Vista Internet Probleem

Pagina: 1
Acties:

• flowiej
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-03 14:17
Ik maak gebruik van een kabel aansluiting.. Nou heb ik het volgende probleem.

Ik heb Win Vista Premium.

De ene keer kan ik wel op internet de andere keer geeft ie Limited Connectivity.

Ik maakte eerst gebruik van een zeer oude router deze heb ik inmiddels vervangen maar nog steeds geen succes. :'(

Ik word er echt gek van heb alles al geprobeerd. Vaak doet ie het wel nadat ik m'n ip refresh.

Iemand n idee?

Verwijderd

Ik heb een idee, post je specs eens en kijk eens in de eventlog voor foutmeldingen.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2007 20:23 ]

• flowiej
Als hij het trouwens wel doet, en ik restart.. Doet ie daarna weer niet..

• flowiej
AsRock Dual-Sata2
Amd64 3700+ @ 2.88 ghz
1.75 GB PC3200
160 gb S-ata2
GF 7600GT 256MB Pci-E

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03 22:41
Installeer eens nieuwe chipset drivers, en als je deze al had, uninstall dan even je netwerkdrivers en installeer vervolgens de chipset drivers opnieuw.

Als dit niet helpt zou je eens een andere UTP kabel moeten proberen. Mischien zit 'ie wel niet goed in je pc, of is hij een beetje kapot.

Ook zou je even de DHCP van de router en je client uit kunnen schakelen en een fixed ip instellen, om uit te sluiten dat de DHCP het probleem vormt.

Hiermee heb je al de drivers, bekabeling, de DHCP en de router zelf uitgesloten. Dan rest eigenlijk alleen nog de Windows installatie, maar ook deze kun je uitsluiten door hem eens opnieuw te installeren. Is het probleem er dan nóg dan zou het probleem bij je moederbord kunnen liggen.

Wat doet het eigenlijk in XP, werkt het dan wél goed?

Verwijderd

Er zijn met google meer mensen te vinden met dit probleem zonder echte oplossingen. De makkelijkste oplossing is tijdelijk een realtek kaartje in te bouwen (als er geen oplossing word gevonden).

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:48
Het zou mij verbazen als er uberhaupt Vista drivers zijn voor dat moederbord. Dat ding heeft een Uli chipset en sinds die lui overgenomen zijn door nVidia hebben ze een nog slechtere updategeschiedenis dan nVidia zelf...

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03 22:41
Uli chipset? Wasda? >:)

Ik dacht even aan een nForce chipset, excuses :P

• flowiej
Ja er zijn drivers voor, onder XP doet ie het. Ik denk dat het dan een ander netwerkkaartje word. :)

Toch slecht dat hij het niet doet onder Vista. Mobo is nog geen half jaar oud.

Verwijderd

heb ik ook last van gehad.... bij mij deed een firmware upgrade van mn router wonderen.
Een nieuwe router kan je ook kopen met de initial firmware erop..
Het kan dus zijn dat er al weer veranderingen zijn en of verbeteringen.
check dat is even zou ik zeggen..
wat voor router heb je eigenlijk?
Pagina: 1