Toon posts:

dvd wil niet afspelen

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een img bestand op DVD gebrand met DVD Encrypter. Dat ging allemaal prima en de DVD was volgens mijn laptop gereed. Toen ik hem wilde afspelen lukte het echter niet. Niet in mijn laptop, maar ook niet in de stand alone DVD speler.

Hoe kan dit?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Mijn glazen bol zegt dat je de DVD in de drive moet stoppen.

Geef eens wat meer info, maar ik gok dat "Finalize Disk" niet aan stond.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

CodeCaster schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 19:17:

Idd, bel astrotijd en je weet het zo :P Finalize disc kan voor een stand alone een probleem zijn, maar dan zou de disc in de laptop eigenlijk wel moeten werken.

Heb je de image eigenlijk wel getest van te voren?

• zorne
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
lol

ik ga voor het missen van de TS_AUDIO directory

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 19:17:

Oh ja, DVD in de drive stoppen.. Dat is waar ook 8)7

Natuurlijk heb ik dat gedaan. Het probleem is dat de laptop de DVD nu niet meer herkend en ook in stand alone spelers wordt no disc aangegeven. Het kan echter wel te maken hebben met Finalize Disk. Ik zal dat eens proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Hann1BaL schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 19:19:
[...]

Idd, bel astrotijd en je weet het zo :P Finalize disc kan voor een stand alone een probleem zijn, maar dan zou de disc in de laptop eigenlijk wel moeten werken.

Heb je de image eigenlijk wel getest van te voren?
Nee, met welk programma test je dat? Sorry, ik ben niet zo'n expert op dit gebied.

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

daemon tools http://www.daemon-tools.c...mode=ViewCategory&catid=5

Hierme kun je een DVDspeler emuleren en dus img, cue etc bekijken voordat je ze wegfikt. (Heel handig en bijna onmisbaar proggie zeg maar :+ )

[ Voor 120% gewijzigd door under-world op 20-02-2007 19:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
under-world schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 19:25:
daemon tools http://www.daemon-tools.c...mode=ViewCategory&catid=5

Hierme kun je een DVDspeler emuleren en dus img, cue etc bekijken voordat je ze wegfikt. (Heel handig en bijna onmisbaar proggie zeg maar :+ )
Die kan ik hier niet installeren :S

• under-world

under-world

ooh-la dots

Let even op dat je de juiste versie pakt. Dus de 64 bits voor Vista en de 32 bits voor XP/2000.

Verwijderd

Topicstarter
under-world schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 19:36:
Let even op dat je de juiste versie pakt. Dus de 64 bits voor Vista en de 32 bits voor XP/2000.
Ik blijf de melding 'this platform is not supported' krijgen. Vreemd, want ik heb gewoon Vista Home Premium.

• under-world

under-world

ooh-la dots

Heel apart, het zou in theorie moeten werken. Probeer eens een oudere versie ofzo of wacht tot iemand met Vista misschien weet waar dit door komt. Ik heb hem nog niet draaien maar dat er wat kinderziektes zijn met drivers en software is meer dan duidelijk.

/edit Ik heb iets gevonden

Device driver ondersteuning is ingrijpend gewijzigd. Device drivers die zich niet compatibel gedragen volgens Vista krijgen de zak en zullen niet opstarten. Ze zullen het systeem niet meer laten crashen zoals in voorgaande versies wel het geval was. Mooi voorbeeld is het lostrekken van de video device driver ondersteuning van de kernel (het hart van het OS). Hierdoor zal bij het falen van een video driver niet de machine crashen zoals eerder het geval was, maar Vista zal de driver gewoon opnieuw op proberen te starten. Mocht dat na een aantal keren niet lukken, dan zal Vista een standaard (VGA) resolutie kiezen zodat er toch gewerkt kan worden.

Applicaties die dus iets doen met device drivers (bekende voorbeelden zijn allerhande scan apparatuur, videokaarten, SCSI adapters, RAID adapters, modems, enz.) en applicaties die een virtueel device aanmaken (tools die het mounten van ISO images supporten bijvoorbeeld zoals Daemon Tools, ed) zullen vaak compatabiliteitsproblemen ondervinden.

[ Voor 66% gewijzigd door under-world op 20-02-2007 19:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
under-world schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 19:45:
Heel apart, het zou in theorie moeten werken. Probeer eens een oudere versie ofzo of wacht tot iemand met Vista misschien weet waar dit door komt. Ik heb hem nog niet draaien maar dat er wat kinderziektes zijn met drivers en software is meer dan duidelijk.

/edit Ik heb iets gevonden

Device driver ondersteuning is ingrijpend gewijzigd. Device drivers die zich niet compatibel gedragen volgens Vista krijgen de zak en zullen niet opstarten. Ze zullen het systeem niet meer laten crashen zoals in voorgaande versies wel het geval was. Mooi voorbeeld is het lostrekken van de video device driver ondersteuning van de kernel (het hart van het OS). Hierdoor zal bij het falen van een video driver niet de machine crashen zoals eerder het geval was, maar Vista zal de driver gewoon opnieuw op proberen te starten. Mocht dat na een aantal keren niet lukken, dan zal Vista een standaard (VGA) resolutie kiezen zodat er toch gewerkt kan worden.

Applicaties die dus iets doen met device drivers (bekende voorbeelden zijn allerhande scan apparatuur, videokaarten, SCSI adapters, RAID adapters, modems, enz.) en applicaties die een virtueel device aanmaken (tools die het mounten van ISO images supporten bijvoorbeeld zoals Daemon Tools, ed) zullen vaak compatabiliteitsproblemen ondervinden.
Zie je.. heel vreemd. Misschien moet ik maar overwegen om img files met Nero te gaan branden. Moet ik dat programma eerst ergens vandaan zien te toveren...

• under-world

under-world

ooh-la dots

Ja ik maak en brand images voor het grootste deel ook gewoon met nero. Met grote tevredenheid. Alleen voor videoDVDs gebruik ik eigenlijk DVDdecrypter.

[ Voor 16% gewijzigd door under-world op 20-02-2007 20:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd. Nu heb ik het nog een keer geprobeerd op een DVD/RW en die leest hij wel gewoon. Zal dan zeker aan de DVD-R hebben gelegen?
Pagina: 1