Toon posts:

Signaaltunes uitzetten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In mijn bedrijf staat een iMac met OS-X. deze wordt gebruikt voor de muziek in het restaurant. Hiertoe is er een afspeellijst in Itunes gemaakt. Dit werkt prima.

Het probleem is alleen dat ik er ook administratie op wil doen. Als ik dan een excel-bestand open of iets print, dan klinkt er een systeemgeluid door de boxen in het restaurant.

Ik heb geprobeert dit te verhelpen via systeenvoorkeuren -> geluid -> geluidsefecten -> signaalvolume op nul draaien, helaas nogsteeds systeemgeluid.
Als ik dan bij geluiduitvoervolume 'geluid uit' aanvink heb ook geen muziek meer.

de versterker zit via de hoofdtelefoonuitgang aan de Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 15:30
Bij mij staat er gewoon een vinkje 'play user interface sound effects' op die prefs pagina waar je het over hebt. Die heb ik uitstaan, dus hoor ik nooit systeemgeluiden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, sorry was ik nog vergeten te vertellen:
dit was mijn eerste gok ook, maar het mag niet baten.

Bij mij staat in het nederland: laat geluidseffecten gebruikersinterface horen. Deze staat dus niet aangevinkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al:

Via mijn zoektocht die ik op internet al gedaan heb begreep ik op den duur dat de signalen die je in dit menu regeld enkel de waarschuwingssignalen zijn.

Ik bedacht mij dus net dat de signalen die ik bedoel dus geen waarschuwingssignalen zijn, maar gewoon onnodige openings- en sluitsignalen zijn.

Dit kon ik in excel zelf uitzetten via Excel -> preferences -> general -> profide feedback with sound uitzetten.

Simpel genoeg eigenlijk als je weet waar je moet zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-10 19:11

chem

Reist de wereld rond

Volgens mij heeft excel zelf die geluidskerstboom ingebouwd; en dat gaat niet via de alerts van het sound-prefs-verhaal.

maw: zet die herrie uit in Office :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.