Directe quote van main SC topic:
Systeemvereisten
De officiele systeemeisen van Supreme Commander gelden als volgt:
quote:
Minimum
• Microsoft Windows XP Service Pack 2, Windows Vista
• 1.8 GHz processor
• 512 MB RAM
• 8GB available hard drive space
• 128MB video RAM or greater
• Video card must support geometry instancing
• December 2006 release of DirectX 9.0c
Recommended
• Windows Vista (for DirectX 10)
• 3.0 GHz Intel or equivalent AMD processor or better (A dual-core processor is greatly recommended for acceptable performance.)
• 2GB RAM
• 8GB available hard drive space
• 256 MB Video RAM, with DirectX 9 Vertex Shader/Pixel Shader 2.0 support (Nvidia 6800 or better)
• Internet connection with Cable/DSL speeds
--------------------------------------------------------------------------------
quote:
Supreme Commander is designed to take advantage of the special features in Windows Vista and DirectX 10. All capabilities of the game, including the dual-monitor support, are still supported in the DirectX 9 version, although the DirectX 10 version might have improved graphical features.
Performance issues
Goed, veel mensen hebben veel problemen met de performance in Supreme Commander, vandaar deze mini-FAQ:
Mijn spel is eerst goed speelbaar, maar mijn FPS zakt in nadat ik meer dan 100 units op het veld heb!
Supreme Commander is een van de eerste spellen die echt is geoptimaliseerd voor de dual-core processoren. Dat wil zeggen, dat je echt een dual-core processor nodig hebt voor dit spel als je in de drukkere stadia van dit spel een acceptabele performance wil hebben. Met een single-core processor is een 1 vs 1 game nog goed te doen op een kleine map. Bij 2 vs 2 zakt de FPS al snel in wanneer je met honderden units tegelijk aan het vechten bent. Supreme Commander is echt een CPU gelimiteerd spel. Wikipedia schrijft het volgende:
quote:
Supreme Commander is a very demanding game. Many consumers have expressed concern that the game cannot run at adequate speeds on their system, or complained that it will not run at all. Players can however lower graphical quality (or 'fidelity' as it is referred to in game) by a large degree. Players can also dynamically raise and lower the game speed to keep performance adequate. For some players, none of these methods are effective.
Voor de mensen die dus vanaf het begin al lage framerates hebben: Fidelity op low!
Vet, ik heb een 8800GTX SLI opstelling, nu kan ik vast alle grafische pracht van dit spel bewonderen!
Supreme Commander in combinatie met een 8800 is een no-go:
quote:
Wat is nu precies het verhaal met Supreme Commander en de nVidia 8800 serie? Neem nu de 8800GTS. Is de performance van deze kaart enorm brak, of is het wel beter als met een - laten we zeggen - 7900GT? Of crashed het spel of iets dergelijks? Ik zit er over te denken om te upgraden vanaf een 7600GT namelijk, maar als een 8800 nog slechter draait kan ik beter niets kopen
quote:
Vista drivers zijn zeer brak. De kaart zelf is zeer krachtig, maar als de onderliggende niet stabiel is, heb je last van crashes.
quote:
Op het forum van gaspowered wordt nu ook gevraagd of mensen met 8800 en crashes willen teruggaan naar directx9.0c om te kijken of het dan nog steeds crashed. Dus waarschijnlijk verwachten zij ook dat het aan dx10 ligt.
Dus: We weten dat de 8800 Serie videokaarten van nVidia nu even niet lekker draait in combinatie met Supreme Commander. Laat posts over dit onderwerp voortaan dus even achterwege
Mijn spel crasht, help!
Check of je wel alle nieuwste drivers hebt geinstalleerd, zeker als je Vista op je bak hebt draaien. Dit lost veel crashproblemen op.
In multiplayer is het spel onwijs sloom, huh?
It's not a bug, it's a feature! Wanneer je met meerdere mensen online speelt, zal Supreme Commander automatisch de spelsnelheid aanpassen aan de snelheid van de andere computers zodat iedere speler het spel bij kan houden. Als je zelf een dual-core heb en je wilt online spelen, zorg dus dat je met spelers speelt die ook over een dual-core processor beschikken omdat je dan wel gewoon op volle snelheid kunt blijven spelen.
Ik heb een Audigy kaart en m'n spel loopt retetraag!
Hier is nog geen oplossing voor helaas, waarschijnlijk zijn dit brakke drivers!
dan zullen we hem hier maar ff reposten, lees verhaal in main topic voor uitleg :P:
iemand die de game draait op een acer aspire 5684?
wil graag weten wat voor settings ik daarvoor moet gebruiken om beste eruit te halen en niet teveel performance in moet leveren
---
krijg de laptop als het goed is deze week dus binnen
edit: even wat gekopieerd uit de topicstart van main ivm met vragen die onder minimum sys specs zitten enz.
[
Voor 87% gewijzigd door
4th op 21-02-2007 10:14
]