syncen. Daarnaast temp internet files (:X) aanpakken is ook wel handig.
Maar dat is natuurlijk allemaal gesneden koek voor je systeembeheerder als het goed is.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

Qwerty-273 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 13:32:
Je houdt je profielen het makkelijkste klein door je "my documents" en je "desktop" te redirecten naar een share op de fileserver.
Mee eens, hoewel je desktop wat overdreven kan zijn...
Daarnaast temp internet files (:X) aanpakken is ook wel handig.
die staan in "local settings" , de naam zegt het al: die blijven lokaal staan en worden dus niet gekopieerd in het zwervende profiel...

het lijkt me in elk geval handig om je profiel eens door te spitten waar de grote hoeveelhied data vandaan komt en die data dan, indien mogelijk, uit te sluiten door middel van redirection of het plaatsen op een share of homefolder.

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
Ik (lees: de gebruiker) heeft een eigen netwerkmap wanneer hij is ingelogt. Ik zie dan niet veel nut in het opslaan van de lokale bestanden (Mijn Documenten en het Bureablad).

Ik heb veel bestanden weggegooid zodat het profiel iets van 3MB is, maar het laden van persoonlijke instellingen duurt nog precies evenlang. Ik krijg nu geen meldingen meer over het 'niet kunnen kopieeren van \\DC1 naar \gebruiker' dus het heeft wel íets opgeleverd.

Ik ben stagaire, en moet dit probleem zien te tackelen. Volgens mij klopt er iets niet, of ik heb van hetgene geen verstand. Wie wil mij iets uitleggen?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-03 23:33

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Gamo schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 13:44:
Ik ben stagaire, en moet dit probleem zien te tackelen. Volgens mij klopt er iets niet, of ik heb van hetgene geen verstand. Wie wil mij iets uitleggen?
Kijk eens naar de netwerkaartinstellingen van de client PC, of deze goed staan voor de hub/switch.

Bij een hub mag full-duplex niet aanstaan.

Gaat het kopieren van een ander bestand wel snel? Van de server naar de lokale client harde schijf?

This footer is intentionally left blank

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Geef eerst een meer info.

Wat voor domein? NT4? AD?
Wat voor clients?

Wat voor policies zijn er actief?

Naar waar redirect je je my documents/dekstop/startmenu (of niets?)

Welke directories exclude je in je roaming profile?

Delete je je cached copies van je roaming profiles?

(Volgens mij kan je nu eigenlijk al je probleem oplossen)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
De server staat dus via internet in verbinding. 300KBps verbinding, dus alles gaat lekker langzaam :)

Ik zie dat het profiel de lokale bestanden vervangt wanneer ik inlog. Als ik dus een bestand lokaal in Mijn Documenten plaats, dan is het bij het inloggen weer weg, en vervangen met de versie die op de DC staat.

Ik kan wel simpelweg zeggen dat er geen profiel is om te laden? Of is dit niet zo slim.

• carpcatcher
Gamo schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 13:44:
de systeembeheerder, of persoon wie jou begeleid binnen het bedrijf.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:09
Je kan ook even kijken wat er onder <x:>\documents and settings\<username> staat in de ntuser.ini.
Daar staat normaal een exclusion list in wat er niet naar de server moet gekopieerd worden...

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
Meer info:

Het is een Windows Server 2003 domein met AD. De Clients zijn XP Pro.

Elke gebruiker krijgt bij het opstarten een netwerkmap, en een verbinding naar algemene mappen.

Ik heb zelf geen redirects gemaakt, weet ook niet waar ik zou moeten kijken.

Alleen de lokale gebruikersmap wordt beinvloed, dus : C:\Docus en Settings\gebruiker
Deze map wordt steeds 'vernieuwd' door de versie op het netwerk.

Of ik cached copies laat deleten? Waar kan ik de roaming profiles instellen.

ik edit niet omdat dit best belangrijk is

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
Wat zou ik in ntuser.ini moeten zetten om te KAPPEN! met het uploaden en downloaden van de profile zoals hij op de server staat?

Dit staat nu lokaal:

[General]
ExclusionList=Local Settings;Temporary Internet Files;Geschiedenis;Temp;Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook
[ProfileLoadType]
LastUploadState=Complete

[ Voor 132% gewijzigd door Gamo op 21-02-2007 14:05 ]

• Tylen

Tylen

Als ik het goed begrijp krijg je dus telkens hetzelfde profiel die op je server staat?
Een mandatory profiel dus?

Als dit zo is en het mandatory profiel is 180mb dan is de boel daar niet echt netjes ingericht. ;)

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
Ik heb nu ingesteld dat er gewoon geen profiel is, door het profielpad leeg te maken in het account van de gebruiker in de AD.
Hij start nu iig binnen de minuut op, dat scheelt xD

Ik kreeg te horen dat dit sinds vrijdag het geval is, het langzame opstarten. Het is wss een verkeerde instelling, want die dag is mijn begeleider en collega met deze PC bezig geweest.

Nu nog een permanente oplossing zoeken. Wie voelt zich geroepen?

[ Voor 27% gewijzigd door Gamo op 21-02-2007 14:15 ]

Verwijderd

Een beetje offtopic:

Er kwam laatst een gebruiker naar mijn bureau: "Waarom duurt het inloggen bij mij altijd zo lang en bij andere mensen niet?"

Ik zo: "Kan er iets mee te maken hebben dat je roaming profile 25GB is ;)"

Foutje bedankt ;)

Maar grote profielen komen dus inderdaad normaal gesproken voor, er is volgens mij niet veel aan te doen zonder de gebruikers te beperken.

• Tylen

Tylen

Ben ik het niet mee eens. Het netjes inregelen van de profielen, met behulp van GPO, doet wonderen.

@TS: Zoek eens uit welke folder in je roaming profile zo groot is. En wat stond er bij je useraccount voor server bij je profiel? Staat deze server in dezelfde subnet/lan? Of moet je over een WAN/Internet om deze share/server te benaderen?

• carpcatcher
Jeroen_Tielen schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 14:22:
Ben ik het niet mee eens. Het netjes inregelen van de profielen, met behulp van GPO, doet wonderen.
quota instellen is mogelijk maar volgens mij maximaal ? 100mb ? niet echt meer van deze tijd.

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
De server die was opgegeven in het useraccount was \\dedomaincontroller

De DC staat via VPN in hetzelfde netwerk, máár is verbonden over het WAN. De shares staan ook niet lokaal, de PCs in deze verstiging printen zelfs via een remote printserver over WAN.

De folder die het grootste was, was het Bureablad vanwege de setups die er nog op stonden (:P). Mijn Roaming Profile is het profiel dat ik aangemeten krijg van de server toch?

Bedankt voor je/jullie hulp, echt geweldig

• Tylen

Tylen

@carpcatcher: Nee, netjes folders redirecten, Bijvoorbeeld My Documents naar je homedirectory en de Desktop ook naar een share. Wat ook kan is zorgen dat users niet mogen schrijven op het desktop (ReadOnly). De juiste directories excluden en je profiel word echt niet groot hoor.

@Gamo: Je roaming profile die je krijgt staat ingesteld in je user account. (Tenzij deze word overruled via een GPO). Elke keer dat je inlogt word dit profiel vergeleken met het profiel wat al lokaal op de machine staat waarop je inlogt. Daarna word het lokale profiel gelijk getrokken met het profiel wat op de server staat. Als je uitlogt word het process omgekeerd ;) Nu is er een policy die lokale (cached copies) profielen verwijderd als je uitgelogt bent. Zodat je machine lekker schoon blijft. Dit heeft alleen als bij werking dat elke keer je profiel opnieuw gekopieerd word tijdens het inloggen.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je roaming profile is gewoon het profiel waar je mee werkt. Log je in, dan krijg je de laatste versie van de DC (of waar je profiel ook wordt opgeslagen). Log je uit, dan wordt je huidige profiel naar de DC (of waar het ook wordt opgeslagen) geschreven en is je 'oude' profiel weg. Duurt het aanmelden nog steeds zo lang als je je profielpad aangeeft bij je gebruiker in de AD? Zoja, kijk eens naar de eigenschappen van de map waar het opgeslagen wordt. Is die net zo groot als op je client? Als dat niet zo is, dan is het heel goed mogelijk dat je profiel het archief van Exchange haalt (als jullie die gebruiken). Je kan in Outlook namelijk je berichten archiveren, die worden op een plaats in je profiel opgeslagen, maar het hoeft niet naar de server gestuurd te worden, omdat het bij de Exchange vandaan kan komen. Ik heb een half jaar stage gelopen bij mijn gemeente en daar had een wethouder heel leuk een profiel van 4 GB. Ik op de DC kijken, normale grootte. Ik lokaal kijken, bleek het zijn mail archief te zijn die telkens over het netwerk werd gepompt bij elke aanmelding op een nieuwe client. Hier hadden anderen ook wel eens last van, dat het aanmelden niet altijd zo snel verliep als op hun eigen werkplek.
Als je de mapping naar je eigen profiel verwijdert, dan krijg je van de client zelf een (tijdelijk) profiel aangemeten. Dit maken kan enige tijd duren.

Je gaat het volgende controleren:
Grootte profiel op de DC
Mappings, waar ga je wat opslaan
Instellingen van je profiel, wat wordt gesynced (dat heb je als het goed is al gedaan, staat ergens hier boven)
Policies die voor gebruikers gelden, zowel machine als gebruiker related

Commandline FTW

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Afgezien van het feit dat je 180MB kopieert over een netwerkverbinding zie ik niet in wat dit nu te maken heeft met Netwerken

Move naar Windows Clients

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
Hero of Time, bedankt voor je reply.

Ik heb de computer opnieuw geinstalleerd (had ik dat al gezegd?) en ook Office staat er niet langer op. Het .pst bestand dat er nog is, is rond de 256kb.

Overigensch heb ik op dezelfde PC dit --> Ping of Death door masked IPs probleem. Misschien heeft het een met het ander te maken.

Het profiel is dus 180MB groot, ik heb het eerst een stuk opgeschoond, en toen heb ik zelfs het profielpad van de gebruiker verwijderd. Nogsteeds duurt het inloggen aardig lang (2 minuten ong.).

Naar het schijnt wordt de complete Local Settings van de gebruiker gesycned, en ik weet nog niet waar de functie staat waar ik dit eruit kan knuppelen. Ook heb ik het idee dat het zo hoort, maar ik ze het nut er niet echt van in omdat er ook een home directory is xD

[ Voor 3% gewijzigd door Gamo op 22-02-2007 15:46 ]

Pagina: 1