Toon posts:

printer delen met vista en xp

Pagina: 1
Acties:
  • 304 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Op een computer met windows vista is een printer aangesloten. Een computer met xp is op hetzelfde netwerk aangesloten. Op de computer met xp heb ik via de wizard printers aangegeven dat de printer gezocht moet worden op het netwerk. Ik krijg wel op de computer met xp te zien dat er een netwerk is en de verwijzing naar de computer met vista. Maar, de printer wordt niet gevonden. Het lijkt een lege directory. Toch heb ik alles (denk ik tenminste) goed gedaan, zoals opgegeven dat de printer gedeeld moet worden. Ook de helpdesk weet het even niet.

Is dit misschien een probleem dat xp met vista heeft?

Kan iemand mij een tip geven. Dat zou ik op prijs stellen.
knip @ emailadres
We zijn een forum. Helpen doen we dus ook via het forum, en niet via de mail.

vriendelijke groeten,

Kees

[ Voor 6% gewijzigd door Equator op 21-02-2007 07:15 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-03 08:35

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dus als ik het goed begrijp heb je de printer gedeeld op de vista PC, en wil je vanaf de XP pc deze printer benaderen??

Start Run \\VISTAPCNaam\PrinterShareNaam
Zou dan voldoende moeten zijn. (misschien dat het met IP adres i.p.v. netbiosnaam beter werkt)

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt; de printer staat op de vista PC en vanaf de xp PC wil ik dus printen. U geeft mij een suggestie, waarvoor dank. Ik heb het geprobeerd, maar weet niet precies hoe.

In eerste instantie heb ik via start -> uitvoeren ingetypt Run \\VISTAPCNaam\PrinterShareNaam, maar dat zal niet de bedoeling zijn. Vervolgens heb ik via internet opgegeven: Run \\VISTAPCNaam\PrinterShareNaam http://start%20run%20//VISTAPCNaam/Printer%20ShareNaam en later nog een keer maar dan met de naam van mijn PC, te weten PC_van_Ruissen. Wat ik ook doe, ik krijg de foutmelding dat geen breedbandverbinding gemaakt kan worden en als ik wat verder doorga verschijnt een rapport.

Ik doe het dus niet goed. Misschien wilt u me nog wat verder de weg wijzen.

M v groeten,

Kees

• ChkDsk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-03 12:35

ChkDsk

Beter laat dan morgen

Dude..
Klik op start, klik op uitvoeren, tik in:
\\VistaPcNaam\PrinterShareNaam

VistaPcNaam vervangen door de naam van de PC waar Vista op draait
PrinterShareNaam vervangen door de naam die je de printer gegeven hebt bij het aanklikken van delen

:/

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt; ik heb het geprobeerd en ingetypt op de vista computer \\PC_van_Ruissen\hp LaserJet 1300 PCL5. Daarna ook hetzelfde op de andere computer. Ik krijg daar een schermpje op "verbinding met andere computer zoeken en dan naam en wachtwoord ingeven". Dit wordt niet geaccepteerd (volgens mij heb ik dat ook niet als zodanig geinstalleerd). Daarna heb ik op de xp computer nog maar eens gezocht naar de printer op de vista computer. Daar komt wel het volgende op te staan:
- microsoft windows netwerk
- netwerk
-smc
-workgroup
- PC_van_Ruissen

Onder dat laatste hoopte ik de printer aan te treffen, maar dat is nog steeds niet zo. Wel heb ik op de vista computer aangegeven dat de printer gedeeld moet worden.

Ik ben benieuwd naar uw reactie en hoop op het verlossende woord.

Vriendelijk dank!

Kees

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog wat verder gezocht; het netwerk op de xp eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd. Nu heb ik de naam veranderd in "workgroup". Deze had ik eerst op beide computers op "netwerk" staan. Zo dacht ik, maar toen ik daar een studie van maakte, zag ik dat de naam op de vista computer onder "workgroup" stond. Ik denk dat dit automatisch aangemaakt is.

Hoe dan ook: het is opgelost.

Ik dank de meedenkers en - schrijvers voor hun hulp!

Kees Ruissen

• ChkDsk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-03 12:35

ChkDsk

Beter laat dan morgen

Printze :)

Verwijderd

Topicstarter
nog bedankt!
Pagina: 1