Na mijn vele omzwervingen op het internet omtrent deze vraag en na vele probeersels met Debian ben ik het een beetje beu. In de hoop dat iemand me hier kan helpen leg ik mijn vraag dan ook hier maar eens voor...
Voor een media center ben ik op zoek naar een zeer lichtgewicht linux. Al de revue gepasseerd:
Een andere oplossing mag natuurlijk ook. Ik ben niet vies van wat zelf te compileren, maar het moet doenbaar blijven. Freevo (wat een vereiste is) heeft namelijk zoveel dependencies dat het bijna onmogelijk wordt om dit stuk voor stuk handmatig te doen. Kan iemand me bij deze misschien wel wat simpele vraag helpen?
Voor een media center ben ik op zoek naar een zeer lichtgewicht linux. Al de revue gepasseerd:
- KnoppMyth: Werkte niet schitterend, vond geen media
- iMedia Linux: moet ergens iets misgelopen zijn bij het masteren van de iso aangezien het pakket voor mijn VIA onboard grafische kaart ontbrak. Valt dus af
- Ubuntu: veel te zwaar. Zelfs met FWVM nog frame drops
- Debian: teveel geknoei met stable vs unstable. Stable heeft Xfree86 maar daar is geen package met de juiste video driver, terwijl die in unstable wel zit. Die helpt de kernel dan weer naar zijn grootje
Een andere oplossing mag natuurlijk ook. Ik ben niet vies van wat zelf te compileren, maar het moet doenbaar blijven. Freevo (wat een vereiste is) heeft namelijk zoveel dependencies dat het bijna onmogelijk wordt om dit stuk voor stuk handmatig te doen. Kan iemand me bij deze misschien wel wat simpele vraag helpen?