Toon posts:

Nieuw systeem, advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor onze zaak een nieuwe pc samengesteld, waar de bedoeling mee is dat we er een tijd mee vooruit moeten kunnen en precies op prijs/kwaliteits hoogte zit.

De volgende lijst heb ik samengesteld:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~fran1292/offerte.JPG

Mijn vraag is of jullie dit systeem goed vinden voor een zakelijke pc? Ik zat namelijk te twijfelen over de processor voor dit systeem.

• dip
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-01-2023

dip

shut up ulé

Wellicht kun je iets duidelijker aangeven wat de taken van deze pc gaan worden zodat wij ons advies daarop kunnen afstemmen. Ga je bijvoorbeeld deze pc als ontwikkelomgeving gebruiken of puur voor tekstverwerking.

It's scientifically known, that base improves the tase of cheezes!

Verwijderd

Topicstarter
We draaien er vooral office programma's op en andere database programma's.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 09:42
nee, ja, wat wil je weten dan? Waarom heb je die spullen gekozen?
Omdat je niet de enige met dit soort vragen bent is het handig om je topicstart wat te structureren.
Kijk maar in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?
Normaal gesproken worden dit soort topics snel gesloten als er niet veel info in staat.
En wat moet die videokaart in dit systeem?

[ Voor 6% gewijzigd door Murcielago op 21-02-2007 09:36 ]

PSN: djmurcielago

• fingerhead
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-03-2025
1 ding ik vind het duur voor wat je hebt uitgekozen ik heb laatst een pc gemaakt voor iemand met ongeveer mijn specs zoals in mijn sig. voor maar 1400 euro inc vista en een DX 10 kaart en Duo2Core. en dat kwam tegen de 1400.

en floppy drive heb je dat wel echt nodig ?
en XP ook, inc vista coupon je kan nu goedkoop dan aan een OEM Vista komen bv premiun is maar 90 euro ofzo.

Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb deze spullen gekozen omdat het processor type snel is en het bijna het nieuwste van athlon. Wat betreft die videokaart heb ik zomaar wat gekozen wat niet te duur was.

Wat betreft dat duo2core, zijn die processors meer weggelegd voor dit soort processen dan de athlon X2?

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-01 12:58

Il Ljama

Spits ya in the face!

voeding lijkt me handig

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:57
het is core2duo...

you had me at EHLO

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 09:41:
Nou ik heb deze spullen gekozen omdat het processor type snel is en het bijna het nieuwste van athlon. Wat betreft die videokaart heb ik zomaar wat gekozen wat niet te duur was.

Wat betreft dat duo2core, zijn die processors meer weggelegd voor dit soort processen dan de athlon X2?
je kan een moederbord met onboard video erin zetten. Dat draait prima.
Scheelt 130 euro ofzo...

Core2duo of AMD maakt weinig uit bij zakelijk gebruik, met dit budget.

Core2duo is stukken beter voor overclockers (wat jij vast niet bent) en in elk geval een stuk beter vanaf een budget van ± 300 euro voor een processor. Daaronder kan je ook ook AMD kopen, sinds hun laatste prijsdaling.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01 20:49

sanook

_/-\o_

2 gieg geheugen lijkt me ook geen overbodige luxe tegenwoordig, zeker als het voor werk gebruikt wordt.

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2025
Waarom neem je niet een standaard office systeem van bv Dell of Hp. Dan ben je waarschijnlijk voor ruim onder de €1000 klaar (incl. 19'monitor)
Zit ook vaak redelijk goede garantie op (ook wel belangrijk als het om een werkcomputer gaat)

Br(36) Ba(56)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:41

Thandor

SilverStreak

Dit topic voldoet niet aan Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? en gaat derhalve op slot. In de sticky staat aangegeven wat wij verwachten op GoT.

Zodra je wilt weten wat goed of slecht is dien je even wat benchmarks, reviews en ervaringen te lezen. Benchmarks kun je vinden met Google. Ervaringen op zowel GoT als in de Tweakers.net Productsurvey.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.