Toon posts:

[XP] vreemd gedrag na biosupgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

Eerst een klein beetje voorgeschiedenis:

Het bios was ontoegankelijk, behalve bij een koude boot. Als je bij een reboot in het bios probeerde te gaan, werd er zwart scherm gepresenteerd. De DVD firmware-upgrade was nodig om nieuwe media zonder fouten te kunnen beschrijven.

En toen begonnen de problemen...

Gisteren heb ik een biosupgrade, een upgrade van de firmware van de DVD-writer, en wat Windows/ office updates geïnstalleerd. Alles verliep ogenschijnbaar prima maar na het opstarten van de computer ging alles zéér traag.

- Speedfan en ATI tray tools starten zelfs helemaal niet meer en blijven hangen.
- Configscherm openen duurt eeuwen...etc.
- Daarentegen gaat browsen nog steeds even snel, ook word documenten gaan even snel open zoals voorheen.

Mijn eerste reactie was het terugplaatsen van een Acronis image. Verrassend gaf dit het zelfde resultaat |:( . Daarna heb ik maar gestart in safemode, waarbij er geen merkbare problemen zijn.

Het lijkt er dus op dat er een probleem is met het aanspreken van hardware? (zoals speedfan en ATI tray tools doen)

In mijn tweede poging heb ik het bios gedowngrade naar de vorige versie. Het probleem met de toegang tot de bios bleef uit, maar de problemen met XP bleven.

Als iemand deze symptomen herkent of meer weet, ik hoor het graag!

Alvast bedankt!

Hardware spec's:

* Amd 3800+ (dual core)
* MSI K8N Neo Platinum 2
* 2 latjes kingston DDR II
* Nec DVD-writer (2510)
* Ati Radeon grafische kaart (modelnummer ontsnapt me even)

Verwijderd

naar mijn weten is een acronis image alleen een image van je instalatie en niet van de bios.

Ik meende dit probleem een keer te hebben gehad bij mijn oude stage en heb ik opgelost door het stroom van de pc af te halen, bios batterij eruit, even met een schroeven draaier op de plek van je batterij, batterij weer terug en je bios is gereset.