Toon posts:

[XP] Herinstallatie over vista ziet geen disken*

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas windows vista geinstallerd, daarvoor had ik heel mijn pc geformateerd, maar als ik nu dus weer alles formateer en mijn xp cd erin gooi, kan xp geen partities vinden, iemand? :o

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Als je alles geformateerd hebt ben je ook alles kwijt. Wanneer je Vista nog niet geïnstalleerd had kon je eventueel het meeste wel redden (quick format that is) ,maar nu ben je helaas alles kwijt.

Dit doe je maar 1 keer fout ;) hopelijk heb je backups van foto's en documenten :?

[ Voor 18% gewijzigd door Herby op 20-02-2007 19:23 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-03 18:57

Totaalgeflipt

De enige echte

Mooie topic titel btw

Verwijderd

Formatteren doe je pas nadat je partities heb aangemaakt, anders valt er helemaal niks te formatteren, dus wat bedoel je nou eigenlijk?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Wanneer kan XP geen partities vinden, vóór of ná de installatie?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

DFlash,

Welkom op GoT :)
Wij hebben hier op GoT een heleboel regeltjes opgesteld waar we van verwachten dat iedereen zich daar aan houd - als ik jouw topic zo bekijk heb ik niet het idee dat dat helemaal overgekomen is :)

Ik pak de belangrijkste punten even samen:
  • Kies een goede topic titel uit die je topic goed omschrijft. Op dit moment zijn er zo'n 300 verschillende topics per week in dit subforum, als iedereen als topic titel "HELP!" zou pakken dan zou dit natuurlijk niet werken.
  • Geef genoeg informatie - laat ons niet gokken of vragen om informatie, daar schiet jij niets mee op (want je moet langer wachten), en je hebt grote kans dat mensen denken van 'laat maar, als hij het al niet verteld ga ik er niet om vragen'. Ben dus scheutig met relevante informatie, schrijf precieze foutmeldingen over, en geef bv. aan wat voor RAID of IDE controller je hebt.
  • Toon eigen inzet - laat zien wat je zelf al geprobeerd en zelf al gedaan hebt. Waar heb je bijvoorbeeld al eens op gezocht en wat kwam je toen tegen? Wat lukte er niet aan de mogelijk gevonden oplossingen?
De vraag die je stelt is volgens mij al best vaak voorbij gekomen, dus vertel eens wat je zoal bent tegen gekomen? :)

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:12
CodeCaster schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 19:25:
Wanneer kan XP geen partities vinden, vóór of ná de installatie?
Lijkt me vrij duidelijk... voor de installatie, anders start de setup niet eens.

@TS: Als xp geen partities kan vinden zal je dus partities moeten aanmaken. Als het goed is kan dat via de setup zelf, zo niet dan kan je een externe programma gebruiken zoals fdisk. btw raad ik je aan om iets meer werk in je topicstart te steken en bovendien je eens goed in de materie te verdiepen.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Is dit niet gewoon gevalletje #872387*10^78 van het drivers installeren mbv F6 :?
doeternietoe schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 19:31:
[...]

Lijkt me vrij duidelijk... voor de installatie, anders start de setup niet eens.
De text-mode setup start hoe dan ook. Of er nou een harde schijf in zit of niet, laat staan partities.

[ Voor 66% gewijzigd door fsfikke op 20-02-2007 19:37 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:12
fsfikke schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 19:34:
Is dit niet gewoon gevalletje #872387*10^78 van het drivers installeren mbv F6 :?

[...]

De text-mode setup start hoe dan ook. Of er nou een harde schijf in zit of niet, laat staan partities.
Je begrijpt me niet. Om aan het kopieren van de bestanden (=setup) te beginnen moet je eerste een partitie hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, kijk ..... ik heb gewoon vista geinstaleerd, in de vista installatie ziet die 2 partities, maar ik wil vista niet meer dus ik die xp cd erin gooien, en in xp installatie ziet die helemaal geen partities, aanmaken lukt ook niet.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

doeternietoe schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 19:31:
[...]

@TS: Als xp geen partities kan vinden zal je dus partities moeten aanmaken. Als het goed is kan dat via de setup zelf, zo niet dan kan je een externe programma gebruiken zoals fdisk. btw raad ik je aan om iets meer werk in je topicstart te steken en bovendien je eens goed in de materie te verdiepen.
Als het zo duidelijk was, was het probleem al opgelost. Misschien had TS wel verkeerde partities verwijderd tijdens de installatie, en was 'ie deze kwijt in XP? Dan had 'ie via Schijfbeheer de schijven moeten formatteren en een schijfletter toe moeten kennen.

Komt Setup met de melding dat 'ie geen partitie vinden om op te schrijven? Had ik laatst ook, was een verkeerde boot-CD. Moest er een hebben met SP2 slipstreamed. Het kan ook dat TS een probleem heeft met het vinden van SATA- of RAID-schijven. Hiervoor moet 'ie vóór setup op F6 rammen, en een schijf met drivers invoeren.

Kortom, zo duidelijk is het niet, en ik verzoek TS ons van voldoende en de juiste informatie te voorzien.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-02 16:30

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Ziet XP wel een **** hoeveel vrije ruimte op je hardeschijf, of dat ook niet.

Als XP dit wel ziet: Je hoort gewoon een partitie aan te kunnen maken, probeer het nog eens. Lukt het niet, dan ligt het waarschijnlijk aan je XP cd (oude CD?)

Als XP dit wel ziet: Je hebt waarschijnlijk een driverprobleem. Kun je eens opzoeken welke chipset je hebt? Gebruik je RAID? Welke hardeschijf gebruik je? Welk moederbord? Dan kunnen we een stuk makkelijker helpen. Waarschijnlijk is de truuk om een driver te downloaden deze op floppy te zetten (XP setup werkt alleen met drivers op een floppy) en aan het begin van de setup op F6 te drukken voor het integreren van drivers van een floppy.

Everybody lies

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

doeternietoe schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 19:51:
[...]

Je begrijpt me niet. Om aan het kopieren van de bestanden (=setup) te beginnen moet je eerste een partitie hebben.
Met 'de setup' bedoel je de GUI setup denk ik? Wat ik schrijf is dat de Text-mode setup zowiezo wel start.
'Setup' is een vaag begrip aangezien de setup uit twee zeer verschillende delen bestaat.
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 20:08:
Nee, kijk ..... ik heb gewoon vista geinstaleerd, in de vista installatie ziet die 2 partities, maar ik wil vista niet meer dus ik die xp cd erin gooien, en in xp installatie ziet die helemaal geen partities, aanmaken lukt ook niet.
Dus toch het F6 verhaal.

Verwijderd

Topicstarter
Nou....

Ik snap het hier niet meer ik doe gewoon xp cd erin dan druk ik op ENTER, dan kan je partities selecteren, ik druk op F6 er gebeurt niks, ik druk op C er gebeurt niks.... :'(

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 19:11:
Nou....

Ik snap het hier niet meer ik doe gewoon xp cd erin dan druk ik op ENTER, dan kan je partities selecteren, ik druk op F6 er gebeurt niks, ik druk op C er gebeurt niks.... :'(
Het is meer dan alleen op een magische knop drukken die al je partities weer laat zien.
Het hele verhaal hier uitleggen kost meer tijd dan even de OM FAQ door te zoeken op de term 'F6'. Daarin staat goed aangegeven wat je moet doen.

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik zit met excact hetzelfde probleem.

Ik heb namelijk gisteren een laptop gekocht waar Vista standaard opzit. Ik heb deze laptop niet voor Vista gekocht, maar puur voor de specs.
Met andere woorden wil ik graag XP draaien op mijn nieuwe laptop i.p.v. Vista.

De volgende dingen heb ik geprobeerd:
  • XP in Vista installeren: Als je in Vista de originele XP cd in je dvd-drive doet, kan je windows niet installeren omdat deze niet te selecteren is. Zie de screenshot:
    Afbeeldingslocatie: http://img130.imagevenue.com/loc45/th_61553_08042007187_122_45lo.jpg
  • XP vanaf de boot installeren: Ook dit lukt niet en hij komt met de volgende melding: Afbeeldingslocatie: http://img141.imagevenue.com/loc203/th_60670_08042007186_122_203lo.jpg
Beide lukt niet en ik ben ten einde raad... Wie kan me helpen???

• Ekner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-02 20:47
Probeer eens een XP met SP2 geslipstreamed. Klinkt als SATA schijven. En dus (inderdaad als hierboven aangegeven) de F6 toets en drivers op diskette bij gebruik van een niet geslipstreamede XP.

C'est moi.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Djerique schreef op zondag 08 april 2007 @ 21:47:
Ik zit met excact hetzelfde probleem.
Dan gelden ook alle hierboven geposte reacties voor jou. Lijkt me handig om ze dan eens door te nemen.

F6 e.d.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Klote topickapers :/
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.