Toon posts:

Flash -> PHP communicatie werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een, laten we zeggen soort spelletje geschreven in actionscript 2 dat communiceert met een database door middel van PHP pagina's die op mijn webserver staan (Die ik bij CCC hosting huur, daar is ook de MySQL database ondergebracht).

Het Flash programma werkt als executable, dus nadrukkelijk niet in een browser.

Het programma heeft al een paar maanden goed gewerkt op allerlei systemen, op mijn werk, op de kunstacedemie, in het CBK Arnhem en bij mij thuis natuurlijk op zowel Apple als windows computers.
Ik heb het enkele weken niet aangeraakt maar toen ik dit weekend iets wilde verbeteren in de code bleek dat Flash de php pagina's niet meer kan vinden. In een browser echter zijn de pagina's prima op te vragen en doen ze gewoon hun werk. Dit probleem doet zich voor wanneer je de executable start, maar ook wanneer je in het Flash ontwikkelprogramma het programma test. De error is dan ;
Error opening URL "http://www.maartenlierop.nl/janv/janv.php"

Het ligt dan voor de hand dat het Flash prgramma geen internet toegang meer heeft ofzo. Om dat te testen heb ik de router tussen het internet en mijn computer weggehaald, en mijn eigen firewall uitgezet. Maar dat lost het probleem niet op. Ikzelf gebruik Vista, maar heb hier ook een XP en winsdows 2000 computer staan, en op alle computers blijkt het Flash programma de php pagina's niet meer te kunnen vinden. Op alle drie deze computers heeft het wel gewerkt.

Op mijn werk echter werkt hetzelfde programma wel, maar dat is dan wel op een Apple computer.

Om een idee te krijgen waar ik het probleem moet zoeken zou ik graag willen wten of er een verschil is in de manier waarop een self executable Flash programma een php pagina opvraagt, en de manier waarop b.v. Firefox dat doet. Gaat dit b.v. over dezelfde poort, of een ander?

Daarbij; kan het zijn dat mijn internetprovider (chello) iets geblokkeerd heeft?
Of kan het aan de hosting liggen?

Overigens is een voorbeeld van zo'n php pagina ;
http://www.maartenlierop.nl/janv/janv.php

Deze pagina werkt prima in een browser maar Flash ziet hem dus niet meer.

Ik hoop dat iemand me wat aanknopingspunten kan geven want ik begrijp echt niet hoe dit kan!

Alvast erg bedankt,
Maarten Lierop