Hardware veilig verwijderen vraagje

Pagina: 1
Acties:

• zofman
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-02 20:40
Op mijn werk gebruiken mijn collega's een usb stick voor dataopslag, daarnaast zit een USB wireless netwerkadaptertje. Omdat mijn collega's niet zo trainbaar zijn in het werken met PC's wil ik om te voorkomen dat ze bij het veilig verwijderen van hun usbstickje per abuis de wireless netwerkadapter verwijderen, deze verwijderen uit de lijst van hardwareapparaten. Kan dat en zo ja hoe?

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 11:33
beetje investeren in een intern (pci) wireless kaartje?

Heeft zowiezo meer bereik, en dus ook een snellere verbinding (tenzij je accesspoint op max 10 meter afstand staathangt)

Mijn ervaring met usb wireless gevallen is niet bijster goed te noemen.

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
Tja: ik denk nu: PCI wireless

[ Voor 89% gewijzigd door Silver7 op 21-02-2007 12:57 ]

• zofman
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-02 20:40
Ik heb nu eenmaal dat usb dingetje en die doet het verder prima.
Is er niemand die weet hoe die vermelding uit de lijst met verwijderbare hardware kan worden gehaald?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat zal vast ergens in het register te vinden zijn. Ik weet wel dat als hij per ongeluk die adapter 'verwijdert' deze weer terug komt als je de adapter uit de usb poort haalt en weer in dezelfde terug steekt. Je behoudt dan alle instellingen.

Het 'veilig verwijderen van hardware' is meer een idee van MS zodat Windows niet plotseling probeert te schrijven of lezen van een station dat er niet meer is. Je hoeft een stick niet altijd veilig te verwijderen, uit de usb poort trekken kan net zo makkelijk. Windows sluit namelijk gewoon de stroom af van die poort/stopt te luisteren naar die poort. Ik heb verhalen gehoord dat iemand zijn stick sloopte door hem niet veilig te verwijderen, maar ik heb zelf bij een computer meegemaakt dat toen ik de hardware veilig verwijderde, de complete usb poort niet meer te gebruiken was totdat de computer opnieuw was opgestart. Er stond gewoon geen stroom meer op. Ik heb nog geen problemen ondervonden door het onveilig te verwijderen.

Commandline FTW