A data PC2-6400 met een max bandwidt van 400MHz

Pagina: 1
Acties:

• relfed
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-08-2025
Ik zit nu al een tijdje te kloten met mijn systeem en ben de ene test na de andere aan het uitvoeren waaronder ook CPU-Z.
Bij de laatste test blijkt dat mijn A data PC2-6400 latten maar een max bandwidt hebben van 400MHz , nu zouden ze volgens A data toch echt 800MHz moeten leveren .
Iemand enig idee ?

mainboard asus striker extreme S775 NF6801-SLI ATX SND+2XGLN+U2+1394ESATA
processor intel core 2 duo E6600
geheugen 2x adata 1GB DDR2 800Mhz
video Asus EN8800GTX 768MB
voeding Huntkey green star 12cm fan 550Watt
os vista ultimate
behuizing coolermaster stacker 832
harde sch 2x samsung SP2504C 250GB S-ATA gekoppelt
toetsb g15
muis g5

9193 3Dmarks
SM2.0 Score: 4430
HDR/SM3.0 Score: 4585
CPU Score: 1799

Vista geeft de volgende score:

Basisscore 5.3
processor 5.3
RAM 5.5
Grafisch windows aero 5.9
Grafisch 3D 5.9
Primaire vaste schijf 5.9

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bandbreedte meet je in MB/s, niet in MHz. Dus waar dan ook je 400MHz vandaan haalt, het heeft geen zak met bandbreedte te maken :z

Oslik blyat! Oslik!

• relfed
ok dan ! :$

wat vind je van de scores ?

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:02
als de performance gewoon goed is? is er dan een probleem die cijfertjes die windows geeft zeggen niet zo heel veel volgens mij.

3dmark score weet ik niet moet je eve vergelijken

[ Voor 17% gewijzigd door dewil1990 op 20-02-2007 20:02 ]

• relfed
dat is het hem nou net bf2 bf2142 en ghost recon haperen , kan het zijn dat een resolutie van 1600 x 1200 in deze spellen te hoog gegrepen is ?

Verwijderd

relfed schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 20:03:
dat is het hem nou net bf2 bf2142 en ghost recon haperen , kan het zijn dat een resolutie van 1600 x 1200 in deze spellen te hoog gegrepen is ?
Ik begrijp de vraag niet meer, je bent ook niet duidelijk, ik denk dat je de snelheid van het geheugen bedoelt dat op 400MHz loopt. dat komt omdat je DDR geheugen gebruikt, dat double data rate betekent.

Vroeger hadden de geheugenmodules maar aan 1 kant een verbinding met het moederbord, omdat dat in de loop der tijden te langzaam werd hebben de fabrikanten aan de andere kant ook een verbinding gemaakt, dat is de reden waarom je verbindinkjes links en rechts van je geheugen ziet, dat hebben de fabrikanten double data rate genoemd omdat je 2x zo snel gegevens kunt uitwisselen, jou geheugen loopt op 800 mhz, maar omdat je dus DDR geheugen hebt word die snelheid verdeeld, 400mhz aan 1 kant, en aan de andere kant ook 400mhz.

Nou nu we dat verhaal gehad hebben, en jij het volgende zei: dat is het hem nou net bf2 bf2142 en ghost recon haperen , kan het zijn dat een resolutie van 1600 x 1200 in deze spellen te hoog gegrepen is ?

Voor een systeem wat jij hebt lijkt me dat onmogelijk te hoog gegrepen, dat zou allemaal vloeiend moeten spelen, wat ik niet weet is of jij wel de recenste drivers hebt geinstalleerd, aangezien jij vista hebt moet je misschien toch eens kijken naar de nieuwste drivers, vanwege (zover ik het allemaal lees) de nog erg slechte driverondersteuning, heb je het al geprobeerd met bijv. windows xp?

dan geef jij ook nog een 3dmark score aan, is dit van versie 2006? zo ja dan vind ik die score wel erg laag voor zo'n systeem, heb je alles gechecked, drivers, stroomkabels, snelheid cpu, warmte, virussen (clean install misschien?)
je had het geheugen probleem (400/800mhz) ook wel even kunnen googlen, je moet er immers ook zelf iets aan doen

• relfed
Ten eerste heel erg bedankt voor de snelle reactie`s en uitleg , ik had inderdaad zelf even kunnen kijken hoe het nou precies zit met dat geheugen verhaal , mijn excuses.

Ik heb het systeem deze maand laten bouwen door een bedrijf en voor zover ik heb kunnen zien is alles goed aangesloten .
De koeling moet ook goed zijn want daar heb ik nadrukkelijk om gevraagt en de driver voor de 8800 die vandaag is uitgekomen heb ik geinstalleerd alleen de bios heb ik nog niet geupgrade , ik heb wel gelezen hoe het moet maar ik durf het niet te doen omdat ik bang ben dat ik het verknal .
De snelheid van de CPU bedraagt momenteel 2405.7 MHz en als ik de software mag geloven heb ik geen virussen .
Wel krijg ik 2 alarmen wanneer ik asus probe opstart : 1.2VHT Voltage en DDR2 TERM Voltage .

Ik heb er over gedacht om XP weer te gaan draaien maar dat doet zo`n pijn aangezien ultimate me 200 euries heeft gekost .

• relfed
O wacht , wat betreft die alarmen had ik wel wat duidelijker kunnen zijn .

1.2VHT bedraagt 1.52 v
DDR2 TERM bedraagt 1.07 v

Verwijderd

relfed schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 20:44:
O wacht , wat betreft die alarmen had ik wel wat duidelijker kunnen zijn .

1.2VHT bedraagt 1.52 v
DDR2 TERM bedraagt 1.07 v
Oke dat is meteen veel duidelijker ;) wat me wel opvalt is dat het geheugen op een laag voltage draait, mijn voltage loopt op 1.50 v. (PC6400 DDR2 1 gb Corsair XMS2), misschien is het handig om eventjes in je bios te kijken of alles wel op automatisch staat, waaronder het voltage van je geheugen en cpu
ik kan begrijpen dat je niet wilt overstappen naar xp, maar in het ergste geval zou je het puur om te kijken of het daar aan ligt kunnen doen.

• relfed
Ik had inderdaad al gekeken in de bios en alles staat op auto , nu lees ik net bij de specs van de bios upgrade dat een van de verbeteringen het voltage van het geheugen is .
Dus ik denk dat ik me toch maar moet gaan storten op het upgraden van de bios en mocht dat het ook niet zijn moet ik toch maar terug naar XP , snif snif .

Nou , nogmaals bedankt !!!

Groet Ralf
Pagina: 1