[MBP] Normale temperaturen?*

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:28
Door middel van dit topic hoop ik een beter zicht krijgen of ik een problematisch exemplaar heb of dat het probleem algemener van aard is! Alvast bedankt!

1) Wat zijn jouw idle temps? (10-20% load, na enkele uren)
2) Wat zijn jouw full load temps? (80% load of meer, gedurende enkele minuten)
3) Is jouw logic board al vervangen?
4) Is het een Core Duo of Core 2 Duo MBP? (Als je je iSight status ledje verborgen is, heb je een Core 2 Duo.)

Het hele verhaal, voor zij die het willen lezen:
offtopic:
In juni vorig jaar heb ik mijn 17" MBP (Core Duo) gekocht. Alles werkte mooi, was superstil (in idle kon ik 'm pas horen als ik m'n hoofd erop legde). Alleen pokkeheet. Het was heel erg warm toen, dus dat kon daardoor zijn. Hij werd > 100 graden als ik het me goed herinner. Toen kwamen er enkele firmware updates, die de ventilatoren lieten werken (byebye onhoorbare laptop, nog steeds heel erg stil wel). Maar nog steeds werd hij 85-95 graden na een minuutje full load. Idle load (10-20%), dus gewoon hoop appjes en Parallels idlend werd ie al 65 graden. Oja. Als ik een uurtje een spelletje speelde (wat ik maar heel zelden doe), crashte de MBP! OS X of Windows (Bootcamp) maakte niet uit. Hardwarematig dus. Sommige mensen zien nooit een Kernel Panic. Ik had er tot toen minstens 20 gezien.

Maar dan na enkele weken toch maar besloten om langs te gaan. Daar vertelden ze me dat ze dit konden oplossen maar dat ze dan 1) m'n laptop moesten opsturen naar hun andere vestiging en 2) dat dit een weekje zou duren. Zal wel wezen! Dan maar naar Apple zelf gebeld. Hun beste oplossing was het binnenbrengen bij Apple Centre Maastricht. Uiteindelijk, eind september, hebben zij m'n logic board vervangen op minder dan één dag, dankzij een goede regeling. Hulde aan AC Maastricht! _/-\o_ Na een snelle test bleek ie inderdaad veeeeel koeler te zijn. De idle temps waren serieus gezakt: naar 45-60 graden. Leek opgelost dus. Ook geen problemen meer met de grafische kaart.

Niets bleek minder waar. Als de MBP 4 uur of meer heeft aangestaan onder 30-40% load OF een paar minuten in full load OF idlend in clamshell mode, stijgt de temperatuur naar 95-99 graden. Dat kan ik dus nog steeds gewoon reproduceren, jammer genoeg. Vandaar ook deze poll, want ik wil dit probleem nu eens voorgoed oplossen.

Overigens kraakt/schuurt het rechterscharnier ook als ie >1 uur lekker warm (dus hoge temps) heeft gedraaid.

• kakature
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-01 15:46
4) Is het een Core Duo of Core 2 Duo MBP? (Als je je iSight status ledje verborgen is, heb je een Core 2 Duo.)

1) 45°-60°
2) 80°
3) Neen.
4) Core Duo 2.16 MBP.

Sindskort gebruik ik smcFanControl. Zeer handig, ik laat mijn fans aan 2000 RPM draaien constant, en mijn MBP komt niet warmer dan 35 graden, een plezier om mee te werken!

De temps die ik dus opgeef zijn standaard, als smcFanControl afligt.

• Step
  • Laatst online: 23:34

Step

step@tweakers.net#

1) 47° a 62°
2) 75° a 80°
3) Nee.
4) 15" MacBook Pro, Core 2 Duo 2,33 GHz.

Ik gebruik smcFanControl en de iStat Pro widget om de temps uit te lezen.
Zodra ik full load bezig ben hoor je de fans over duidelijk op 6000 RPM draaien. Maar meestal is dat dan niet erg (games, heavy stuff)

Nette temps en ik ondervind geen problemen, mijn MacBook Pro staat zowat dagen aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Step op 21-02-2007 00:00 ]

~Step @ Mac Mini M4 2024 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

• Vimy
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-10-2024

Vimy

Gaan met die banaan!

1) 51° a 61°
2)70° a 85°
3)Nee
4) 15" Macbook Pro Core Duo 2.0 Ghz

Ik gebruik Core Duo Temp en iStat Pro widget om mijn temps uit te lezen. Ook gebruik ik soms smcFanControl. Vooral om te gamen in windows, dan zet ik de fans op 6000 en reboot ik naar bootcamp. De fans blijven dan zo rap draaien, lekker fris gamen dus.
Nog nooit problemen door de warmte gehad.

http://www.noizystudios.net

• Roq
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-01 09:07

Roq

Bashrat schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 23:31:
1) 30-40
2) Aan het begin heb ik hem ooit 90/95 graden zien worden, met fan control niet warmer dan 80
3) Nee
4) Core Duo 2.16

• i.Stijn
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-09-2013

1) 32-41 °C
2) 62-66 ° C
3) nee
4) Core 2 Duo 2,16 Ghz

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Ik heb je topictitel even aangepast van [MBP] De grote hoe-warm-wordt-jouw-MBP-poll! naar [MBP] Normale temperaturen?*, omdat je duidelijk een probleem hebt en wij je daar bij kunnen helpen.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-02 17:52

Soul__assasin

de Belbelg

Door middel van dit topic hoop ik een beter zicht krijgen of ik een problematisch exemplaar heb of dat het probleem algemener van aard is! Alvast bedankt!

1)ca. 60°
2)no idea ben zo geen temp geiler ik zal eesn kijken als ik onder full load bezig ben
3) nopes
4) Core Duo 1.83

na enkel uurtjes is de idle temp gezakt tot rond de 58° allemaal dankzij het gebruik van SMC fancontrol

[ Voor 7% gewijzigd door Soul__assasin op 21-02-2007 16:57 ]

www.weefab.com

• Wim Leers
Allemaal alvast bedankt voor jullie temps. Het lijkt erop dat de meeste rond de 80 graden zitten onder load, daar zit ik dus ruim boven... Ik ga Apple eens bellen om te kijken of ik geen vervangtoestel kan forceren, want ik kan mn laptop echt niet missen nu tijdens school. Bovendien is mn logic board al vervangen geweest en krijg ik nu nog es een hoop Kernel Panics terwijl mn MBP NIETS aan het doen is (sleep mode)! :o :(

offtopic, maar is er nog iemand die dat heeft meegemaakt?

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:17
Ik vermoed dat het enige wat Apple gaat doen is je opnieuw terug verwijzen naar een Authorized Service Provider zoals de zaak in Maastricht voor een nieuwe reparatie. Een vervangend toestel zit er van Apple's kant ook niet in, ook dat zul je bij de reparatie moeten vragen in Maastricht bijvoorbeeld.

Hier had uw reclame kunnen staan.

• Wim Leers
Eiríkr schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 09:22:
Ik vermoed dat het enige wat Apple gaat doen is je opnieuw terug verwijzen naar een Authorized Service Provider zoals de zaak in Maastricht voor een nieuwe reparatie. Een vervangend toestel zit er van Apple's kant ook niet in, ook dat zul je bij de reparatie moeten vragen in Maastricht bijvoorbeeld.
Ik heb net Apple gebeld en als het na de volgende reparatie nog niet is opgelost, dan kom ik aanmerking voor een vervangtoestel. Maar ik kan 'm nu dus nog niet missen... C project voor school, en nog een hoop andere dingen. Zal nog wel even duren dan.

Is het mogelijk om de inhoud van een MBP te booten vanaf een Mac Mini? Dan zou ik misschien een tijdelijke Mac Mini op de kop kunnen tikken...

Verwijderd

hallo, zoals mijn ervaring tot nu toe is met apple en costumer relations heb ik begrepen dat je pas na 3 grote reparaties in aanmerking komt voor een vervangende mac. verder zijn mijn temps ok niet helemaal okay maar goed volgens apple
1 60
2 80 tot 90
3 al 2 keer
4 2,16 core duo

• Optix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-02 18:12
1) 60° - 65°
2) 90° - 95° (gister gestressed tot 100°)
3) Nope
4) Core Duo

[ Voor 32% gewijzigd door Optix op 01-03-2007 19:07 ]

.

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-02 15:01

WFG

1: 50 - 60
2: 80 (Meermaals getest)
3: Ja
4: Core Duo

Ik gebruik nu iCyclone om de idle temps niet hoger dan 50c te laten komen. Standaard komen de beide fans niet boven de 1000rpms maar als je ze rond de 3000 zet hoor je de MacBook Pro nog steeds niet en komt ie niet boven de 50c.

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

1) 50 graden
2) 75 graden
3) Nee
4) Core 2 Duo

Gemeten met Temperature Monitor, waardes zijn van de CPU thermal diode.

Hier stond achterhaalde informatie…

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:26

alienfruit

the alien you never expected

1) 45-50
2) 50-60
3) Nee
4) Core 2 Duo

[ Voor 21% gewijzigd door alienfruit op 28-02-2007 08:03 ]

Pagina: 1