hey,
heb 't volgende probleem: ik heb hier nu 2 pata's en 2 sata's als volgt geconfigureerd:
c: vista (1ste master pata)
d: winxp (als 3de master sata in bios want dvdwriter is 2de slave in bios)
e: 1ste partitie van een andere sata, (4de master sata in bios)
f: 2de pata (als 1ste slave in bios)
g: 2de partitie van de 2de sata schijf, ook met xp erop.
ik hoop dat je't me volgt.
Omdat ik nu enkel nog in vista geraak, heb ik daar vistabootpro geinstalleerd en 2 nieuwe entries toegevoegd aan het boot menu om die 2 xp installaties te kunnen laten booten, maar na een restart krijg ik wel die nieuwe boot menu (met 1. vista, 2. xp1 en 3. xp2) maar als ik 1 van de 2 xp's selecteer krijg ik deze fout:
/ntldr
0xc000000f error
en dan iets met missing and corrupt.
Kheb reeds zoals denk ik hier ergens vermeld ntdetect.com en ntldr gekopieerd naar de vista schijf maar dat doet niets bij 't opstarten. Wat moet ik doen ajb?
heb 't volgende probleem: ik heb hier nu 2 pata's en 2 sata's als volgt geconfigureerd:
c: vista (1ste master pata)
d: winxp (als 3de master sata in bios want dvdwriter is 2de slave in bios)
e: 1ste partitie van een andere sata, (4de master sata in bios)
f: 2de pata (als 1ste slave in bios)
g: 2de partitie van de 2de sata schijf, ook met xp erop.
ik hoop dat je't me volgt.
Omdat ik nu enkel nog in vista geraak, heb ik daar vistabootpro geinstalleerd en 2 nieuwe entries toegevoegd aan het boot menu om die 2 xp installaties te kunnen laten booten, maar na een restart krijg ik wel die nieuwe boot menu (met 1. vista, 2. xp1 en 3. xp2) maar als ik 1 van de 2 xp's selecteer krijg ik deze fout:
/ntldr
0xc000000f error
en dan iets met missing and corrupt.
Kheb reeds zoals denk ik hier ergens vermeld ntdetect.com en ntldr gekopieerd naar de vista schijf maar dat doet niets bij 't opstarten. Wat moet ik doen ajb?