Toon posts:

Stroompieken en laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon in een vrij oud huis, waar het hele stroomgebeuren nogal slecht is aangelegd. Vaak hoge pieken en de stoppen slaan geregeld door :) Dit heeft me al een aantal voedingen gekost voor m'n normale PC. Ben van plan binnenkort een laptop aan te schaffen. Weet iemand of dit soort zaken ook schadelijk kunnen zijn voor de lader/laptop wanneer deze aan de netstroom zit?

Als de stroom eruit klapt gaat de laptop natuurlijk lekker verder op z'n accu, maar hoe zit 't met de lader, kan die daar kapot door gaan? En vangt deze pieken op, of is dit sowieso schadelijk?

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-01 23:52
Je adapter zal de grootste pieken opvangen, echter het is niet uitgesloten dat er toch een iets hogere uitgaande spanning van je adapter naar je Laptop gaan.

Koop een UPS, die vangt dan de grootste klappen op, je adapter doet de rest. Op marktplaats worden al voor 50 euro "redelijke" UPS-en aangeboden die een oplossing kunnen vormen voor je stroom probleem...

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:14

Shiro

Serenity

Of het schadelijk is of niet weet ik niet precies, maar ik zou denken van wel. Maar je kan ook speciale stekkerdozen kopen die bestand zijn tegen piek spanningen. Zou dat maar voor zekerheid doen voordat je nieuwe laptop kapot gaat :P

Juniper RWD

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-01 07:43
Ik denk dat dit je een heel eind zal helpen:

Klik

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:27
Ik heb nog een UPS in de schuur staan die ik niet gebruik. De accu's zijn niet veel meer, maar het filter werkt natuurlijk wel perfect.

Je mag hem van mij zo op komen halen (Nieuwegein). UPS is helaas niet echt TNT-vriendelijk ;)