Software kopen - hoe betaal je niet teveel?

Pagina: 1
Acties:

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Ik ben aan het uitzoeken hoe ik het best mijn software kan kopen. Bij sommige software is dat vrij logisch. Gewoon naar de website, op "buy now" klikken, credit card nummer en klaar is kees.

Bij Photoshop en Flash kwam ik er niet helemaal uit. Neem bijvoorbeeld Adobe Creative Suite Standard, taal engels, OS windows, delivery method downdload (ik hoef die fancy verpakking niet).

Als ik naar de US store ga, kost het $899. Dat is zo'n 630 euro. Als ik dan wil afrekenen, kan dat alleen als ik in US woon. Als ik dan naar de NL shop ga, kost het 1208 euro. Bij Informatique kost het 1222 euro maar dan met doos. De zelfde verhouding geldt voor Flash.

Als ik er 1200 euro voor neer ga tellen heb ik het gevoel dat ik mezelf gigantisch naai - omdat ie in US voor de helft te krijgen is... Hoe kom ik nou het best, goedkoopst aan een legale versie van de diverse Adobe Software?

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-03 12:54
Gebruik een proxy uit de VS?

Copy.com

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Maar dat komt dan zonder support.. en orgineel certificaat/licentie.

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Bij het betalen moet je registration en billing addresses e.d. opgeven, daar ligt meer het probleem.

Support hoef ik niet, de verpakking hoef ik niet, documentatie niet.. ik wil alleen een licentie voor het gebruik van de software :).

[ Voor 41% gewijzigd door Burat op 21-02-2007 11:06 ]

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-07 08:46
Bedenk wel dat in US de prijs vaak zonder BTW is! En daarnaast hebben ze vestigingen in Europa die zich bezighouden met vertalingen, dat kost ook wat. Maar dat de Engelstalige dan nog een stuk duurder is, is inderdaad idioot. Maar dat zie je vaker (Apple is maar een van de vele voorbeelden met 1op1 omzettingen van dollar naar euro) helaas.

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Het vertalen zou alleen voor de vertaalde versie duurder mogen zijn, imho. Anders kan je als markt niet duidelijk maken dat je helemaal geen behoefte hebt een een NL versie omdat EN prima voldoet (beter zelfs, door de snellere patches).

Incl. BTW zit je inderdaad al op 815 euro. Maar da's nog een behoorlijke slok op een borrel. Terwijl je (bij mijn weten) gewoon naar de VS mag vliegen om een doos te kopen en dan in NL dit aangeven bij de douane. Ook mag je gewoon de software in het buitenland bestellen. Ik neem aan dat dit ook geldt voor doorverkoop, dus als je een kennis in de VS of Canada hebt, ben je er ook.

Als die specifieke winkel dat niet slikt, is dat een "fout" van die specifieke webwinkel die zelfs voor downloads een afwijkend prijsbeleid heeft afhankelijk van je locatie. Of je er dan ueberhaupt wil kopen laat ik in het midden. Zijn er geen andere winkels die het als download aanbieden?
Of stuur een mailtje en geef aan dat je graag de VS winkel wilt gebruiken met een NL billing address. Kijk of ze er in trappen :P
offtopic:
Ik krijg niets meer dan een lege pagina als ik naar de Adobe VS store probeer te gaan?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1