[Office 2003] Kan geen nieuwe mails met attachment maken

Pagina: 1
Acties:

• Pete
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-06 09:37
Vanuit Windows XP is er de optie om een bestand direct per email te verzenden (een functie onder Bestands en Map taken in de explorerbalk).

Nu hebben we hier verschillende pc's staan (met dezelfde software geinstalleerd). Op 1 pc werkt deze functie niet. Je krijgt nog wel een resize-dialoog als het een afbeelding is maar daarna gebeurt er niets. Bij een normaal bestand gebeurt er helemaal niets. Normaal hoor je gewoon een 'nieuw bericht' te krijgen met het bestand als attachment toegevoegd.

Ik heb verschillende dingen geprobeerd. Eerst heb ik outlook express tijdelijk als mailclient ingesteld (bij internet-opties). Met outlook express werkte het wel.

Daarna heb ik het teruggezet op outlook en geprobeerd of misschien de optie 'nieuwe berichten met Word maken' enig invloed had. Dit had het niet.

Ook heb ik geprobeerd om op een mailto link in een browser te klikken. Dit werkt wel goed.

De plek waar het dus waarschijnlijk fout gaat is wanneer Outlook opdracht krijgt voor een nieuw bericht met attachment. Wie weet hoe ik dit probleem kan verhelpen.

(ik heb op GoT en Google niet een probleem van deze aard kunnen vinden. Ik wist dan ook niet hoe ik dit probleem ultiem in een query moest vangen)

petersmit.eu

• Pete
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-06 09:37
kick O-)

Is er niemand die wel eens een dergelijk probeem heeft gehad?

Of weet iemand misschien waar ik anders de oplossing van dit probleem kan vinden?

petersmit.eu