Toon posts:

TV Signaal verdelen in huis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heey ;)

Wij hebben nu 2 tv's, het is nu met een splitter verdeeld.
Er staat er 1 in de huiskamer en 1 op mijn kamer maar die wil mijn vader eigenlijk op zijn eigen werkkamer hebben.

Dus zou het kunnen dat er vanaf splitter 1(in de huiskamer)via die ene poort 1 kabel naar de tv gaat(die in de huiskamer) en de andere kabel naar een andere splitter(1 verdieping hoger), en die 2de splitter het dan weer voor mijn vader en mij verdeeld en hoe zit het dan met de kwaliteit?

En als dat kan wil ik ook graag een tv-kaart in mijn computer zetten, maar wat zijn goeie maar niet te dure kaarten?

Bedank alvast :)

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
het kan volgens mij wel alleen de kwaliteit is ver van optimaal, vooral als je thuis gammakabeltjes/splitters hebt zitten.

Beste is geowon een actieve versterker (geen bouwmarktapparaat) kopen en alles goed doorsplitten direct vanaf de versterker. Als dat niet kan kwaliteit kabels kopen met goed afgeschermde metalen!!! (geen wit plastic gamma ding) kopjes erop en dan later splitten.

TV kaart kun je genoeg over vinden. Ze zijn allemaal ong even goed maar ze worden niet allemaal even goed herkend in windows (zeker niet vista).

Maar ik mis je inzet om er zelf uit te komen want volgens mij is dit wel te vinden

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:31

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Volgens mij moet dat wel kunnen, maar het is zo dat na teveel vertakkingen het beeldkwaliteit achteruit gaat :) Hoe sterk dat is, hangt altijd van de situatie is.

En tv-kaarten: Ik zou gaan voor een Pinaccle of een Hauppage :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• LouisXV
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Even uitproberen. TV-signalen worden al vrij snel zwakker, zeker met lange kabels en veel splitters. Zorg in elk geval voor goed afgeschermde kabels en stekkers (metaal). Hoe minder kabel, hoe beter.

Als je het signaal wilt gaan versterken kan je dat het beste doen bij de hoofdaansluiting: zet je de versterker verder weg dan ga je namelijk ook de ruis versterken. Enige waar je voor moet oppassen is dat te veel versterking strepen in beeld kan geven op de TV die het dichtst bij staat.