Toon posts:

Partitie resize probleem met PM08

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik met Partition Magic 8.0 mijn laatste partitie wil "resizen" om er vrije ruimte, allocated space, achter te creeren om later Kubuntu (linux) in te installeren,... dan krijg ik steeds als PM8.0 voor boot-up van windows de partitie tracht aan te maken;

error1529 information mismatch in directory entry

gevolg: bij reboot in windows is er niks veranderd, alle partities blijven prima bereikbaar.

Iemand een idee wat dit zou kunnen betekenen,.. Google heeft me wel dingen getoond maar ik geraak er niet echt wijzer uit :?

Wat heb ik al geprobeerd;
- PM08 herinstalleren
- CHKDSK gerund op mijn laatste partitie
- repair-console XP op gestart en FIXMBR en FIXBOOT uitgevoerd

... ik blijf de error krijgen

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-07 20:40

Ravefiend

Carpe diem!

• Men neme Partition Magic, opent het venster naast je desk en gooit het buiten zo hard je kan .. tenminste, als de data die op je schijf staat iets waard is voor je.... :+ (leren ze het nu nooit?)
  • Zoek een alternatief program zoals bv. Acronis ed.
  • Men late in het vervolg deze nutteloze 'tips' achterwege en helpe de TS ook daadwerkelijk op weg. :/

[ Voor 17% gewijzigd door pasta op 21-02-2007 13:17 ]

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-05 10:18
tss. het is niet voor niets dat partition magic niets doet met de partities, omdat het een fout vindt. netjes toch?
ok het levrt niet wat je graag wilde, maar wat als de fout straks onherstelbare schade toebrengt, dan krijgt PM een slechte reputatie. misschien hebben ze deze foutcontrole er in gestopt om dat te voorkomen?

ik heb geen slechte ervaringen met PM8.0 en snap niet waarom acronis of zo beter zou zijn.

je kunt wel zeggen, zoek maar eens op google hoeveel fouten er mee zijn, maar misschien komt dat doordat PM het meest verkochte programma is, dat door noobs wordt gebruikt?

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

PM is niet geheel slecht, zolang je een simpele partitionering van je harde schijf hebt. Van zodra het wat complexer wordt, gaat het nogal vaak in de fout .....

Verwijderd

Topicstarter
Tja, dat ie in de fout gaat merk ik wel.
Niemand een idee wat er aan de hand is :?

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

http://service1.symantec....pcode=npmagic&svy=&csm=no

#1529 Information mismatch in directory entry
A file attribute stored in a file record is different from the attribute stored in its directory entry. If this error is in a system file (file 0–10), Windows NT CHKDSK does not fix it, but Windows NT rebuilds the root directory on the partition the next time the operating system is started.

Weet je zeker dat je op elke partitie chkdsk /f hebt uitgevoerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ja,.. alleen op mijn laatste partitie,.. in mijn geval D: en om correct te zijn,.. alleen CHKDSK en niet met de key "F" erbij.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2007 23:44 ]

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-07 13:57

Deathchant

Don't intend. Do!

ik heb een soort gelijk probleem denk ik na het maken van een ghost clone van een IDE schijf. Ik heb die clone dus op een sata2 schijf gezet en kreeg bijhet booten dus ook de checkdisk waar geen problemen mee waren.
Misschien ook maar eens die recoveryconsole proberen.

offtopic:
@ENGELBERTUS, toevallig ook dezelfde engelbertus als het Peugeot 206GTI forum??

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• engelbertus
Deathchant schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 09:40:
ik heb een soort gelijk probleem denk ik na het maken van een ghost clone van een IDE schijf. Ik heb die clone dus op een sata2 schijf gezet en kreeg bijhet booten dus ook de checkdisk waar geen problemen mee waren.
Misschien ook maar eens die recoveryconsole proberen.

offtopic:
@ENGELBERTUS, toevallig ook dezelfde engelbertus als het Peugeot 206GTI forum??
zelfde engelbertus, zijn er niet zoveel van. en eehm peugeot206club forum bedoel je dan zeker? :p

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-07 13:57

Deathchant

Don't intend. Do!

ja indd :)

Ik neem aan dat je mij ook kent ? kep een ietwat ander icoontje daar. Tis hetzelfde, alleen iets gemodificeerder :) Hallo :) 206GTI blijft vet he. In mijn ogen is het een soort 7900GTO, de videokaart die ik heb. De 206RC is te vergelijken met een 7900GTX XXX :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• engelbertus
Deathchant schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 19:38:
ja indd :)

Ik neem aan dat je mij ook kent ? kep een ietwat ander icoontje daar. Tis hetzelfde, alleen iets gemodificeerder :) Hallo :) 206GTI blijft vet he. In mijn ogen is het een soort 7900GTO, de videokaart die ik heb. De 206RC is te vergelijken met een 7900GTX XXX :)
haha ik heb niks met videokaarten ik heb een sis 630 in mijn laptop en mijn andere pc heeft een ati radeon 64 2*turbo of zo ( hij is van 1998 of zo ;-) )
je naam zie ik wel regelmatig voorbijkomen daar inderdaad. icoontjes let ik meestal niet zo op...

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook, heb je nog een oplossing gevonden?

Verwijderd

Schopje.
Ook een GParted livecd werkt niet: (Extended record needed (1040 > 1024), not yet supported! ).

(move naar Opslagmedia & I/O Controllers?)

Verwijderd

schopje

Verwijderd

schop

Verwijderd

Niemand?

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:38

Mud

ik ben na jaren gebruik van PM dit jaar overgestapt op Acronis ;) veel gebruiksvriendelijker ;)
Pagina: 1