Laptop verbinden met HDTV

Pagina: 1
Acties:
  • 303 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Peeetor
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-08-2024

Peeetor

Petor?.. Peetor?... Peeetor!!!

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een laptop voor huis-tuin en keukengebruik.
Er zullen geen zware 3D games op gespeeld worden.
Het is meer een desktopvervanger. Dus Internetten, Office, downloaden en branden, en wellicht een klein beetje foto's/films bewerken (maar stel je daar niet te veel van voor).
Wat ik wel wil is deze laptop koppelen aan mijn HDTV om zodoende gedownloade HD-DVD's via dit apparaat af te spelen op mijn LCD tv.
(Ik weet niet of ik daarvoor wat hogere eisen aan de videokaart moet stellen)

Ik ben al een paar weken hier aan het rondneuzen, maar wordt iedere keer van hot-naar-her geslingerd en weet intussen nog steeds niet wat ik wil kopen. 8)7
Ook twijfel ik nog steeds tussen een 15,4" en een 17" scherm
Mijn budget ligt zo rond de 900 - 1000 euro's

Mijn vader heeft onlangs een Acer laptopje gekocht en op zich zag dat er leuk uit, maar dat ding slaat iedere keer zomaar vast. Ook in dit forum hoorde ik wisselende ervaringen met Acer.

Momenteel twijfel ik tussen de:
Toshiba A100-803 en de HP Pavilion DV6214 die zeer binnenkort bij de MediaMarkt in de aanbieding is.

Naar welk van bovenstaande gaat jullie voorkeur uit, of doe een ander voorstel.

"Ja... dikke lul" zei de raaf. En de raaf vloog weg.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Om hem aan te sluiten op een HDTV kun je volstaan met vrijwel iedere laptop, mits je TV ook een VGA ingang heeft of HDMI (en/of).
Dan kun je namelijk de resolutie 1366x768 invoeren en heb je helder, scherp en mooi beeld.
Voor HD content zou ik dan echter wel aanraden een stevige CPU te nemen, en een VGA kaart die HD content versnelt.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:53
Kijk naar een laptop met GeForce of ATi kaart die hardwarematig HD beeld kan encoden. Dat zijn: GeForce 6100/6150 / Radeon X1100/X1150 (integrated) of GeForce 7 serie (vooral nu) / ATi X1xxx serie.

Kijk verder naar een DVI of HDMI poort voor digitaal beeld met betere kwaliteit en verder (mits mogelijk, niet echt gezien) HDCP chip (al schijnt het zo goed als gekraakt te zijn om ook zonder te kunnen genieten van HD op de hogere resolutie). Verder is een MCE editie van Windows wel handig om muziek collecties lui vanaf de bank mooi te kunnen afspelen.

Als laatste tip: kijk ook eens bij Asus. Die hebben leuke en goed geprijste laptops met standaard 2 jaar garantie!

• Peeetor

Peeetor

Topicstarter
GremliN-Online schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:59:
Kijk naar een laptop met GeForce of ATi kaart die hardwarematig HD beeld kan encoden. Dat zijn: GeForce 6100/6150 / Radeon X1100/X1150 (integrated) of GeForce 7 serie (vooral nu) / ATi X1xxx serie.
Zo'n grafische kaart van Nvidia of Ati zijn volgens jou dus beter geschikt om het HD signaal te encoderen.
Kun je wellicht aangeven hoveel beter zo'n kaart werkt dan een geïntegreerd exemplaar met een chipset van Microsoft

• bogaards
  • Niet online
Als ik zelf (weer) voor de keuze zou staan zou ik zeker voor een 17"gaan.

Ik heb zelf alweer ruim een jaar de Asus A7d en ben er zeer tevreden over. Je sjouwt je een breuk door het grote formaat (en dito gewicht), maar je krijgt er een ernomr partij kijkplezier voor terug.

Zo gebruik ik hem op vakantie als portable dvd-speler en ook het ingebouwde geluid is goed in orde, mede dankzij de hoeveelheid beschikbare ruimte die in een 17"laptop nu eenmaal groter is.

Ikzelf doe er veel voor mijn werk op en zou nu zeker geen kleiner scherm meer willen hebben op mijn laptop. Sterker nog: mijn moeder wil binnenkort ook een laptop en ik heb haar al warmgemaakt voor de A7m (semi opvologer van mijn A7d en voor haar meer dan voldoende).

• GENETX
Peeetor schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 18:03:
[...]

Zo'n grafische kaart van Nvidia of Ati zijn volgens jou dus beter geschikt om het HD signaal te encoderen.
Kun je wellicht aangeven hoveel beter zo'n kaart werkt dan een geïntegreerd exemplaar met een chipset van Microsoft
Gigantisch veel. Ze kunnen verder ook het beeld beter omvormen. Die Intel chips (geen MicroSOFT, dat is vooral SOFTware :+ ) kan dat dus niet. Die worden dan ook meer gemaakt om een laptop van beeld te voorzien. HD beeld moet dan allemaal via de CPU. Een tijd geleden zagen we een 10 min durend filmpje op een laptop van mn buurjongen (HD, de laagste zelfs!). Dat was een AMD Turion 64 (singlecore) met een Radeon X700 (die GEEN HD ondersteuning heeft) en het was al te zwaar. Maar ff op mijn laptop gezet. Dualcore AMD Turion 64 X2, GeForce Go 7600 met nVidia Purevideo. Werkelijk een genot. Mijn dualcore CPU werd amper belast (max 40%) en het filmpje werd vloeiend afgespeeld! Er zijn wel tests op internet te vinden, maar het is zonder meer een must in mij ogen.

Heb zelf ook bij de aanschaf op dit soort dingen gelet en me er goed in verdiept. Zo zou een laptop CPU niet eens krachtig genoeg zijn voor HD beeld als je niet een videokaart hebt met deze functie. Volgens een review op t.net las ik dat er dan minstens een AMD Athlon X2 4600+ nodig is (de snelste AMD laptop CPU is vergelijkbaar met een 3800+). De allersnelste Core 2 Duo zal mss net snel genoeg zijn om alles goed af te kunnen spelen. Dus ik zou zeggen, ga voor zekerheid.

[ Voor 17% gewijzigd door GENETX op 22-02-2007 13:12 ]

• Peeetor

Peeetor

Topicstarter
GremliN-Online schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 13:09:
[...]

Gigantisch veel. Ze kunnen verder ook het beeld beter omvormen. Die Intel chips (geen MicroSOFT, dat is vooral SOFTware :+ ) kan dat dus niet. Die worden dan ook meer gemaakt om een laptop van beeld te voorzien. HD beeld moet dan allemaal via de CPU. Een tijd geleden zagen we een 10 min durend filmpje op een laptop van mn buurjongen (HD, de laagste zelfs!). Dat was een AMD Turion 64 (singlecore) met een Radeon X700 (die GEEN HD ondersteuning heeft) en het was al te zwaar. Maar ff op mijn laptop gezet. Dualcore AMD Turion 64 X2, GeForce Go 7600 met nVidia Purevideo. Werkelijk een genot. Mijn dualcore CPU werd amper belast (max 40%) en het filmpje werd vloeiend afgespeeld! Er zijn wel tests op internet te vinden, maar het is zonder meer een must in mij ogen.

Heb zelf ook bij de aanschaf op dit soort dingen gelet en me er goed in verdiept. Zo zou een laptop CPU niet eens krachtig genoeg zijn voor HD beeld als je niet een videokaart hebt met deze functie. Volgens een review op t.net las ik dat er dan minstens een AMD Athlon X2 4600+ nodig is (de snelste AMD laptop CPU is vergelijkbaar met een 3800+). De allersnelste Core 2 Duo zal mss net snel genoeg zijn om alles goed af te kunnen spelen. Dus ik zou zeggen, ga voor zekerheid.
Kijk, da's informatie wat ik wat mee kan. Thx.
Ik heb m'n oog nu laten vallen op een Toshiba A100-405.
Die heeft een Core Duo T2050 processor 1.6Ghz; lijkt mij snel genoeg, een 160GB HDD; handig als je veel wilt downloaden en een GeForce Go7600 met 256Mb RAM.
Momenteel nog geen Vista erop, dus 1Gb intern geheugen lijkt me voorlopig voldoende.
Prijs is € 905,- (vindt ik redelijk scherp)

Goede keuze? Of heb je betere alternatieven?

• GENETX
Lijkt mij een vrij goeie deal ja. Zeker voor dat geld is het een prima laptop. Het enige minpunt zou ik zelf de "budget" CPU vinden. Hij is wel snel genoeg, maar heeft wat geschrapte functies en een lagere FSB. Ook is hij niet 64-bit ready, maar opzich goed genoeg voor de doeleinden lijkt mij. Enige wat ik zou vragen is of het wel een DVI of HDMI uitgang heeft voor digitaal beeld (betere kwaliteit op een LCD scherm). Op de site staat "Extern beeldscherm" en daar hebben we niet veel aan, dat kan van alles zijn :+

Ohja, die accu is ook klein zag ik. 2 Uur uit een benchmark, maar dat zal ook waarschijnlijk de max zijn met wlan uit, alleen een word docje open en lage brightness voor de reclame.. Als je niet lang van plan bent op de accu te werken (reken met deze maar op een uurtje, 1.5 max) is dat geen probleem, anders kun je misschien nog even wat verder zoeken.

[ Voor 25% gewijzigd door GENETX op 22-02-2007 19:30 ]

• Peeetor

Peeetor

Topicstarter
Er zit helaas geen DVI of HDMI uitgang op.
Dat is wel jammer, maar dan kan ook haast niet voor dat geld.

Weet iemand of er een VGA-naar-HDMI kabel bestaat?
(ik heb er zelf nog niet naar gezochth hoor!,Dat ga ik meteen doen natuurlijk)

Pagina: 1