Toon posts:

Geen Scroll onder windows

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat ik hier goed zit..wist niet precies waar dit onder valt

Mijn muis is sinds kort opgehouden met de scroll-functie, hierop volgende heb ik meerder muizen geprobeerd maar bij geen een muis wil het meer werken, dit ligt naar mening dus aan windows ik heb geen aparte software geinstalleerd voor de muis
Dit is gebeurt kort nadat ik mijn XP opnieuw had geinstalleerd eerst deed die het nog prima, ik heb zover ik weet ook niks geinstalleerd of geconfigureerd waarna de muis is opgehouden

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hoe zit het dan met de safe mode? En heb je de drivers wel geïnstalleerd (hebben sommige muizen nodig)?

Verwijderd

Topicstarter
Veilige modus ook niet, en drivers is het probleem niet want ik heb meerdere muizen getest en bij allemaal werkte het na installatie van logitech software (vorige muizen waren toevallig logitech allebei) werkte het heel eventjes maar daarna niet meer, deze muis die ik nu gebruik is van fujitsu siemens en heb ik geen drivers \ software voor

Verwijderd

Dit probleem had ik paar weken geleden ook met mijn Logitech MX400. Drivers opnieuw installeren werkte niet. Wat wel werkte was systeemherstel (vanuit desktop: F1 > Wijzigingen ongedaan maken met behulp van Systeemherstel > Status herstellen), werkt btw ook vaak goed met andere problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan idd, alleen weet ik niet wanneer dit precies is onstaan, ik heb gekeken maar staan alleen installaties van programma's en gezien ik dus niet weet door wat dit is gekomen is dat dus nogal lastig ?

Verwijderd

Wat je zou kunnen doen is eerst een herstelpunt maken van nu, en dan naar een tijdje terug (paar weken, misschien zelfs paar maanden?) herstellen. Je mist dan wel het een en ander, maar als het je niet bevalt kun je uiteraard terug naar de herstelpunt van vandaag gaan. Andere oplossingen heb ik niet kunnen vinden, mijn muis deed het wel op een andere pc. Of je zou een Windows re-install kunnen overwegen :)

Verwijderd

Soms zou het ook aan (besturings)software liggen. Wellicht niet (correct) ingesteld of bevat die (een) foutje(s)?

Verwijderd

Topicstarter
Windows staat er sinds vrijdag weer opnieuw op dus opnieuw installeren lijkt me vergezocht, alleen nou had ik net Windows-update gedaan en na het opnieuw opstarten deed me muis niks meer, vervolgens bij apparaatbeheerd mijn (zo heette het :/ Alps pointing device) verwijderd en nu staat er na paar keer rebooten weer netjes Ps\2 muis maar helaas nog geen scroll

Verwijderd

Topicstarter
Goed nieuws: Nadat windows update mijn muis defect had gemaakt zojuist, heb ik dus zoals in het vorige bericht stond mijn Alps pointing device verwijderd waarna ik gereboot heb..vervolgens heb ik windows update afgemaakt en na nogmaals een reboot werkte mijn scroll weer perfect, ik scroll weer door het internet als een tierelier 8)
Thnx voor het meedenken iig :*)

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Alps, klinkt als een laptop scroll functie? Ik heb nog ergens op mijn werk een reg filetje liggen om in het register scrol functie aan te zetten.

Kijk anders eens in het register en zoek op enable scroll oid en zet dat op yes, of 1

ahh, net te laat..

[ Voor 4% gewijzigd door Saab op 20-02-2007 22:04 . Reden: te laat ]

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Pagina: 1