Toon posts:

[Zyxwl modem/router + Sweex wireless router]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zyxel modem/router moet de verbinding verzorgen naar de draadloze router en naar 1 pc.
De draadloze router moet 1 pc en een laptop draadloos verbinden met de Zyxel modem(/router).
De pc die op de Zyxel is aangesloten doet het prima, ik overweeg echter om alle pc's op de wireless aan te sluiten, scheelt kabels :)
De Zyxel modem/router kan ik prima benaderen/ configureren via 192.168.1.254.

Ik heb zo ongeveer begrepen dat op de Sweex de dhcp in ieder geval uitgeschakeld dient te worden.
Probleem is, ik kom de Sweex wireless router niet op, heb geen idee welk ip ik daarvoor moet gebruiken en betwijfel of hij uberhaupt wel te bereiken is.

Daarnaast heb ik geen idee of ik op de Sweex moet aangeven dat 192.168.1.254 de gateway is of iets dergelijks.
Zoals je wellicht begrijpt heb ik vele klokken horen luiden, maar heb ik nog nooit een klepel gezien.

Ik hoop dat ik voldoende info gegeven heb, en dat iemand weet hoe de configuratie van beide apparaten nu precies in elkaar moet steken.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

1) zet dhcp uit op je wireless router

2) geef lan kant op je wireless router een ip adres dat past in je subnet. e.g. 192.168.1.99

3) stop de stekker van je modem/router niet in de wan poort van je wireless router maar stop deze in de lan poort van je wireless router

4) als je laptop een vast ip adres heeft, of als je modemrouter geen dhcp aan heeft staan
geef je je laptop een ander ip adres e.g. 192.168.1.123

------------------ op dit moment moet alles goed werken ----------------

5) nu mag je denken aan beveiligingen

bij voorkeur wpa(2) wanner niet aanwezig zul je wep moeten gebruiken
let op dat je voor wpa nog wel eens je drivers van de netwerkkaart moet upgraden
en soms ook je windows moet patchen

[ Voor 41% gewijzigd door Fish op 20-02-2007 19:27 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
ik zal proberen om de laptop eens rechtstreeks op de wireless router aan te sluiten, want ik kom namelijk niet erop. Ik weet namelijk niet welk ip adres die router heeft, maar heb zo ongeveer alle standaarden al wel geprobeerd.

Ik heb de utp idd in de lan-port gedaan, maar ik kan de dhcp dus niet uitschakelen van de wireless router.

In ieder geval bedankt voor deze info. Zodra ik de dhcp uit kan schakelen ga ik de rest uitvoeren

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ok zet je laptop op dhcp .... duw hem in de lan poort en hij krijgt er een van die dhcp

ga naar je dos prompt. tik in "ipconfig"
het adres wat achter gateway staat is het adres van je router, tik dat in in je browser

zet eerst dhcp uit, verander dan het ip adres, dan moet je router waarchijnlijk rebooten

dat is het moment waar je doorgaat met punt 3

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 20:56:
ok zet je laptop op dhcp .... duw hem in de lan poort en hij krijgt er een van die dhcp

ga naar je dos prompt. tik in "ipconfig"
het adres wat achter gateway staat is het adres van je router, tik dat in in je browser

zet eerst dhcp uit, verander dan het ip adres, dan moet je router waarchijnlijk rebooten

dat is het moment waar je doorgaat met punt 3
Geniaal! _/-\o_

Dank je wel het werkt nu vlekkeloos :) onbeveiligd, maar vlekkeloos hehe

Ik zal me nu maar es verdiepen in de beveiliging

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

bij voorkeur wpa(2) wanner niet aanwezig zul je wep moeten gebruiken
let op dat je voor wpa nog wel eens je drivers van de netwerkkaart moet upgraden
en soms ook je windows moet patchen

Iperf

Verwijderd

Dusdus, watvoor Zyxel heb je eigenlijk want ik heb de grootste moeite de mijne te laten werken met mijn Casema (Motorola Surfboard) zoals je hier kunt zien Zyxel 954 en Casema
Misschien dat jouw instelllingen me wat verder kunnen helpen?
Pagina: 1