Toon posts:

Extreme beginnersvraag

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik ben echt een extreme beginner met programmeren en snap dus vrij weinig. Ik heb het programma C++Builder 6 van Borland tot mijn beschikking en wil wat dingen programmeren, dus te beginnen bij het begin.
Op het internet kom ik overal deze code tegen voor beginners:

// my first program in C++

#include <iostream>
using namespace std;

int main ()
{
cout << "Hello World!";
return 0;
}

Nou heb ik in Borland standaard staan:
//---------------------------------------------------------------------------

#include <vcl.h>
#pragma hdrstop

#include "Unit1.h"
#pragma package(smart_init)
#pragma resource "*.dfm"
TForm1 *Form1;
__fastcall TForm1::TForm1(TComponent* Owner)
: TForm(Owner)
{
}

Mijn vraag is, en ik schaam me er een beetje voor want het moet echt te makkelijk zijn, maar waar plak ik de eerste code om de tekst hello world op mijn scherm te krijgen? En ik moet toch iets hebben om die tekst in te krijgen, een of andere textbox of zo?

Mijn dank is groot.

Barry

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:18
Die voorbeeldcode die je gevonden hebt gaat uit van Console output, die zal dus niets naar een tekstbox sturen.

Verder kun je misschien nog even [ code ] tags om je code zetten, is beter te lezen dan

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:54
De bedoeling van dit forum is niet om mensen te leren programmeren; we willen je best helpen met programmeer-vraagstukken, maar we verwachten dan eigenlijk wel dat je al min of weer weet waar de klepel hangt, bij wijze van spreken.
De code die je hier post, is code voor een console-applicatie. Dus, maak een nieuw console-project in C++ Builder, en bekijk de code die voor je gegenereerd wordt.
Er bestaan genoeg boeken en tutorials om je op weg te helpen, maar dit topic valt toch een beetje buiten de scope van dit forum. Daarom doe ik dit topic dicht; gewoon omdat je beter een boek kunt kopen waarin alles je uitgelegd wordt.

Daarnaast verwachten we ook wel dat je code post tussen code-tags, en je topic van een goede titel voorziet.

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.