Toon posts:

Studentenlaptop nr. 99999999

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

September dit jaar ga ik accountancy studeren aan het HBO en daarvoor is een laptop wel handig.
Games speel ik niet, ik zal er voornamelijk op tekstverwerken (office 2007), MSN-en, e-mailen en surfen. Wel vind ik het belangrijk dat grote PDF-jes niet schokkerig worden weergegeven en natuurlijk moet de laptop degelijk zijn.

Als arme toekomstige student heb ik natuurlijk een niet al te groot budget. :P

Uiteraard heb ik al wat rondgezocht op GoT en eigenlijk sprong de HP Business Laptop NX7400 er voor mij uit. Voor € 735,- te koop bij Salland automatisering en voldoet prima aan al mijn eisen! (Klik: http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=28517 ). Op GoT heb ik goede verhalen gelezen over HP Business laptops, qua degelijkheid.

Wat denken jullie ervan? Doe ik er goed aan om deze laptop aan te schaffen, of zijn er betere alternatieven?

Alvast bedankt!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Als ie prima voldoet....waarom dan niet halen? Zo te zien kan je zelfs met een simpelere laptop nog wel aardig werken, gezien tekstverwerken, msn, email en surfen op een p2-300 nog wel goed zal werken.

Copy.com

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Haan

dotnetter

Ik zou 6 maanden wachten en dan op zoek gaan naar een laptop..

Kater? Eerst water, de rest komt later

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik denk dat je je topictitel wel wat had kunnen nuanceren ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar een beetje voorbereid zijn op de toekomst is ook niet onverstandig lijkt mij.
Anders ben ik dalijk genoodzaakt om over een jaar weer een nieuwe laptop te kopen, omdat nieuwe software niet soepel draait.

Achja die topictitel, er zullen ondertussen wel zoveel topics zijn over studenlaptops :P

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2007 11:18 ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01 09:18

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Haan schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:15:
Ik zou 6 maanden wachten en dan op zoek gaan naar een laptop..
Daar zat ik ook aan te denken, er kan nog zoveel veranderen in 6 maanden tijd. :)
Tegen die tijd heb je alweer iets veel snellers/lichters/zuinigers.

Tesla Model Y RWD (2024)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:16:
Ja, maar een beetje voorbereid zijn op de toekomst is ook niet onverstandig lijkt mij.
Anders ben ik dalijk genoodzaakt om over een jaar weer een nieuwe laptop te kopen, omdat nieuwe software niet soepel draait.
Dat is toch precies de reden om absoluut niet nu al een laptop te kopen maar pas tegen september, omdat je laptop van nu dan alweer verouderd is?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Haan schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:18:
[...]

Dat is toch precies de reden om absoluut niet nu al een laptop te kopen maar pas tegen september, omdat je laptop van nu dan alweer verouderd is?
Valt te overwegen, zit ik alleen tot die tijd beneden voor schoolwerk. (computer staat hier in de woonkamer)
Overigens ben ik Mac gebruiker, maar voor studeren zijn die dingen veel te duur en voor kantoorgebruik bieden ze geen voordelen t.o.v. Windows.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:00
die laptop heeft maar 512mb geheugen, 1gb lijkt me wel nuttig

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:43

Thandor

SilverStreak

Wat denken jullie ervan? Doe ik er goed aan om deze laptop aan te schaffen, of zijn er betere alternatieven?
Dergelijke alternatieven kun je zelf ook vinden :).

Zoek dus eerst naar andere notebooks welke interessant lijken. Ga vervolgens afwegen en neem het beste model. Mocht je alsnog vragen hebben dan zien we vraag wáárom je twijfelt en wat jouw motivatie is. Zie ook Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.