Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[RFC] Tijdzones support?

Pagina: 1
Acties:

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:07

The_DoubleU

Tweaker in München

Topicstarter
Heb even snel gezocht op tijdzones en kon zo 1,2,3 niks vinden of het forum ook tijdzones ondersteund.
Heb namelijk een post gedaan om 23:19 Ierse tijds , maar op het forum staat 00:19 Nederlandse tijd.

Nu is 1 uur geen echt tijds verschil maar we hebben ook tweakers in Japan zitten.
Dus kan er een tijdzone in het profiel gezet worden?*

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De inhoud van quotes is niet dynamisch en dus staat er in een quote altijd dezelfde Nederlandse tijd. Als je wel de rest aan past voor zover mogelijk, krijg je dus inconsistentie. Zelfs al zouden quotes dynamisch gemaakt worden, dan nog zal je op tal van plekken (de posts van de ruime meerderheid van de users) uitspraken zien welke refereren naar de Nederlandse tijd.

Misschien zou je het op sommige plekken in de layout naast de NL tijd kunnen zetten, maar ruimte in de layout is al zo schaars en eerlijk gezegd zie ik het voordeel van omrekenen ook niet helemaal. :)

Of bedoel je dat je letterlijk de tijd zoals jij die op het klokje van je OS ziet enkel boven jouw post wil zien staan, ongeacht waar de lezer zich bevindt? Dat vraagt natuurlijk ook om problemen, bijvoorbeeld berichten welke niet geordend op tijd lijken te zijn, plus dat de meerderheid van de users dan opeens rekening moet houden met waar jij uithangt.

Als je lange tijd in het buitenland zit, kan een signature als 'ik zit nu lekker in Hawaii \o/ ' al een hoop duidelijk maken voor de andere users. Staat er meteen bij elke post op wat voor een gave plek je zit. :P

{signature}

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

Topicstarter
Voutloos schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 08:13:
De inhoud van quotes is niet dynamisch en dus staat er in een quote altijd dezelfde Nederlandse tijd. Als je wel de rest aan past voor zover mogelijk, krijg je dus inconsistentie. Zelfs al zouden quotes dynamisch gemaakt worden, dan nog zal je op tal van plekken (de posts van de ruime meerderheid van de users) uitspraken zien welke refereren naar de Nederlandse tijd.
Alleen de quotes in een post zelf zou incorrect zijn. Alle andere tijds aanduiding, van de post zelf. In de forum lijst (laaste post tijd), klopt wel.
Misschien zou je het op sommige plekken in de layout naast de NL tijd kunnen zetten, maar ruimte in de layout is al zo schaars en eerlijk gezegd zie ik het voordeel van omrekenen ook niet helemaal. :)
Het was niet mijn idee om er een tweede tijd er bij te hebben. Gewoon waar mogelijk is, de tijd omrekenen naar de tijdzone van de tweaker.
Of bedoel je dat je letterlijk de tijd zoals jij die op het klokje van je OS ziet enkel boven jouw post wil zien staan, ongeacht waar de lezer zich bevindt? Dat vraagt natuurlijk ook om problemen, bijvoorbeeld berichten welke niet geordend op tijd lijken te zijn, plus dat de meerderheid van de users dan opeens rekening moet houden met waar jij uithangt.
Een tweaker geeft op in zijn/haar profiel de tijdzone.
Als die dan een forum bekijkt worden alle tijden omgerekend naar deze tijdzone.
Dus als iemand een post plaatst om 8 uur NL tijd, zie ik die post als 7 uur Ierse tijd.
Als je lange tijd in het buitenland zit, kan een signature als 'ik zit nu lekker in Hawaii \o/ ' al een hoop duidelijk maken voor de andere users. Staat er meteen bij elke post op wat voor een gave plek je zit. :P
Zeker leuk maar voor de tweaker in het buitenland is nog steeds onduidelijkheid over de tijd van een post. (Ik ga zo wel even mijn profiel aanpassen zodat mijn locatie er bij komt te staan. :D

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
The_DoubleU schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 10:41:
Zeker leuk maar voor de tweaker in het buitenland is nog steeds onduidelijkheid over de tijd van een post.
Imo nog vele malen beter dan een grote inconsistente wirwar van tijden uit diverse tijdzones. ;)

{signature}

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Maar hoe wil je de inconsistentie dan gaan aanpakken? Het gaat juist meer verwarrend worden als er verschillende tijden in de posts staan.

Voor andere tweakers maakt het tijdstip van posten niet uit, het probleem zit hem alleen in de weergave voor de tweaker in een exotische tijdzone?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

Topicstarter
De enige inconsistentie is de tijd in de quote.
"Tweaker schreef op dag @ tijd"
Alle andere tijden kunnen aangepast worden naar de tijdzone van de (buitenlandse) tweaker.

Of zie ik hier meer dingen over het hoofd?

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-11 21:54

Zoefff

❤ 

BtM909 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 10:46:
Maar hoe wil je de inconsistentie dan gaan aanpakken? Het gaat juist meer verwarrend worden als er verschillende tijden in de posts staan.

Voor andere tweakers maakt het tijdstip van posten niet uit, het probleem zit hem alleen in de weergave voor de tweaker in een exotische tijdzone?
Wat je wellicht zou kunnen doen is de tijden bovenaan een quote in een aparte span oid zetten, en d.m.v. javascript en een ingevulde tijdzone in het profiel deze tijden aanpassen. Kazig en misschien relatief zwaar, maar het bied wel de mogelijkheid om een andere tijdszone weer te geven mocht iemand dat echt graag willen :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Gewoon de internet tijd gebruiken, probleem opgelost :P

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Zoefff schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 23:08:
Wat je wellicht zou kunnen doen is de tijden bovenaan een quote in een aparte span oid zetten, en d.m.v. javascript en een ingevulde tijdzone in het profiel deze tijden aanpassen. Kazig en misschien relatief zwaar, maar het bied wel de mogelijkheid om een andere tijdszone weer te geven mocht iemand dat echt graag willen :P
Rrrright, je kon niet ranzigers bedenken bedoel je? Javascript om de tijd weer te geven, het moet niet gekker worden :X

Sowieso, het is een nederlands forum waar nederlands wordt gesproken, dus iedereen met een greintje verstand kan toch wel bedenken dat we dus ook de nederlandse tijd laten zien 8)7

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-11 21:54

Zoefff

❤ 

Nee, iets ranzigers kan ik niet bedenken, dat zeg ik toch ook al :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-11 19:54

krvabo

MATERIALISE!

Wordt leuk bij het bikkeltopic.. Alleen tussen 02:00 en 09:00 posten.. aight :P

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Pagina: 1