Hoge temp videokaart

Pagina: 1
Acties:

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Hallo Tweakers,

Ik loop al enkele dagen rond met de gedachte of mijn videokaart nou te heet wordt of niet. Ik heb al heel veel mensen gevraagd, maar iedereen zegt iets anders. Want mijn videokaart wordt 95 graden. De een zegt nou ik zou hem maar onder de 60 graden houden, de andere zegt nou die kan wel 140 graden aan en weer anderen zeggen, ja dit is goed zo.

Nou begrijp je wel, wie moet ik nou geloven. Ik heb een Sapphire Ati X1950XT 256MB en wordt dus 95 graden. Daarnaast heb ik geprobeerd met ATI Tool de fan speed vanaf 60 graden op 100% te laten gaan, een enorm geluid, maar beter dan een kapotte videokaart. Maar het probleem is dat ATI tool telkens mij instellingen wist. Zo zat ik laatst in desktop en ATI Tool had m'n fan stop gezet en werd dus 114 graden, als ik toen was gaan gamen zou mijn videokaart naar de tering zijn gegaan. Dit is al 2x gebeurd (2x instelling gewijzigd, dus niet 2x kapot gegaan), niet erg betrouwbaar dus.

Dus wat zeggen jullie, nieuwe koeling halen bij 4launch of valt 95 graden reuzen mee? Daarnaast ben ik op de hoogte van de problemen omtrent Sapphire's X1950 Pro.

Alvast bedankt, Ivo

Verwijderd

Ik zou eerst even gaan kijken of er veel stof in de fan zit, als de temp. dan nog zo blijft zou ik toch voor een andere cooler gaan kijken, maar als je er een andere cooler op doet vervalt de garantie geloof ik, succes!

• SOEPSTENGEL13
De PC is nog niet zo oud, namelijk een maand, zou dat dan zou snel gaan die stof? Tja die garantie, opzich vervelend, maar als ik dadelijk mijn videokaart doorbrand moet ik ook heletijd wachten of zelfs buiten de garantie, dat is nog lulliger.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

De kaart is al twee keer kapot gegaan? Sapphire is lekker bezig dan :N
Je kunt overwegen om er een betere koeler op te zetten, maar zoals hierboven gezegd heb je dan kans dat de garantie vervalt. Kun je de kaart niet omruilen voor een X1950 van een ander merk, als deze weer kapot gaat?

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• SOEPSTENGEL13
Nee niet 2x kapot gegaan, maar ik bedoel 2x is die instelling gewijzigd. Staat beetje slecht geschreven idd. Ik zal 4launch even emailen hierover.

• CAB-46
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-03-2020
Ik heb een 8800 GTX in me barbone zitten en deze wordt in windows 73 graden

Sysspecs zie http://tweakers.net/gallery/89657/sys

• SOEPSTENGEL13
Ja en stressed? Die van mij wordt in desktop 58 graden.

[ Voor 4% gewijzigd door SOEPSTENGEL13 op 20-02-2007 19:09 ]

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-07 12:42
heb je wel eenbeetje airflow in je kast ? wat voor case heb je?

• SOEPSTENGEL13
Ja, wat voor 'n case, merkloos, maar lijkt erg op een Cooler Master, maar welke weet ik niet. Ik heb 2 outake fans en 1 intake

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 11:50

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Het is hier op tweakers niet de bedoeling zomaar topics te openen. Ik zag dat je voor dit probleem al een topic hebt geopend. Waarom heb je daar niet gewoon een reply geplaatst?

Voor de rest kunnen we weinig met de info van je zo. De temperatuur is echt hoog. Stof kan het niet zijn, of je woont echt een in megastofnest :) Volgens mij kan je het beste even 4 launch aanspreken.

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:28

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Mijn Sapphire X1950XT wordt ~41 graden in windows (402/900MHz) en ik geloof niet boven 70 graden in 3D (max non oc clocks). Ik heb er inmiddels wel een Accellero X2 op. Die hoor ik niet op maximale fanspeed. Ik heb trouwens ook het probleem dat ie de fan instellingen niet onthoudt (met ati tray tools).
Tevens start ie regelmatig met de verkeerde clock settings op en naar 3D mode switchen gaat ook niet altijd goed.

• SOEPSTENGEL13
Wat ik al zei, mijn PC is net nieuw, dus een mega stof nest kan het lijkt mij niet zijn. Daarnaast open ik 'm regelmatig en zie wel wat stof, maar echt niet veel. Daarnaast heb ik 4laucnh al gemailed en vonden het ook hoog, en vroegen of ik wel het juiste programmatje gebruikte.

@SayWhatAgain!:
Is 402 trouwens bij jou stock speed, want die van mij draait op 621 stock core speed. En ik ben dus niet de enige met deze problemen met ATI Tool.

Ik zal 4launch nog eens emailen met wat ik het beste kan doen...

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Met Ati Catalyst 7.5 draait ie in non 3D-mode op 500MHz core. Hij is nu 51 graden met een Arctic Accelero X2 er op en die draait altijd op 100% (maar die hoor je niet). Load temps heb ik ff niet bij de hand. Ik gebruik geen ATT meer want die werkt niet op Vista Ultimate x64.
Temps heb ik van Everest.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Je hebt 4 maanden gedaan over het typen van een reactie? 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door MadMarky op 12-06-2007 22:43 ]

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Nee, hij stond ineens weer bovenin mn active topics door een reactie van iemand. Maar die reactie is nu weer weg... :?
Dessalnietemin is het wel waar wat ik typ :D
Pagina: 1