Ik ben bezig met het samenstellen van een nieuw systeem wat zich enkel en alleen richt op het produceren van muziek. Enkele eisen die ik eraan stel zijn;
- Aanzienlijke processorkracht
- Aanzienlijke groote intern geheugen
- 2 TFT's
- Stil
- Budget rond de 2000,-
Ik heb zelf studiomonitoren en een semi-prof audio interface dus het gaat puur om het systeem en andere randapparatuur.
Ik heb uiteraard zelf al redelijk wat vooronderzoek gedaan en het volgende resultaat heb ik bijelkaar gesprokkeld;
Behuizing;
Antec Performance One P180B
Voeding;
Antec NeoHE 550, 550 Watt
Moederbord;
Asus P5B Deluxe (???)
Processor + koeler;
Intel Core 2 Duo E6600
Arctic Cooling Freezer 7 Pro
Intern geheugen
Corsair 2048MB DDR2 (2x1GB) PC6400 CL4 4-4-4-12 (TWIN2X2048-6400C4)
HDD's;
Western Digital Raptor 36GB (Boot-schijf)
2 x Seagate Barracuda 320GB (Audio applicaties & samples)
Optische drive;
Samsung SHS183A 16x (Dual-Layer, SATA)
Videokaart;
XFX GeForce 7600 GS 256MB DDR2 (2 x DVI, passief gekoeld)
Monitoren;
2 x Samsung SyncMaster 203B (20")
Wat zeggen jullie hierover? Zie ik dingen over het hoofd of kunnen dingen beter?
Een punt waar ik nog over zit te twijfelen is het intern geheugen. Ik raak een beetje zoek in de overweldigende keus en opties en specificaties van de huidige reepjes. Na wat hulp te hebben ingeroepen kwam ik bij de reepjes die er nu staan. Goed? Niet goed?
Ook heb ik t idee dat het moederbord wat overkill is. Ik hoef bijvoorbeeld geen onboard sound. Iemand andere suggesties hiervoor?
Alvast hartelijk dank
- Aanzienlijke processorkracht
- Aanzienlijke groote intern geheugen
- 2 TFT's
- Stil
- Budget rond de 2000,-
Ik heb zelf studiomonitoren en een semi-prof audio interface dus het gaat puur om het systeem en andere randapparatuur.
Ik heb uiteraard zelf al redelijk wat vooronderzoek gedaan en het volgende resultaat heb ik bijelkaar gesprokkeld;
Behuizing;
Antec Performance One P180B
Voeding;
Antec NeoHE 550, 550 Watt
Moederbord;
Asus P5B Deluxe (???)
Processor + koeler;
Intel Core 2 Duo E6600
Arctic Cooling Freezer 7 Pro
Intern geheugen
Corsair 2048MB DDR2 (2x1GB) PC6400 CL4 4-4-4-12 (TWIN2X2048-6400C4)
HDD's;
Western Digital Raptor 36GB (Boot-schijf)
2 x Seagate Barracuda 320GB (Audio applicaties & samples)
Optische drive;
Samsung SHS183A 16x (Dual-Layer, SATA)
Videokaart;
XFX GeForce 7600 GS 256MB DDR2 (2 x DVI, passief gekoeld)
Monitoren;
2 x Samsung SyncMaster 203B (20")
Wat zeggen jullie hierover? Zie ik dingen over het hoofd of kunnen dingen beter?
Een punt waar ik nog over zit te twijfelen is het intern geheugen. Ik raak een beetje zoek in de overweldigende keus en opties en specificaties van de huidige reepjes. Na wat hulp te hebben ingeroepen kwam ik bij de reepjes die er nu staan. Goed? Niet goed?
Ook heb ik t idee dat het moederbord wat overkill is. Ik hoef bijvoorbeeld geen onboard sound. Iemand andere suggesties hiervoor?
Alvast hartelijk dank