netwerk-kabels

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-08 23:05

Robert

You have your answer..

Topicstarter
ik heb nu 2 netwerkkaartjes en een hub voor een UTP netwerk.

Ik heb logischerwijs ook 2 netwerkkabels gekocht (niet crossover dus). ik heb ze bij verschillende zaken gekocht. Bij de een was ik voor 10 meter 40,- klaar (afgezet?).
Bij de ander maakten ze een kabel speciaal voor mij van 5 meter; kosten F 8,75
So much voor de prijs...

bij de kantenklare van 10 meter zitten de draadjes zo aan beide kanten vanaf boven gezien van links naar rechts

bruin
bruinwit
groen
blauwwit
blauw
groenwit
oranje
oranjewit

De ander zelfde kijkhoek voor de inmekaargezette van 5 meter:

bruin
bruinwit
groen
groenwit
blauw
blauwwit
ornanje
oranjewit

Nu verschillen dus de kleurtjes in de draad maar dat moet toch niet uitmaken omdat er toch geen onderling verschil tussen de draadjes is behalve kleur ? dus als aan beide kanten van de draad maar alles hetzelfde zit moet dat toch niks uitmaken ?

pleaze help !
Robert

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Verwijderd

nee hoor, waar je even naar moet kijken of de draadjes bij beide uiteinde van dezelfde draad hetzelfde zitten (dus bij draad 1 beide uiteinde hetzelfde en bij draad 2 ook) Bij mijn provider (zeelandnet) hanteren ze ook een andere volgorde

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Als het aan 2 kanten hetzelfde is maakt het niet uit idd. Bepaalde configuraties hebben de voorkeur omdat je dan minder storing hebt.

40 piek voor 10m kanten klaar is aan de dure kant, maar kan wel.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Misschien STP ipv UTP kabel gekregen voor die 40,- ???

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Het maakt idd niet uit hoe zitten, als ze aan beide kanten maar hetzelfde zitten. Zoals ze zitten zoals je in de bovenste beschrijft dan zitten ze op de "officiele" volgorde, en dat heeft idd te maken met de storing die een kabel van buitenaf op kan lopen.

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-08 23:05

Robert

You have your answer..

Topicstarter
Aan beide kanten van allebei de draden zitten dezelfde volgorde draadjes ja...
in de volgorde zoals ik het had vermeld

ik zal ffe typen wat er precies op de draden staat opstaat:

goedkope 5 meter kabel:
BELDEN 1583E UTP CAT.5 ISO/IEC 11801 EC VERIFIED LZ 88095 M

dure 10 meter kabel:
SPACE SHUTTLE <UL> CAT-5 PATCH-CORD ETL VERIFIED EIA/TIA-568A UTP 24AWG STRANDED CM E129760 CSA LL80671 AWM II A/B 80^C 300V FT4

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Pagina: 1